Mun nähdäkseni riittä toisen pään löysääminen. Tällä videolla näytetään samankaltaisen käyttö ja ennen sitä köyhänmiehen ratkaisu.
Mä olen käyttänyt Jukan tapaa vaijerin katkaisemiseen eli hitsauskonetta. Pää ei koskaan rispaannu Täten vaijerin kuoresta pois käyttäminen ei ole ongelma,
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 22 Helmi 2019, 15:00
Kirjoittaja jori
Nuo talven vaivat helpottavat paremmin viinalla. Se on helpompi saada valumaan vaijerin ja kuoren väliin ja sulattaa mahdollisesti sinne jo päässeen jäätyneen veden. Etyleeniglykoli on tietysti paremmin voitelevaa, mutta ihan tavallinen sinoli on helpompi saada valumaan ja hoitaa homman, eikä jätä tahroja eikä haittaa, vaikka valuisi jarruihin asti.
Johonkin laitoin kuvankin, mutta otan vaijerin kahvan puolelta irti ja teen jesarista suppilon kuoren päälle ja holautan pullosta kunnon hömpsyn. Valuu ehkä minuutin suppilo tyhjäksi ja siinä se. EI ole enää vettä vaijerissa ja alkoholi estää ruostumisen.
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 22 Helmi 2019, 16:17
Kirjoittaja PW
Kinnerissä on se ongelma, ettei vaijeria saa kahvanpuolelta kokonaan irti, hankala suppiloa rakennella.
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 22 Helmi 2019, 18:30
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:
Kinnerissä on se ongelma, ettei vaijeria saa kahvanpuolelta kokonaan irti, hankala suppiloa rakennella.
Laita kuva, niin pääsemme pohtimaan ratkaisua.
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 23 Helmi 2019, 16:25
Kirjoittaja PW
Vaijerin pää siis lähtee kahvasta mut ei tule enää läpi seuraavasta esteestä.
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 23 Helmi 2019, 17:20
Kirjoittaja samuel
PW kirjoitti:
Vaijerin pää siis lähtee kahvasta mut ei tule enää läpi seuraavasta esteestä. 1232019162145.jpg
Tuohon lattarautaan täytyy sahata vaijerin levyinen rako, kyllä se silti kestää jarruvoimat.
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 23 Helmi 2019, 18:02
Kirjoittaja PW
samuel kirjoitti:
PW kirjoitti:
Vaijerin pää siis lähtee kahvasta mut ei tule enää läpi seuraavasta esteestä. 1232019162145.jpg
Tuohon lattarautaan täytyy sahata vaijerin levyinen rako, kyllä se silti kestää jarruvoimat.
Se on varmast mahollista, ei silti oo helppoa öljyn suihkutus, kahva irrotettava ja öljyn saaminen kuoren sisään vaikeeta, hidasta. Öljynippa helpottas ja vois suhauttaa aina ku muistaa.
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 23 Helmi 2019, 18:50
Kirjoittaja jori
Kiitos kuvasta.
Käy kumikaupassa ja osta läpivientikumit molempiin vaijereihin. Kalvoläpivientikumista kun leikka sen kalvon pois, saa siitä pienen suppilon. Jos haluaa hifistellä, voi ostaa kuplavolkkarin ajovalon johtojen läpivientikumin, mutta kalvoläpivientikumin saa helpommin ja halvemmalla.
Jotenkin näin. Suppilo voi olla vaijerissa vähän alempana normaalisti, mutta kun tarvitaan viinahuikka vaijerille, suppilon voi vetää aivan ylös, nostaa ohjainvarsi mahdollisimman pystyyn, venyttää sormin vaijerin kuorta alas päin ja kaataa taskumatista pontikkaa suppiloon.
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 23 Helmi 2019, 19:00
Kirjoittaja PW
No tuohan olis hyvä jos suppiloita on viel valmiina.
