ajou kirjoitti:Näinhän se on. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta.
Minä tarkoitinkin lähinnä tuota lokasuojan/pyöräkotelon suunnittelua.
Kun sitten alan kutistelemaan tuota lentokoneksngasta putkirungon päälle, niin silloin kannattaa varmaan tulla katsomaan. Saattaa olla sen vaivan arvoista, jos itse samaa materiaalia suunnittelet.
Anteeksi, jos sotken ajatuksianne, mutta tuli mieleen tuota lukiessa, että pyöräkoteloon, ja oikeastaan myös kinnerin pohjaksi kannattaisi varmaan valita kutistettavan lentokonekankaan sijaan tekokuitutrikoota. Paikoissa, joissa ilmanläpäisevyys on hyväksi, esimerkiksi kangasta, jota käytettiin aikanaan kaiuttimien eduskankaana. Muinoin erään tällaisen kankaan kauppanimi oli "Bordell".
Pyöräkoteloita joutuu availemaan remonteissa, jolloin trikookankaan voi venyttää pois paikaltaan ja kiristää reunakujanteeseen kiristettävällä narulla tai vaikka kuminauhalla. Trikookangas ei pidä senkään vertaa ääntä, kuin pingotettu kova lentokonekangas, joka saattaa toimia rumpukalvon tapaan.
Pohjana trikoo kestää vaikka astua läpi pohjasta. Kangas vain venyy maahan asti ja pingahtaa takaisin, kun jalat nostaa kyytiin. Trikoo pohjalla päästää sisään päässeen veden ulos ja tuulettaa kostean sisätilan pyörän seistessä. Pingotettua kangasta kannattaa käyttää vain siellä, missä tarvitaan aerodynaamisia muotoja ohjaamaan ilmaa. Jotenkin mielikuvanakin kahdesta erilaisesta kankaasta rakennettu kate myös saattaisi näyttää hyvältä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma