Sivu 1/1

Hidastetöyssytestaaja haussa (Forssa)!

Lähetetty: 22 Elo 2018, 20:58
Kirjoittaja rutunen

Hei Forssaa lähellä asuvat! Forssan kaupungista otettiin uudelleen yhteyttä että he tarvitsisivat nojakki/kinnerikuskia auttamaan pyöräteiden hidasteiden suunnittelussa. Käytännössä tämä tarkoittaisi testaamista hidastetta makuuasennossa jotta näkisi mitenkä ajokelpoisia ne ovat.

Tässä on loistava tilaisuus vaikuttaa tulevaisuuden liikennesuunnitteluun todella pienellä vaivalla.

Mikäli löytyy vapaaehtoinen niin laita mulle yksityisviesti niin vaihdetaan yhteystiedot.


Re: Hidastetöyssytestaaja haussa (Forssa)!

Lähetetty: 23 Elo 2018, 05:15
Kirjoittaja ajarmala
rutunen kirjoitti:

Forssan kaupungista otettiin uudelleen yhteyttä että he tarvitsisivat nojakki/kinnerikuskia auttamaan pyöräteiden hidasteiden suunnittelussa.

Sano niille, että mopoautojen ajelu kelveillä on helppo estää tekemällä väylään kavennuksia esim. 130 cm leveitä portteja. Paljon parempia ja kaikille mukavampia kuin ne aaltojutut. Polkupyörähän saa olla max 125 cm leveä.


Re: Hidastetöyssytestaaja haussa (Forssa)!

Lähetetty: 23 Elo 2018, 08:35
Kirjoittaja Hopea

Myös poliisin innostaminen jakamaan väärässä paikassa mopoautoileville sellaisia pieniä maksullisia koulutuslappuja on tunnetusti hyvä keino säätää liikennettä oikeisiin paikkoihin. On erinomaisen väärin haitata kaikkien laillista väyläänsä käyttävien kulkua päivittäin jonkun muutaman sääntöjä rikkovan vuoksi.

Mutta näinhän se menee autoliikenteessäkin. Kun muutamat tumpelot eivät ymmärrä ajaa siististi, laitetaan kaikkia koskevia rajoituksia ja rakenteita. Ja sitten ihmetellään, kun liikenne ei oikein suju... :shock:


Re: Hidastetöyssytestaaja haussa (Forssa)!

Lähetetty: 23 Elo 2018, 09:11
Kirjoittaja PW

Samaa mieltä, ihmettelen vaan lukevatko Forsassa nojapyöräfoorumia, kunnantalolla :mrgreen:


Re: Hidastetöyssytestaaja haussa (Forssa)!

Lähetetty: 23 Elo 2018, 11:56
Kirjoittaja Vilijami
Hopea kirjoitti:

Myös poliisin innostaminen jakamaan väärässä paikassa mopoautoileville sellaisia pieniä maksullisia koulutuslappuja on tunnetusti hyvä keino säätää liikennettä oikeisiin paikkoihin.

Sakotus on huonoin mahdollinen rangaistuskeino tulottomalle alaikäiselle. Millä he sen maksavat? Sakko ei ole edes konkreettinen rangaistus nuoren mielessä. Päinvastoin se lisää vaan uhmaa ja angstia.
Itselläni kertyi 80-90 lukujen taitteessa yhteensä noin 4000mk moposakkoja, mitä en tietenkään pystynyt maksamaan, eivätkä vanhemmat alkaneet niitä maksamaan. Sakot menivät ulosottoon ja nuoreen mieleeni tuli luovuttamisen ajatus: Kannattaako tässä nyt alkaa mitään kouluja käymään tai töitä ikinä tekemään, kun sakot kasvaa korkoa koko ajan ja vouti vie kuitenkin kaiken. 4000mk tuntui jo ilman korkojakin toivottomalta summalta tulottomalle. Tälle tielle tiedän useamman nuoren joutuneen. Minulla kävi hyvä tuuri, sain hyväkuntoisen mutta katsastamattoman auton käytännössä ilmaiseksi, jonka sitten katsastin ja myin tuohon 4000mk hintaan. Ne rahat kiikutin ulosottomiehelle ja valtava kivi vierähti sydämeltä. Sen jälkeen alkoi opiskelut ja työt näyttämään taas hyvältä vaihtoehdolta.
Siis, alaikäisten sakot pitäisi ehdottomasti muuntaa yhdyskuntapalveluksi tai häpeäpaalussa istumiseksi, mutta ei missään nimessä tulevaisuuden näkymien himmentäjäksi!


Re: Hidastetöyssytestaaja haussa (Forssa)!

Lähetetty: 23 Elo 2018, 12:50
Kirjoittaja jori

Vilijamilta taas viisaita sanoja.
Missään nimessä ei huonoa liikennesuunnittelua saa korjata sakottamalla ja simputtamalla säännöistä.

Liikennesuunnittelu on onnistunutta, kun ei tule mieleenkään –tai ei yksinkertaisesti voi vaikka haluaisi– ajella laittomasti. Jos täytyy erityistoimin haitata laillista liikennettä laittoman liikenteen estämiseksi, on jo jotain mennyt pieleen.

Ajattelu kannattaa aina. Varsinkin suunnitteluvaiheessa erilaisten näkökulmien kautta pitää mieltään ajattaa läpi = ajatella, jottei tarvitse sitten jälkikäteen törmätä ongelmiin, jotka olisi voinut välttää törmäämällä niihin mieltä ajattaessaan.

Mielikuvissaan suunnitelman puutteisiin törmääminen sattuu sekin –eikä edes kypärä auta– mutta se ei aiheuta pysyviä vammoja, päinvastoin luo mielestä viisaamman. Ei ehkä enää törmää samanlaiseen virheeseen myöhemmin.