Re: Ratapäivä Nokialla, kevät 2017
Onhan minullakin siitepölyallergia, mutta lääke auttaa.
Onko hyvä aloitusaika klo 9:00 .
Ajatus oli testata 200 m nopeutta ja ajaa 1 tunnin testi ajo yms..
Kauanko rata on vapaa ?
T:Jere
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Onhan minullakin siitepölyallergia, mutta lääke auttaa.
Onko hyvä aloitusaika klo 9:00 .
Ajatus oli testata 200 m nopeutta ja ajaa 1 tunnin testi ajo yms..
Kauanko rata on vapaa ?
T:Jere
takakeno kirjoitti:...Onko hyvä aloitusaika klo 9:00 .
Ajatus oli testata 200 m nopeutta ja ajaa 1 tunnin testi ajo yms..
Kauanko rata on vapaa ?
Eiköhän sitä yhdeksäksi radalla olla. Aikaisemminkin jos tarve vaatii.
Aamupäivästä puhuin varauksen yhteydessä, kun on aikomus keretä Ylöjärvelle 3D-tulostusvierailulle klo 14:ksi. Sapuskalla (ja tarvittaessa suihkussa) käynti tuossa välissä. Mutta ei tuonne radalle kuulemma varauksia ollut sunnuntaille lainkaan. Ja jos joku sattuisi UA:lta paikalle autoaan kokeilemaan, niin se tapahtuu eri osalla rataa kuin meidän ajelut. Sopimalla hyvässä hengessä mahdutaan kyllä kaikki radalle.
Tähtään myös siihen ysiin...
Pientä laittoa huomista varten...
Kyseessä siis Nojailija ja Cone.
Minullakin pientä laittoa.
Tosin pienenpää kuin nojailijalla.
Mangon toisioketjun yksi lenkki oli puoliksi poikki.
Kuinkahan paljon olen ajanut tuossa kunnossa olevalla ketjulla.
Ensin otin palan vanhasta Nopsasta, mutta tapit oli liian pitkät.
Lopuksi käytin vain sivulevyn ja vanhat tapit.
No, toivotaan, että kestää nyt.
Jos Tepolta löytyy pieni pätkä irtoketjua,
siis tuota vähän paksumpaa kuin 10-pakanketju niin voi ottaa mukaan varmuuden vuoksi.
T:Jere
takakeno kirjoitti:...Jos Tepolta löytyy pieni pätkä irtoketjua,
siis tuota vähän paksumpaa kuin 10-pakanketju niin voi ottaa mukaan varmuuden vuoksi.
Koetan muistaa aamulla. Oliko sulla vain yksi lenkki sökönä, eli selviäisikö pelkällä ketjun pikalukolla? Lienee 8- tai 9-vaihteisen ketjua?
Yksi lenkki vain hajosi.
Ketju on vaihteettoman pyörän ketjua.
Pitää varmaan ostaa kokonaan uusi ketju joskus.
T:Jere
Onnistunut ratavisiitti takana. Henk.koht. olen erittäin tyytyväinen, kun mbb:llä ajo onnistui jo lukkopolkimilla. Conekin kiersi rataa ongelmitta, mitä nyt penkin asentoa tarvii kuulemma vielä säätää.
Paikalla allekirjoittaneen lisäksi Nojailija (+parempi puoliskonsa), takakeno, vuoltu ja Reippailija.
Yhteiskuva jäi tällä kertaa ottamatta...
tm kirjoitti:Onnistunut ratavisiitti takana. Henk.koht. olen erittäin tyytyväinen, kun mbb:llä ajo onnistui jo lukkopolkimilla. Conekin kiersi rataa ongelmitta, mitä nyt penkin asentoa tarvii kuulemma vielä säätää.
Paikalla allekirjoittaneen lisäksi Nojailija (+parempi puoliskonsa), takakeno, vuoltu ja Reippailija.
Yhteiskuva jäi tällä kertaa ottamatta...
Takakenon pyörälläkö ajoit?
PW kirjoitti:tm kirjoitti:Takakenon pyörälläkö ajoit?
Ei vaan Jarccon entisellä mbb:llä. Ostin sen viime Nokian kisojen yhteydessä, ajoharjoittelut vaan jääneet vähille. Tämän päiväisen perusteella sillä voi nyt sitten lähteä jo pyöräteille hoipertelemaan .
tm kirjoitti:PW kirjoitti:tm kirjoitti:Takakenon pyörälläkö ajoit?
Ei vaan Jarccon entisellä mbb:llä. Ostin sen viime Nokian kisojen yhteydessä, ajoharjoittelut vaan jääneet vähille. Tämän päiväisen perusteella sillä voi nyt sitten lähteä jo pyöräteille hoipertelemaan .
Nopeesti se siitä lähtee. Mä hoipertelin vaan 100 metriä ja siitä se sit lähti. Kokonaisvaltaisin pyöräilyä - koko keho oikeasti mukana kun käännökset menee sulavasti. Vähän ottaa voimille henkisesti toi takavetoisella ajelu vaikka se muuten onkin niin mainio, kinneri siis.
No sen verran tarvii tarkentaa, että suoraan ajo alkoi sujua kelvollisesti, kun vauhtia oli rittävästi. Hidas ajo ja käännökset oli vielä myrkkyä -> lisää harjoittelua niin kyllä se siitä. Jaloilla ohjaaminen oli vielä heikkoa, käsillä joutui korjailemaan "heilahduksia".
tm kirjoitti:Onnistunut ratavisiitti takana. Henk.koht. olen erittäin tyytyväinen, kun mbb:llä ajo onnistui jo lukkopolkimilla. Conekin kiersi rataa ongelmitta, mitä nyt penkin asentoa tarvii kuulemma vielä säätää.
Paikalla allekirjoittaneen lisäksi Nojailija (+parempi puoliskonsa), takakeno, vuoltu ja Reippailija.
Yhteiskuva jäi tällä kertaa ottamatta...
Nokialla on aina mukavaa kiiros TM radan järkkäämisestä.
Testasin Cone 4, edellisiltana kokoon karsittu, toimi ja virittelyä vaatii.
Lisäksi testasin eri pyörien ja asetusten vaatimia watteja 30kmh nopudella. Siitä teen eri ketjun, ehkäpä ufoiluketju jatkuu