jori kirjoitti:Jukka on oikeassa siinä mielessä, että liikkeelle lähtiessä tärkeintä on hahmottaa liikeradan outous aiempiin pyöriin nähden. Tien päällä sitten enemmän häiriöitä aiheuttaa tuo tillerin (kauas taakse ulottuvan ohjainkannattimen) ja käsien painon aiheuttama heilahtelu.
Tämä on suurin vaikeus mitä olen havainnut itse ja muiden kohtaavan kun lähtevät "hamsteri"-tankoisella ajamaan. Ongelma on sitä suurempi mitä kiikkerämpi, siis pienempi, etupyörä on. Aivan eri outua on lähteä pitkästä aikaa ajamaan lowracerilla jossa 451-etukiekko kuin MetaPhysic:llä jossa joko 559 tai 622-kiekko, vaikka molemmissa tilleri on suurin piirtein yhtä pitkä ja tankoviritykset melkein samanlaiset.
Helpointa on kun ottaa vaan rennon otteen tangosta ja painaa ne kyynärpäät kylkiä vasten. On aerodynaamisinkin näin mutta kainalohiki voi päästä yllättämään .