Lukeminen

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Lukeminen

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Elämä joutuu joskus uusille urille . Nyt kun vuoden alusta tauti kaato miehen , ehkä pysyvästi pois varsinaisesta rakentamisesta ja pyöräilystä . Sen aika näyttää kumpi voittaa , minä vai MDS . Nyt sille pahasti häviöllä .
Nyt asiaan olen sit aikani kuluksi lueskellut kirjaa , Pyöräilyn lumo ja sen historia "Jody Rosen".
ISBN 978-952-364-332-1 . Kirjassa mulle paljon mukavaa histosriaa ja nyky pyöräilyn vaaroista isossa omenassa.
Onneksi hyllyssä paljon odottamassa matkakertomuksia, pääsee matkalle vaikka maatessa. :lol: :lol:
Joku sanoo varmaan että on noita äänikirjoja , niin mutta ei muo varten . :roll:
Paljon olen aikanaan, kirjoja lainannutkin muualle, harva niistä löytää takas minun hyllylle. Joillakin vain palauttaminen
on mahdoton käsite . Jos ei palauta , se on tulkittavissa jonkinlaiseksi ...................... :mrgreen: :mrgreen:
Elämä on pitää sopeutua sen tuomiin esteisiin ja toivoa parempaa aikaa . :idea: :idea:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja jori »

Nojanalle kirjoitti: 09 Helmi 2024, 13:29

Elämä joutuu joskus uusille urille . Nyt kun vuoden alusta tauti kaato miehen , ehkä pysyvästi pois varsinaisesta rakentamisesta ja pyöräilystä . Sen aika näyttää kumpi voittaa , minä vai MDS . Nyt sille pahasti häviöllä .
Nyt asiaan olen sit aikani kuluksi lueskellut kirjaa , Pyöräilyn lumo ja sen historia "Jody Rosen".
ISBN 978-952-364-332-1 . Kirjassa mulle paljon mukavaa histosriaa ja nyky pyöräilyn vaaroista isossa omenassa.
Onneksi hyllyssä paljon odottamassa matkakertomuksia, pääsee matkalle vaikka maatessa. :lol: :lol:
Joku sanoo varmaan että on noita äänikirjoja , niin mutta ei muo varten . :roll:
Paljon olen aikanaan, kirjoja lainannutkin muualle, harva niistä löytää takas minun hyllylle. Joillakin vain palauttaminen
on mahdoton käsite . Jos ei palauta , se on tulkittavissa jonkinlaiseksi ...................... :mrgreen: :mrgreen:
Elämä on pitää sopeutua sen tuomiin esteisiin ja toivoa parempaa aikaa . :idea: :idea:

Ikävä kuulla, että rakentaminen on tauolla, mutta asenne tuntuu olevan kohdillaan. Lue nyt muutama kirja inspiraatioksi ja kirjoittele lukemistasi sen aikaa, kun ei rakentaminen luonnu. Toipumista ja hyvää mieltä sinne Nallelle.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5024
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja tm »

Todella ikävää että tuollainen tauti osui kohdallesi :( .
Onneksi lukeminen luonnistuu, ja opuksia löytyy rakkaasta aiheesta.
Voimia ja positiivisia ajatuksia sinne Keski-Suomeen!

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja janx »

Terveyttään osaa kaivata vasta sitten, kun sen menettää. Se on aina harmin paikka enemmän tai vähemmän. Toivomme parasta.

Näin minäkin pyrin elämääni elämään. Kehittää itseäni ja sosiaalista piiriäni elämän aikana niin, että kehityskohteet tuovat positiivisia asioita elämään JA ainakin osaa niistä voisi harjoittaa, vaikka sitten ihan vuodepotilaanakin.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Enpä oo tiennyt tuommosta mds:sää, mutta lueskelin niin aika ikävältä vaikuttaa. Tsemppiä kuitenkin nallelle ja ollaan hengessä mukana.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

janx kirjoitti: 10 Helmi 2024, 11:43

Terveyttään osaa kaivata vasta sitten, kun sen menettää.

Tuo on tosi normaalia. Mahdoton ajatus, että perusterve hyvinvointilänkkäri herää joka aamu syvästi kiitollisena siitä ettei ole Manilan katulapsi.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti: 10 Helmi 2024, 17:48
janx kirjoitti: 10 Helmi 2024, 11:43

Terveyttään osaa kaivata vasta sitten, kun sen menettää.

