Sivu 1/1

Kinnereitä Brasiliasta

Lähetetty: 30 Marras 2014, 09:11
Kirjoittaja PW

Re: Valentina

Lähetetty: 30 Marras 2014, 12:09
Kirjoittaja jori

Kuva
Hienoa. Nyt alkaa tulla autokorien muotoilun estetiikkaa myös kinnereihin. Ulkokuori onkin tuossa parasta. Muu toteutus keskeneräinen. Tuota autojen muotokielen kautta kinerit voivat yleistyä. Ei noilla nykiysillä munan tai perunasäkin muotoisilla suuri yleisö halua ajella. Kannattaa huomata, että autotkin olivat alkuaikoinaan muotokieleltään kuin kinenrit nyt.
Kuva
Kuva
Kuva


Re: Valentina

Lähetetty: 01 Joulu 2014, 10:53
Kirjoittaja saass

Muuten alkaa ulkonäkö paranemaan noissa kinnereissä, mutta mielestäni tuollainen korkealle kippaava kansi ei Suomen syysmyrskyissä oikein toimi.... :cry:


Re: Valentina

Lähetetty: 01 Joulu 2014, 11:13
Kirjoittaja jviirret
saass kirjoitti:

Muuten alkaa ulkonäkö paranemaan noissa kinnereissä, mutta mielestäni tuollainen korkealle kippaava kansi ei Suomen syysmyrskyissä oikein toimi.... :cry:

Eikä tuollainen loiva tuulilasi(muovi?) :( Tuohan on jopa loivempi kuin yhdessäkään tieliikenne autossa :shock:

Jukka


Re: Valentina

Lähetetty: 01 Joulu 2014, 11:33
Kirjoittaja PW

Brasiliasta ilmeisesti kyseinen kinneri.


Re: Valentina

Lähetetty: 01 Joulu 2014, 11:40
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Brasiliasta ilmeisesti kyseinen kinneri.

Ollut myös foorumilla esillä aiemminkin ;)
http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 779#p30779

Jukka


Re: Valentina

Lähetetty: 01 Joulu 2014, 11:53
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Brasiliasta ilmeisesti kyseinen kinneri.

Ollut myös foorumilla esillä aiemminkin ;)
http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 779#p30779

Jukka

Joo, oli muistikuva (hämärä) ett on tätä kateltu ennenkin.


Re: Valentina

Lähetetty: 01 Joulu 2014, 11:57
Kirjoittaja jooseha
jori kirjoitti:

Hienoa. Nyt alkaa tulla autokorien muotoilun estetiikkaa myös kinnereihin. Ulkokuori onkin tuossa parasta. Muu toteutus keskeneräinen. Tuota autojen muotokielen kautta kinerit voivat yleistyä. Ei noilla nykiysillä munan tai perunasäkin muotoisilla suuri yleisö halua ajella. Kannattaa huomata, että autotkin olivat alkuaikoinaan muotokieleltään kuin kinenrit nyt.

Eikös uusissa autoissa ole nuo terävät pokkaukset käytännön syistä? Tinapaperi ei pysyisi muuten muodossaa edes leppeässä kesätuulessa :lol:
Totta kuitenkin ettei suuriyleisö ole kiinnostunut niistä viimeisistä nopeuden rippeistä mitkä muotoilulla on mahdollista puristaa. Muut seikat kuten käytännöllisyys, hinta ja ulkonäkö ajavat varmasti edelle, jos kinneri nyt koskaan edes tulee olemaan massojen kulkuneuvo.


Re: Kinnereitä Brasiliasta

Lähetetty: 01 Joulu 2014, 12:05
Kirjoittaja PW

http://www.frediwenzel.blogspot.com.br/
Eksyin toisellekin brassikinneri sivulle.


Re: Kinnereitä Brasiliasta

Lähetetty: 01 Joulu 2014, 17:37
Kirjoittaja Premnas

Jaa, mä en taas tykkää tuollaisesta kulmikkaasta yhtään ja mun mielestä vanhat autot on paljon hienompia kuin uudet :D . Siksi varmaan tykkään kinnereistäkin kun niissä on paljon pyöreää muotoa, ja varsinkin Stradassa oli hienosti viistottu takapää.


Re: Kinnereitä Brasiliasta

Lähetetty: 01 Joulu 2014, 17:54
Kirjoittaja jori
Premnas kirjoitti:

Jaa, mä en taas tykkää tuollaisesta kulmikkaasta yhtään ja mun mielestä vanhat autot on paljon hienompia kuin uudet :D . Siksi varmaan tykkään kinnereistäkin kun niissä on paljon pyöreää muotoa, ja varsinkin Stradassa oli hienosti viistottu takapää.

Viistous ei ole pyöreä muoto. :roll:


Re: Kinnereitä Brasiliasta

Lähetetty: 07 Joulu 2014, 09:46
Kirjoittaja Premnas

^ Ei niin, olisi tarvinnut kirjoittaa tuo lause hiukan eri tavalla :wink: . Tarkoitin lähinnä että sellanen kokopyöreä ilmapallo ei kuitenkaan olisi kovin kiva, mutta omasta mielestä pyöreä muotoilu konepellissä on hieno. Perään sitten taas sellanen hieno viistottu muoto eikä mitään poikkastua halkoperää.