Tuohon vehkeeseen sopii hyvin virolaisen lehden ecotrippiläisten kinnereistä käyttämä termi "itsekulkeva sivuvaunu". Sopivasta kulmasta silmä oikein hakee sitä "itse pyörää" jota ei olekaan...
Olipa nappiin osunut luonnehdinta!
Lisäys: Tuon pohjalta kun katsoo, niin Räntis sopiikin silmään huomattavasti paremmin.....nyt vähän järkytyin omista ajatuksistani. Tarvinko tosiaan tällaisen tutun ja ymmärrettävän kategorisoinnin? Olen pitänyt itseäni -tähän asti- niin kovin avarakatseisena ja ennakkoluulottomana.
Joo, on tosiaan hyvän ja ennakkoluulottoman näköinen. Älä ihmeessä lähe töhrimään sitä millään värillisellä maalilla tai kuvioilla. Se on juuri tämmöisenään hyvä!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Pohdiskelin tuota räntiksen kannalta. Eikös ohjauksen linkkuun painuminen johdu ennemmin siitä että painopiste(kuskin napa) on suorassa olevan vetävän renkaan takapuolella? Jos se olisi samalla linjalla, käytöksen pitäisi olla periaatteessa neutraali. Ehkä kuitenkin hieman etupuolella olisi parempi Nyt tämä on painopisteen kannalta kuin takaohjattu.
Takarenkaan jätöllä on kyllä oma vaikutuksensa ohjaukseen, mutta saisiko painopistettä muuttamalla ajokäytökseen muutosta?
Jos kääntyvä takarengas olisi samalla linjalla vetävän renkaan kanssa, niin käytös olisi tosiaan neutraali, koska sen ei tarvi silloin kääntyä ollenkaan.
Painopisteellä on vaikutusta. Kun asensin eteen sähkökiekon, niin ajokäytös muuttui paljon, silloinkin kun moottori ei vedä. Sähkömoottori 5kg sijaitsee 1,5 metrin päässä painopisteestä. 5kg vaikutus tuolla matkalla on suuri, enää ei vauhti pelota, vaan ohjaus toimii niin kuin pitää.
Tällä ymmärryksellä tekisin takaohjatun nollajätöllä tai hiukan negatiivisella.
Vetävää kiekkoa mahtuisi siirtämään taakse ainakin parikymmentä senttiä. Laita toiset dropparit sille kohdalle, niin riittää painopisteen siirtoon kiekon siirtäminen ja ketjun pidennyspala.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
En viitsi tehdä sille mitään, koska toimii nyt hyvin. Sitten jos joskus poistan sähköt, niin toisia droppareita voi harkita.
Kokonaisuutena Räntis toimii nyt lopulta niin hemmetin hyvin, että siitä on tullut jo vähän tylsä
Protoiluvaihe on mukava, kun pitää tehdä ratkaisuja ja pohtia parannuksia. Lopulta -kun kaikki on kohdallaan- tunne on kuin Toyotalla ajaisi: Varmaa kyytiä, mutta ikävystyy kuoliaaksi. Toisaalta, eikö tuotekehitysprojekti-insinöörin pidäkin menettää kiinnostavuus, kun tuote on valmis?
Miten on sähköt toimineet? Pitäisi tilailla sarja.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Miten on sähköt toimineet? Pitäisi tilailla sarja.
Hienosti. Mitään ongelmaa ei ole ilmennyt.
Mihin pyörään olet suunnitellut ja minkälaista settiä?
Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.
Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.
Tuo tarvinnee vielä lisäpalikkaa, että saa takapakan kiinni?
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.
Tuo tarvinnee vielä lisäpalikkaa, että saa takapakan kiinni?
Siinä on kierre takapakalle paikka.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Saiskohan tuommosta ihan sillä perinteisellä "pudota uriin" osilla...
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org