Kevyempien kinnerien kehittelyä by Daniel Fenn Alpha 7 ja 9
Muutin otsikkoa, kuviakin näköjään hävinny ketjun alkupäästä
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Muutin otsikkoa, kuviakin näköjään hävinny ketjun alkupäästä
Siinä on tavoitetta suunnittelijoille
Jotenkin arvelen, että tossa on myös joku painoraja kuskille.
janx kirjoitti:Jotenkin arvelen, että tossa on myös joku painoraja kuskille.
Olisko suurempi rajote, kuskin koko? Meinaako itte mahtua sisään, näyttää aika pitkältä Daniel? No ehken hää on sen testannu
Melkoinen ero naapuriin verrattuna, saatan olla liian iso tuohon, mikä on kohdallani harvinainen ongelma. Kuinka pieni pitää olla, jotta tuohon mahtuu?
Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun kun Daniel Fenn on jälleen tekemässä uutta kinneriversiota. Tässä ketjussa on juttua asiasta: https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... ven.50305/
Kinnerin muodossa hän hakee hieman uusia tuulia, ohessa kuvia. Mukana siis selvästi samaa ajatusta kuin Avuksessa, eli että poikkileikkaus kasvaa aika pitkälle perää kohti mennessä, arviolta noin 2/3 osaa pyörän pituudesta. Noihin puukuitulevyihin oli ymmärrykseni mukaan hahmoteltu DF:n ääriviivat malliksi. Keula on siis varsin selvästi lyhyempi/tylpempi kuin DF:ssä ja takapää on jännän näköinen sisäänpäin imaistu. Kulkuaukko näyttäisi pienemmältä ja hieman eri muotoiselta muistuttaen Evo-K:n kulkuaukkoa enemmän kuin DF:n. Tiedä sitten toimiiko tuo muoto niiden pyöräkatteiden kanssa kuinka hyvin.
Alfa 7 tuotanto alkamassa Romanian tehtaalla kevään aikana. Speziin yrittävät saada näytille.
68 cm leveä, 255 cm pitkä ja korkeus 90 cm. Levein kohta 55 cm etupyörän takana.
T:Jere
https://www.velomobiel.ro/stories/alpha ... cyCsrdIFXY
Eka valmis, 2 yrittävät tehdä Speziin näytille.
Spezimessuilla varastettu Danielin viimenen kinneri After7 kuvassa tuo vihreä.
Alfa7:n maavaraa voi muuttaa aika helposti.
PW kirjoitti:
Alfa7:n maavaraa voi muuttaa aika helposti.
Näppärä idea .