Sanoin sinulle jo vajaa vuosi sitten että pysy poissa sähkökeskusteluista jos aihe vituttaa.
Paras asia minkä tämä foorumi ja harrastus on minulle opettanut on se, että asioista voi olla sujuvasti eri mieltä, olla silti kaveri ja harrastaa samaa harrastusta. Täällä on kohta 10vuotta(?) oltu eri mieltä kymmenistä eri asioista ja silti pysytty sulassa sovussa saman harrastuksen ympärillä. On yläohjaus/alaohjaus väittelyjä, on kova/pehmeä penkki, trike/kaksipyörä, etuveto/takaveto, tadpole/delta, tuulivoima/ydinvoima jne jne väittelyt. En näe miksi sähköapu/ei sähköapua, 100W/1000W apu jne. keskustelut voisi olla samanlaisia? Ei aiemminkaan ole ketään haukuttu henkilönä ja nimellä vaikka jostakin asiasta on eri mieltä.
Minä en käske sinua pysymään pois mistään aiheesta, mutta lue ihmeessä muitakin kuin näitä sähköpyörä ketjuja, toivon että foorumin henki tarttuu myös sinuun.
Jukka
Voi trolli-Jukka, luen hyvin paljon muuta kuin sähköpyöräketjuja. Jopa muilla foorumeilla. Toivon, enkä taida olla ihan yksin, että hyvän käytöksen henki tarttuisi myös sinuun.
Jos sinulla on "kynsin ja hampain"-kanta johonkin, niin mene pihalle ja kokeile vaikka hengittää rauhallisesti ennen kuin kirjoitat.
Sähköapu-keskustelut ovat olleet todella miellyttävän harmonisia ennen sinun osanottoasi. Sinä et antipatiallasi tuo niihin mitään lisää.
Edelleen pätee: jos ketju vituttaa, niin pysy poissa.
Autoja on ainakin 5000 kertainen määrä sähköpyöriin verrattuna
Sähköpolkupyöriä on yli 200 miljoonaa ja autoja yhteensä alle 600 miljoonaa. Alle kolminkertainen määrä siis globaalisti. No, noista sähköpyöristä on toki leijonanosa Kiinassa, mutta kuitenkin, jotta pysyttäisiin edes hehtaarilla.
jviirret kirjoitti:
Siihen mielipiteeseen yhtyi moni muukin, yksi jopa osti mopon. Olet ainoa jota minä tunnun häiritsevän, rastita minut vihamieheksi asetuksista niin ei mieli pahoitu aina kun osallistun keskusteluun.
Samuel osti nimenomaan sähkömopon.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Pojat nyt vähän kylmiä kääreitä otsalle
Ymmärrän täysin molempien kannan, mutta te puhutte aivan kuin eri kieltä.
Tuossa Oulun ja Jyväskylän välillä tapahtuu jotain ihmeen suurta -rankasti yleistettynä- ja pohjoissuomalainen "ei se kannata, ei siitä tule kuitenkaan mitään"-asenne häipyy etelään mennessä. Pohjoisen ihmiset ovat inhorealisteja.
Joskus olen käynyt Tampereella ja Jyväskylässä jääkiekko-otteluita katsomassa ja aivan hämmästyneenä katson ihmisten olemusta verrattuna Ouluun, sen eron huomaa ryhdistä ja asioihin suhtautumisesta.
Toivon että hyvän käytöksen henki tarttuisi myös sinuun.
Tiedän ainakin kenestä en ota mallia
jori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Autoja on ainakin 5000 kertainen määrä sähköpyöriin verrattuna
Sähköpolkupyöriä on yli 200 miljoonaa ja autoja yhteensä alle 600 miljoonaa. Alle kolminkertainen määrä siis globaalisti. No, noista sähköpyöristä on toki leijonanosa Kiinassa, mutta kuitenkin, jotta pysyttäisiin edes hehtaarilla.
Puhuttiin 500 palaneesta autosta. Oletin että tämä luku koskee vuodessa Suomessa palaneita autoja.
Toivon että hyvän käytöksen henki tarttuisi myös sinuun.
Tiedän ainakin kenestä en ota mallia Jukka
Oikeasti nyt Jukkis, sinä loukkaat jo monia ihmisiä täällä tuolla vouhottamisellasi.
En halunnut tätäkään tappelua mutta pohja se on minunkin säkissäni.
Herra moderaattori voinee poistaa viimeiset kaksi sivua länkytystä ketjusta, niin pääsee Vilijamin alkuperäinen topic esiin.
