PW kirjoitti:
Kun vph:lla on mahdollisimman aero mbb ilmeisesti mielessä, onko tuolla yhdysputken paikalla haarukankruunussa tai stemmissä, suurta merkitystä kun polvet vispaa korkeella kuitenkin?
Käsien asennosta ja ohjaustangon paikasta joskus ymmärtäny, ett kyynärpäät kyljessä, ei olis kaikkein optimaalisin asento, vaan kädet pitäs olla suorempana
Pidemmälle kuskille ja matalalla makaava asento, ni pyörä ei voi olla kovin lyhyt.
Ei kai sillä suurta merkitystä voi olla. Millään yksittäisellä asialla tuskin on suurta merkitystä, mutta ... turha tehdä kompromisseja siellä, missä niitä ei ole pakko tehdä - tai hälläväliä asenteen takia. Tuossa piirustuksen vehkeessä se stemmiin menevän yhdysputken ainut huono puoli taitaisi olla suurempi paino. JA estetiikka!
Toi piirustus sinällään on vain nopea skissi, jonka tein havainnollistamaan omia aiempia selityksiäni tässä ketjussa, lähtökohtana aiemmat pöytälaatikkopiirustukset, joita modasin tätä varten. Käsien asennon voi kuvitella toisenlaiseksi, kun siirtää nyrkin paikkaa tuossa ohjaustangossa ylemmäs ja eteen. Mulla oli tuossa kai kuitenkin ideana, että ohjaustanko on niin kapea, että kädet jäävät jalkojen katveeseen, eivätkä horota leveällä ilmassa tuuletusasennossa. Sellanen pistol grip olisi kai paras?
Mittatikkuna tuolle kuskille olen minä, joten pidemmän kuskin ongelmat jäävät pidemmän ongelmiksi, piirustuksen laite taitaa olla one-size only Toi oli muuten alun perin etuvetoisen ja kapean delta-triken piirustus. Jaa hmm... kai se melkein voisi olla sitä vieläkin, takapyörät käsien leveydellä. Olis varmaan tosi tukeva kaarteissa