Sivu 4/5

Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 20 Tammi 2017, 11:58
Kirjoittaja samuel
jori kirjoitti:
samuel kirjoitti:

Eli aivot narikkaan ja rauhallista pyöritystä.

Siinä sinulle on uusi allekirjoitus. Sopisi vaikka paitaan painettavaksi. Jotenkin Zen. :D

ei huono, mutta kun pää on jo tyhjä. :D ( koska allekirjoitus)


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 24 Tammi 2017, 22:27
Kirjoittaja vph
jooseha kirjoitti:

Mikä näissä mbb:issä pelottaa ihmisiä (ennen kuin hommaavat oman) :roll:

No kun, nojapyörän vaatimasta huippuunsa trimmatusta pyöritystekniikasta on täällä jo kirjoitettu enemmän kuin Hemingwayn romaaneissa on tekstiä ja nyt vielä Viljami mokoma latasi päälle vaatimuksen "oikein suuntautuvasta jalan voimavektorista", niin kai siinä meillä oppipojilla vähän alkaa usko olla lujilla.


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 25 Tammi 2017, 07:39
Kirjoittaja vaaka

Höh haasteena otan vastaan ja olen koko ajan treenannut pyörittämistä. Kun oman mittaiselle säädetyn saan koeajoon, yritän ajaa ehdottomasti.


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 25 Tammi 2017, 09:53
Kirjoittaja Vilijami
vph kirjoitti:
jooseha kirjoitti:

Mikä näissä mbb:issä pelottaa ihmisiä (ennen kuin hommaavat oman) :roll:

No kun, nojapyörän vaatimasta huippuunsa trimmatusta pyöritystekniikasta on täällä jo kirjoitettu enemmän kuin Hemingwayn romaaneissa on tekstiä ja nyt vielä Viljami mokoma latasi päälle vaatimuksen "oikein suuntautuvasta jalan voimavektorista", niin kai siinä meillä oppipojilla vähän alkaa usko olla lujilla.

Hehheh, ei sitä tarvitse miettiä, mbb alle ja polkemaan niin voimavektorit asettuu luonnostaan oikeille paikoilleen :D


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 25 Tammi 2017, 16:48
Kirjoittaja Vilijami

Jos etupäästä jää jousto pois, niin etuhaarukkahässäkkä tukee itsessään eturunkoa kiertymiseltä. Jospa sitten 40x40 kanttiputki riittäisikin. Muutin emäputken kulmaa vielä pystymmäksi ja kouran kiinni eturunkoon. Jo menee rungon teko helpoksi kun ei tule yhtään mutkaa ja takahaarukka tulee luovuttajapyörän etuhaarukasta.


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 19:48
Kirjoittaja jooseha
Vilijami kirjoitti:

Jo menee rungon teko helpoksi

No, joko on valmis :mrgreen:


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 19:59
Kirjoittaja Vilijami
jooseha kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Jo menee rungon teko helpoksi

No, joko on valmis :mrgreen:

Ei oo. Tuulee liikaa ni migin kaasu ei pysy kohteessa. Pitääkö kaivella puikkokone esiin? :wink:
Ai niin, se cruiser easy on tätä ennen ohjelmassa ja ehkä bullitt meiningin tavarapyörä. :roll:


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 20:27
Kirjoittaja jooseha
Vilijami kirjoitti:

ehkä bullitt meiningin tavarapyörä.

Aa, Steve McQueenillä oli kyllä mukava meininki Bullitissakin 8)
Ja kaiva se puikkokone vaan esiin, niin voit hitsata vaikka tuulessa ja sateessa :mrgreen:


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 29 Joulu 2019, 21:50
Kirjoittaja Pastori

Flevobike on kehittynyt tolleen ilmajousitettuun suuntaan.

Kuva


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 29 Joulu 2019, 23:17
Kirjoittaja jori
Pastori kirjoitti:

Flevobike on kehittynyt tolleen ilmajousitettuun suuntaan.

Kuva

Haa, tekeekö noita vielä joku ihan ammatikseen. Minä luulin, että olivat lopettaneet kaupallisen tuotannon. :shock:


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 29 Joulu 2019, 23:35
Kirjoittaja Vilijami

Pastori kysyi, että voisiko EvoFlevoa suurentaa 559 kokoiseksi ja flevon alkuperäisellä ohjausnivelellä. Tässäpä on pikaluonnos.


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 30 Joulu 2019, 09:22
Kirjoittaja jooseha

Metrin akseliväli, reilu istumakorkeus ja etuveto johtaa joko huonoon vetopitoon tai jarrutustehoon. Tässä tapauksessa vetopito on onneton etenkin jyrkässä ylämäessä.
Pyrkisin saamaan vähintään puolet painosta eturenkaalle, jos pyörällä on tarkoitus ajaa muuallakin kuin tasaisella asvaltilla. Muuten menee talutteluhommiksi ja tuota ei edes keskimittainen taluta selkä suorassa.


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 30 Joulu 2019, 09:53
Kirjoittaja Vilijami

Flevoahan talutetaan selkänojan yläreunasta.
Eturengasta en toisi taaksepäin, koska tulin niin allergiseksi sille nokan kautta ympäripyörähtelylle flevotrikessä. Takarengasta voi kyllä viedä taaemmas.
Mutta tämä onkin Pastorin pyörä -mää vaan piirtelen-, niin odotellaan sieltä kommentteja.


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 30 Joulu 2019, 10:26
Kirjoittaja Pastori

Kuva

Ehkä tosiaan pituutta ton Karheen suuntaan voisi kehittää?

Etupäähän on jo aika samaa henkee, ja vetoo.


Re: Flevotriken tuotekehitys

Lähetetty: 30 Joulu 2019, 11:10
Kirjoittaja Vilijami

Jättö muutettu 50 milliin ja takakiekkoa siirretty taaksepäin. Penkkiä enemmän nojalleen. Miltä nyt vaikuttaa?