Sivu 3/3

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 03 Tammi 2016, 12:27
Kirjoittaja jori

Ehkä väärä ketju kysyä, mutta onkos tuo jännitettä mittaamalla toteutettu suojaraja hyvä tapa suojata akkua. MItä ne litiumkennot tykkäävät tuohon alimpaan rajaan tyhjentämisestä versus purun lopettamisesta aiemmin. Eikös tuo jännite riipu myös kuormasta ja lämpötilasta. Katkaisurajaa indikoitaessahan pitää jännitettä mitata kuormitettuna.


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 03 Tammi 2016, 13:35
Kirjoittaja E-Cruiser
jori kirjoitti:

Ehkä väärä ketju kysyä, mutta onkos tuo jännitettä mittaamalla toteutettu suojaraja hyvä tapa suojata akkua. MItä ne litiumkennot tykkäävät tuohon alimpaan rajaan tyhjentämisestä versus purun lopettamisesta aiemmin. Eikös tuo jännite riipu myös kuormasta ja lämpötilasta. Katkaisurajaa indikoitaessahan pitää jännitettä mitata kuormitettuna.

Huonoahan ne siitä tykkäävät. Totta kai se riippuu kuormasta, eli jännite riippuu virrasta. Ajo noilla katkeaa niin että ensin alkaa pätkiä kaasu pohjassa, Jos ei silloin tajua lopettaa niin sitten tulee täysstoppi. Noin se on toteutettu lennokeissakin, joissa tehot ovat kuitenkin ihan toista luokkaa. Lennokeissa vältetään cut-offia käyttämällä ajastinta. Pyritään lopettamaan lento ajastimella minuutti ennen cut-offia. Säädettävä äänihälytys. Niissä kun tulee propello stoppo niin ei voi vain nousta satulasta ja huokaista, tulee hoppu :wink: