Hämppy tarkastettu ja hyväksi havaittu. Ennen kaikkea Kana on tyytyväinen.
Pientä laittoakin löytyi:
Aurausta on viitisen milliä, eli selvästi liikaa. Raidetangossa on oikea ja vasenkätiset M8 kierteet, joten kierteen nousu toimii molemmissa päissä, eli kierrosta kohti raidetanko lyhenee 2x1,25mm. Ohjainvarsi on n. 80 mm pitkä, joten sen liikkeen vaikutus vanteesta mitattuun aurausmittaan on (406 mm / 80 mm) Aurausmitta mitataan vanteen halkaisijasta, joten käytetään vanteen halkaisijaa, mutta ohjainvarsi on sädettä. Suurennussuhteeksi tulee raidetangolta mitattuun aurausmittaan 406 / 80 = 5. Koska aurausmittaa piti pienentää 5 mm, pitää raidetankoa lyhentää 5 mm / 5 = 1mm. Tämä vaatii 2 x 1,25 mm raidetangolla 1/2,5 eli vajaan puoli kierrosta. Tarkalleen 144 astetta. Tuon suuruinen kierto näyttää tältä.
Niskatuen kiinnitys oli löystynyt ja korjaantuu 5 mm kuusiokoloavaimella.
Vasen etujarru on tehty samoista osista kuin oikea, joten se on "väärin" päin. Siksi vaijeriputkeen valuu vettä ja vaijeri hieman takeltelee. Viinaa ja öljyä lääkkeeksi. Myöhemmin voisi harkita vaijerin "invertointia"
Ohjauskahvat on hieman liian pitkät. Ne saa lyhennettyä säätöklampin löysäämällä ja työntämällä lyhyemmäksi. Jos ei mene sisemmäksi, pitää sahata sisempää osaa lyhyemmäksi. ainakin viisi senttiä voisi olla lyhyemmällä.
Akun kiinnitys kannattaisi varmaan -ainakin tässä vaiheessa- tehdä sivulaukun pohjalle, jolloin johtojen vetäminen on äärihelppoa ja akku tulee luontevasti sisään ladattavaksi. Kauppareissulla akku voi olla kassin pohjalla koko ajan.
Tässä vinkki Tampereen polkupyöräilijöiden tapahtumasta Velogin videolta:
- Pyörä parkkiin kärryvaraston viereen.
- Sivulaukut ostoskärryn reunaan kiinni.
- Ostetaan kamat pyörälaukkuihin, niin tulee sovitettua ja koepakattua jo kaupassa.
- Nostellaan pyörälaukuista järjestyksessä kassahihnalle ja pakataan samoihin laukkuihin.
- Työnnetään ostoskärry pyörälle, jossa nostellaan laukut pyörään, luovutetaan kärry ja lähdetään ajelemaan kotiin päin.