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 23 Helmi 2019, 19:08
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:
No tuohan olis hyvä jos suppiloita on viel valmiina.
Onhan noita. Teillähän lapsiperheenä on varmaan tuttipullon tuttejakin vielä jossain. Sellaisen kun kiristää kumilenkillä vaijerikuoren ympärille, niin pääsee jo huomenna juottamaan vaijeria.
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 24 Helmi 2019, 10:45
Kirjoittaja PW
Eilinen keli oli siitä hankala, ett lumi pakkaantui pyöräkoteloihin - kääntyminen vaikeutui ja kohta vauhtikin. Muutaman kerran sai raapia lunta pois. Ehkä tänään lähden läskillä.
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 01 Maalis 2019, 11:57
Kirjoittaja PW
Jarru taas hannaa, alko jo eilen ennen pakkasia. Luulin ett olin saanu öljyä sinne kuoren sisään. Luulin myös ett jarruvaijeri menee suht suoraan jarrulle mutta sehän tekee 2 hyvin jyrkkää mutkaa tai lähes täys ympyrän pyöräkotelossa Onkos tuo normaali käytäntö kinnereissä? Luulis ett sen pystys vetämään alakautta suoraan jarrulle. Pitää viel tutkailla tarkemmin, miten se jarru toimii
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 01 Maalis 2019, 12:19
Kirjoittaja PW
Tarkempi tutkailu, eipä se olekaan jarruvaijeri joka jumittaa, vaan se jarru itse jää jumiin jarruttamisen jälkeen. Kiekko on siis irrotettava ja jarru auki. Ei kun tutkimaan/opettelemaan lisää kinnerin purkamisesta
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 01 Maalis 2019, 13:24
Kirjoittaja Saukki
PW kirjoitti:
Tarkempi tutkailu, eipä se olekaan jarruvaijeri joka jumittaa, vaan se jarru itse jää jumiin jarruttamisen jälkeen. Kiekko on siis irrotettava ja jarru auki. Ei kun tutkimaan/opettelemaan lisää kinnerin purkamisesta
Sieltä jarrun sisältä sitten vaan puhdistaa nivelet ja ruikkaa vähän öljyä. Mutta varovasti, ettei mene öljyä jarrupaloihin!
Tässä mun videossa näkyy mitä siellä jarrun sisällä on: Samassa videossa ohjeet miten eturipustuksen saa purettua ja irroitettua, että pääsee jarruun käsiksi.
Re: Quest integroituu Imatralle
Lähetetty: 01 Maalis 2019, 14:23
Kirjoittaja PW
Saukki kirjoitti:
PW kirjoitti:
Tarkempi tutkailu, eipä se olekaan jarruvaijeri joka jumittaa, vaan se jarru itse jää jumiin jarruttamisen jälkeen. Kiekko on siis irrotettava ja jarru auki. Ei kun tutkimaan/opettelemaan lisää kinnerin purkamisesta
Sieltä jarrun sisältä sitten vaan puhdistaa nivelet ja ruikkaa vähän öljyä. Mutta varovasti, ettei mene öljyä jarrupaloihin!
Tässä mun videossa näkyy mitä siellä jarrun sisällä on: Samassa videossa ohjeet miten eturipustuksen saa purettua ja irroitettua, että pääsee jarruun käsiksi.
Juu, kävin siun videon kattomassa - toimii ohjeet
Toinen kiekko on irti, nyt käsissä pyöritellen ja jarrutellen ei takkua yhtään Oisko se kuitenkin vaijerissa vikaa, vikaa Nyt ois tietyst hyvä vaihtaa uudet vaijerit ja kuoret. Meneekö Saukillakin se vaijeri yläkautta jarrulle? Eikö se olis fiksumpi alakautta, ei ehkä keräis vettä kuoren mutkaan ja vaijeri kulkis liukkaammin?
No ehkä jarrun sisällekin kannattaa kurkata, putsata ja sitä öljyä vähän. Kevät huolto