Re: O: läskinojakin runko tai rakentamistyö palveluna ...
Eemeli6 mallissa pääsis aika vähillä hitsauksilla.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Eemeli6 mallissa pääsis aika vähillä hitsauksilla.
Juuvan pyörä on tehty pystäristä ja pakoputkesta(?). http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... &hilit=fat
Oliks Eemelillä joku runko joutavana?
kuskin pituus on 172 cm, enkä ole pitkäjalkainen.
ja tuo luovuttajaläski on kokoa M.
Voishan sitä tehdä pyörän, kattoo mitä tulee, eli kelpaako. Takarunko Terpalle tekemäni pyörän malliin, jotta penkin sais vähän alemmas ku omassani - kuitenkin lyhyempänä. Pittääpä tässä pyrypäivänä pohdiskella materiaalit, mistä kohtaa hankea pitää kaivella Pyöreää alusinkittyä on vielä, haarukkaputkea pitäs jostain ettii. Vai käyttääkö tuon pystärin haarukat
Jos ei kelpaa, muokkaan itselle ni pääsen testaamaan parempiko on vai vaan lyhyempi
Jotenkin noin.
PW kirjoitti:Voishan sitä tehdä pyörän, kattoo mitä tulee, eli kelpaako.
Mä jo tätä ratkaisua vähän oottelin.
tuo Pommin kuva aiheutti kyllä sen että nyt
epäröin pitäiskö kuitenkin lähteä heti tuolle
linjalle. oppisiko sellaisella ajamaan ja ylettyiskö
jalat maahan. sopisiko siis normaalimittai-
selle "persjalkaiselle" jolla ei ole nojapyörä-
kokemusta kuin 10 vuoden takaa flevo-trikella.
taidan laittaa vielä mietintämyssyn päähän
ja silmät kiinni (ja nukahtaa?).
wwhv kirjoitti:tuo Pommin kuva aiheutti kyllä sen että nyt
epäröin pitäiskö kuitenkin lähteä heti tuolle
linjalle. oppisiko sellaisella ajamaan ja ylettyiskö
jalat maahan. sopisiko siis normaalimittai-
selle "persjalkaiselle" jolla ei ole nojapyörä-
kokemusta kuin 10 vuoden takaa flevo-trikella.taidan laittaa vielä mietintämyssyn päähän
ja silmät kiinni (ja nukahtaa?).
Pommi ja nuo miun sätökset on ajo-opintojen kannalta lähes identtisiä, Pommissa taitaa olla enemmän jättöä.
Jos on flevokokemusta, eiköhän se taito jalkamuistista löydy pienellä harjottelulla.
Korkeudessa hankalinta, saako jalan maahan - ajo onnistuu kyllä. Itse tavotan maahan kengän kärjellä - yksi syy tähän on liian leveä penkki (istuinosalta) reisi ei mahdu kääntymään alas. Levee penkki hankaloittaa myös jaloille nousua pysähtyessä, pitäs tehdä kapeempi.
Pommin voisi lunastaa osien hinnalla. Siinä on vaan ihan uutta teknologiaa, parisataa kilsaa ajettua joten ei ihan ilmaiseksi voi antaa. Rungon saisi kaupanpäälle.
Sulla on vaan se tekniikka jo ostettu.
"ostettu tekniikka" ei haittaa, sen voi säilyttää tai myydä.
laitanko/laitatko yv:tä niin käynnistetään kauppaneuvottelut?
wwhv kirjoitti:"ostettu tekniikka" ei haittaa, sen voi säilyttää tai myydä.
laitanko/laitatko yv:tä niin käynnistetään kauppaneuvottelut?
Tehdään niin.
Taitaa olla Pommin runko hieman suuri 172-senttiselle kuskille. Saahan sitä säädettyä, mutta saako riittävästi.
Tässä kuvassa se on säädettynä reilu 180-senttiselle. Istuin siirtyy kyllä noin viitisen senttiä eteen ja tulee samalla hieman alemmaskin, mutta ihan varma ei voi olla, riittääkö se.
jori kirjoitti:Taitaa olla Pommin runko hieman suuri 172-senttiselle kuskille. Saahan sitä säädettyä, mutta saako riittävästi.
Tässä kuvassa se on säädettynä reilu 180-senttiselle. Istuin siirtyy kyllä noin viitisen senttiä eteen ja tulee samalla hieman alemmaskin, mutta ihan varma ei voi olla, riittääkö se.
Ei aina voi suoraan kuskin pituudesta määrittää pyörän kokoa. Flevon kun myin Skylinerille, niin kampien etäisyys penkistä oli sopiva molemmille, vaikka meillä on toistakymmentä senttiä pituuseroa.
Aina voi lyhentää kampia tai ainakin lyhentämistä pitää ehottaa