Älä ota Jukan juttuja kirjaimellisesti. Kommentit saattavat ärsyttää, mutta lopultakin hänellä on vain tapana haastaa kirjoittajia olemaan tarkkana ja panemaan parastaan, mikä on lopulta vain hyvä. Kukin joutuu miettimään perustelunsa priimakuntoon –Jukka myös. Tällä on vain elävöittävä vaikutus nojapyöräfoorumin ketjuihin ja juuri siksi nojapyöräfoorumille kirjoittavilla on säilyneet kynät terävinä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Älä ota Jukan juttuja kirjaimellisesti. Kommentit saattavat ärsyttää, mutta lopultakin hänellä on vain tapana haastaa kirjoittajia olemaan tarkkana ja panemaan parastaan, mikä on lopulta vain hyvä. Kukin joutuu miettimään perustelunsa priimakuntoon –Jukka myös. Tällä on vain elävöittävä vaikutus nojapyöräfoorumin ketjuihin ja juuri siksi nojapyöräfoorumille kirjoittavilla on säilyneet kynät terävinä.
Kyllä minä niissä senkin puolen näen. Silloin kun sitä esiintyy. Hän on länsisuomalainen, minä olen Stadissa syntynyt itäsuomalainen.
Annetaan nyt tämä ketju Vilijamille. Akku paloi jossain, big deal. Voi laittaa sulakkeen, jos tuntee siihen tarvetta, vaikka missään sähköpyörässä ei ole.
Aamen.
Asiaan! Avasin tämän uuden ketjun kinneripuolelle jos tulis lisäpontta tämän laitteen kattamiseen.
Miten on PW, minkälaisella katteella pääsee kinnerirekisteriin? Pelkkä nokka ei vissiin riitä
Tällä kurvaillessa 70+ ukot intoilee lähes aina, että vaneri päälle ni tuohan ois vanhan kansan kinneri
Tällä kurvaillessa 70+ ukot intoilee lähes aina, että vaneri päälle ni tuohan ois vanhan kansan kinneri
Enkö mä intoillut joskus ihan samasta Piirtelin jopa joskus johonkin suttupaperiin hyvin samantyyppisen rungon ihan kattamismielessä. Runkoputki oli siinä vain alempana, teki mutkan keulassa ylös poikkiputkeen.
edit: kuvakin löytyi:
Vilijami kirjoitti:
Miten on PW, minkälaisella katteella pääsee kinnerirekisteriin? Pelkkä nokka ei vissiin riitä
Olisko hyvä "sääntö" että 50% kuskista pysyy sateessa ajaessa kuivana(sadevedestä) PW toki määrittelee itse oman rekisterinsä rajat.
Olisko hyvä "sääntö" että 50% kuskista pysyy sateessa ajaessa kuivana(sadevedestä) PW toki määrittelee itse oman rekisterinsä rajat.
Jäin tätä miettimään ja vilkaisin, mitä WIkipedia kertoo hakusanalla "Kinneri". Ihan asiaa muuten, mutta lienee huumoria tuo "nykyisin usein korilla varustettu". Korilinkin takaa löytyy tämä.
Kuka tunnustaa kirjoittaneensa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kertokaas joku tyhmälle, miksi näissä sähkövehkeissä käytetään kalliita lipo4 akkuja, kun kolme mopon akkua (3x12V=36) painaa 3-4kg enemmän ja maksaa kolmasosan siitä mitä lipo4 akku? Amppeeritunneissa ei valtavaa eroa myöskään.
Huvittais tehdä joku sähköavustettu mutta ihan törkeissä hinnoissa nuo setit siihen nähden miten yksinkertaisia osat on. Ohjauspiirejä saa kiinasta kympillä mutta muut osat maksaa ebayssäkin yhtä paljon kun suomes.
Itselläni oli pystysähköpyörässä 3 kpl 12V/4,5Ah moottoripyöräakkuja sarjassa, eli 36V/4,5Ah. Paketin paino on kolme kertaa samankokoisen litiumakun, johon saa 36V/10,5Ah samaan tilavuuteen. Lisäksi litiumakun voi ajaa pidemmälle "loppuun", purkuvirta ei laske kuten lyijyakuilla. Lyijyakkujen jännite putoaa kovasti kuormittaessa, joten litiumakuille viritetty moottorin säädin luulee akkujen juuri kuolevan ja alkaa pätkiä virtaa.
Totesin lyijyakut toivottomiksi, jos haluaa pidemmälle. Polkupyörässä näin, sähkömopoissa ja -skoottereissa käytetään vieläkin paljon lyijy- tai NiCd-akkuja.
Polkupyörään liika paino on aina liikaa... ja haluatko ajaa 15 vai 50 kilometriä yhdellä latauksella?