Sivu 7/7

Re: 4 pyöräinen 2 vetoinen kinneri?

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 12:03
Kirjoittaja Mustasudenkorento

kiitoksia hyvästä kuvasta.

oma projekti etenee yhä mutta hitaasti.
niin paljon kaikkea muuta touhuamista häiritsemässä rakentamista...
Käväisin tuossa pari reissua puolassa ja siellä osui silmään muutamia nuita sähköpyöriä tuolla maaseudulla..

Ei pyörät näyttänyt olevan kovinkaan halpoja ainakaan normi kaupoissa kuten ei oikeen mikään muukaan paitsi ruoka ja kalja ja tupakka...

kesälomaa odotellessa josko sitten pääsisi jo koeajolle..


Yksi jarrukahva useamman jarrun kanssa

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 14:57
Kirjoittaja CRConrad
Teuvo kirjoitti:

Miten muuten jarrukahvat toimivat useamman jarrun kanssa. Onko jarrukahvoja jotka välittyvät useampaan jarrutuslaitteeseen.

Toki on, sekä Tektrolta: http://www.tektro.com/02products/01auigatwin.php että Maguralta: http://www.gstrikes.com/magura.html . Tuota Big Twiniä ei kyllä jostain syystä löytyy Maguran omasta sivustolta, mutta on ilmeisesti vieläkin jopa Suomessa myynnissä: http://www.bestbrakes.net/product_info. ... ts_id=1259 .

Eli ostoksille vaan! :-)


Useat jarrut yhdellä vaijerilla

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 15:36
Kirjoittaja CRConrad
joe67 kirjoitti:

Tuolla mun kuvissa on mukana kuva jarrukahvasta jossa on kaksi vaijeria kiinni. Helpon tuntuinen juttu.

Tätäkö tarkoitit? Varmaan ihan OK, mutta ehkä hieman liiankin yksinkertainen: Vetovoimat molemmille jarruille (tai mihin tahansa vempaimeen joka on vaijereiden toisessa päässä) tasantuisi itsestään jos yksivaijerisellä kahvaalla vetäisit jotain taljaa, joka vetää yhtä tuplapitkää vaijeria keskeeltä, ja jarrut (tai mikä tahansa vempaimet) ovat sitten tämän vaijerin jommassakummassa päässä.

Vähän näin: Musta voimanuoli "F" on kahvasta tuleva vaijeri, ja punaiset voimanuolet "F/2" menevät jarruihin. Olen elännyt siinä luullossa että Sheldon Brown (R.I.P.) oli jossakin kirjoittanut sellaisesta härdelistä, mutta en ainakaan nyt suht. koht. pikaisella etsinällä löytänyt oikein mitään sivustoltaan.

Toisaltaan, jos tuo peltipalaa joka sinun kuvassa toimii vaijerikuorien stopparina voi vähän vipuillaa kahvan kiinnikkeellä, niin sekin taittaa silleenkin voimat vähäsen tasaantua. ;-)