Re: Kolmipyörä 2
Ketjuja ja vaihteita ihmettelin ja tajusin, ett eturattaathan pitäs olla toisessa järjestyksessä kun veto on vasemmalla puolen. Ottaa aina aikansa, ennenku tämmösen pikkuasiankin älyää
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Ketjuja ja vaihteita ihmettelin ja tajusin, ett eturattaathan pitäs olla toisessa järjestyksessä kun veto on vasemmalla puolen. Ottaa aina aikansa, ennenku tämmösen pikkuasiankin älyää
PW kirjoitti:Ketjuja ja vaihteita ihmettelin ja tajusin, ett eturattaathan pitäs olla toisessa järjestyksessä kun veto on vasemmalla puolen. Ottaa aina aikansa, ennenku tämmösen pikkuasiankin älyää
Liekö noin pitkällä ketjulla niin kovin tärkeää.
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Ketjuja ja vaihteita ihmettelin ja tajusin, ett eturattaathan pitäs olla toisessa järjestyksessä kun veto on vasemmalla puolen. Ottaa aina aikansa, ennenku tämmösen pikkuasiankin älyää
Liekö noin pitkällä ketjulla niin kovin tärkeää.
Eipä se niin tärkeetä ole, huomasin vaan kun hinkkas isompaan eturattaaseen pienimmällä vaihteella - siitä hokasin.
Ketjun heitin ekasta kolmipyörästä, enkä ruvennu lyhentämän kun ketjutyökalusta hävinny yks osa.
Ei mitään hurjia vauhteja mutta tuntuu mutkassa yhtä vakaalta ku edellinenkin versio.
Herkkä on tässäkin keulimisilmiö - joku vois pitää sitä vikana mutt olkoon ominaisuus
PW kirjoitti:Herkkä on tässäkin keulimisilmiö - joku vois pitää sitä vikana mutt olkoon ominaisuus
Keuliminenhan on aina coolia.
PW kirjoitti:Herkkä on tässäkin keulimisilmiö - joku vois pitää sitä vikana mutt olkoon ominaisuus
Entä jos oikean puolen takakiekolle ois toiset dropoutit, vaikka 50 tai jopa 100 milliä takempana? Keuliminen vähenis ja poikittaisiin epätasaisuuksiin tulis takakiekot vuorotellen.
Kaupunkipyörityksessä kiekko vois olla edempänä ja high speed kisailussa takempana.
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Herkkä on tässäkin keulimisilmiö - joku vois pitää sitä vikana mutt olkoon ominaisuus
Entä jos oikean puolen takakiekolle ois toiset dropoutit, vaikka 50 tai jopa 100 milliä takempana? Keuliminen vähenis ja poikittaisiin epätasaisuuksiin tulis takakiekot vuorotellen.
Ehkä kokeilen jos tuo oikeesti häiritsee.
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Herkkä on tässäkin keulimisilmiö - joku vois pitää sitä vikana mutt olkoon ominaisuus
Entä jos oikean puolen takakiekolle ois toiset dropoutit, vaikka 50 tai jopa 100 milliä takempana? Keuliminen vähenis ja poikittaisiin epätasaisuuksiin tulis takakiekot vuorotellen.
Pieni telemarkki ei ole pahasta, päinvastoin, mutta puoli metriä vaikeuttaa jo ohjausta, huomattiin kaksiraiteisen projektin yhteydessä. Tuo poikittaistöyssyn ottaminen puoli kerrallaan voisi olla ihan hyvä peruste, vaikkei tuosta keulimisesta välittäisikään.
jori kirjoitti:Tuo poikittaistöyssyn ottaminen puoli kerrallaan voisi olla ihan hyvä peruste, vaikkei tuosta keulimisesta välittäisikään.
Ainakin Räntiksellä olen kovasti tykästynyt epäsymmetriaan. Joka kerta hymyilyttää kun ylittää kanttikiviä, routarailoja ym. poikittaistöyssyjä
Onko foorumilla kellään muulla telemarkkikolmipyörän kokemusta ku mulla ja jorilla?
Asensin kyynärtuen, kivasti lepää käsi siinä. Toimii myös lokarina Vasemmalle puolen pitäs viritellä olkapää/olkavarsituki, ettei tartte pelätä pinnoja.
Kotoa en oo löytäny semmosia polkimia, joista sais lukot yhtenä kappaleena irti. Ekaan kolmipyörään semmosen jostakin löysin, oisko ollu biltemasta?
Kuinka Jorin kaksraiteisen polkimet on tehty?
PW kirjoitti:Kotoa en oo löytäny semmosia polkimia, joista sais lukot yhtenä kappaleena irti. Ekaan kolmipyörään semmosen jostakin löysin, oisko ollu biltemasta?
Kuinka Jorin kaksraiteisen polkimet on tehty?
Näin:
Ison laakerin päälle on laitettu pätkä suorakaideputkea, jonka yläpäähän on rakennettu lukon rakennetta vastaavat tasot ja niihin kiinnitysreiät. Eli ei ollut kokonaisena siirrettävät lukkot.
Täältä voi tutkia lisää sivulta 41 alkaen.
https://dspace.cc.tut.fi/dpub/bitstream ... onlund.pdf
Tuota vähän pelkäsin, näyttää haastavalta miulle No jos huomenna Lpr:n reissulla poikkeipoikkeis biltemassa tsekkaamassa löytyskö helpompaa konstia.