Tuo on tosi normaalia. Mahdoton ajatus, että perusterve hyvinvointilänkkäri herää joka aamu syvästi kiitollisena siitä ettei ole Manilan katulapsi.

Ovat varsin ahdistuneita silti. Länkkärit.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Tottakai. Maslowin tarvehierarkia, eli vitutuksen määrä on vakio.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja jori »

Vilijami kirjoitti: 10 Helmi 2024, 18:37

Tottakai. Maslowin tarvehierarkia, eli vitutuksen määrä on vakio.

Tai kuten Dostojevskin Raskolnikov Rikoksessa ja rangaistuksessa: Torakoiden määrä on vakio. Kumpikaan ei pidä paikkaansa. Vitutuksen ja torakoiden määrä riippuu asenteesta, ei elämäntilanteesta.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jori kirjoitti: 10 Helmi 2024, 20:30

Vitutuksen ja torakoiden määrä riippuu asenteesta, ei elämäntilanteesta.

Sitähän juuri tuo Maslowin tarvehierarkia selittää.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja janx »

Ainoa vakio on muutos. Ihminen vihaa muutosta.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

janx kirjoitti: 11 Helmi 2024, 10:07

Ihminen vihaa muutosta.

Kaikissa tilanteissa? :shock:

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti: 11 Helmi 2024, 10:28
janx kirjoitti: 11 Helmi 2024, 10:07

Ihminen vihaa muutosta.

Kaikissa tilanteissa? :shock:

Asia ei ehkä ole ihan niin mustavalkoinen. Ehkä muutoksen sietokyky (kuten monet muutkin ihmisen ominaisuudet esim. mielenterveys) pitää sijoittaa nykyään janalle. Alkupäässä on "miksi kaiken pitää aina muuttua" ( :!: Youtube, Putous) ja toisessa päässä on jonkinlainen vaeltava nomadi. Väitän silti, että kaikkien elämässä on jotain vakioita. Tapoja tms., joiden muuttaminen tarvittaessa on todella vaikeaa. Hankalia ne ovat silloin, kun ne vaikuttavat esim. terveyteen.

Edit: Onneksi pian tulee kevät. Ja Muutosvastarinnat saapuvat... https://www.youtube.com/watch?v=555cwB7 ... el=nenunni

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Nojanalle kirjoitti: 09 Helmi 2024, 13:29

Elämä joutuu joskus uusille urille . Nyt kun vuoden alusta tauti kaato miehen , ehkä pysyvästi pois varsinaisesta rakentamisesta ja pyöräilystä . Sen aika näyttää kumpi voittaa , minä vai MDS . Nyt sille pahasti häviöllä .
Nyt asiaan olen sit aikani kuluksi lueskellut kirjaa , Pyöräilyn lumo ja sen historia "Jody Rosen".
ISBN 978-952-364-332-1 . Kirjassa mulle paljon mukavaa histosriaa ja nyky pyöräilyn vaaroista isossa omenassa.
Onneksi hyllyssä paljon odottamassa matkakertomuksia, pääsee matkalle vaikka maatessa. :lol: :lol:
Joku sanoo varmaan että on noita äänikirjoja , niin mutta ei muo varten . :roll:
Paljon olen aikanaan, kirjoja lainannutkin muualle, harva niistä löytää takas minun hyllylle. Joillakin vain palauttaminen
on mahdoton käsite . Jos ei palauta , se on tulkittavissa jonkinlaiseksi ...................... :mrgreen: :mrgreen:
Elämä on pitää sopeutua sen tuomiin esteisiin ja toivoa parempaa aikaa . :idea: :idea:

Kirja saatu luettua, mielenkiintoinen tietokirja on katsantoja kuulttureista . Sekä mailman sekavuudesta. Suosittelen lukemaan .
Seuraava kirja odottaa ahmimista . Matti Rämö Polkupyörällä napapiirille. ISBN 978-952-312-853-8. Jospa tää ähän innostas potilasta ja sais jalat mukana polkemaan . Itselläkö oli suuret suunitelmat kesäksi , mutta mailma on suunitelmia täynä . Paljon lukemattomia kirjoja , paljon niitäkin joita odottas palautuvaksi joskus hyllyyn. 8) 8)

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lukeminen

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Matti Rämö Polkupyörällä napapiirille. ISBN 978-952-312-853-8 Kirja saatu luettua , hyvä kirja kaikkinensa. Hyvää kuvausta ohi ajettavista kaupunkeista ja pienistäkin paikoista.
Herätti haluja päästä reissuun , taidan kuiteskin vaan tyytyä lukemiseen .
Sen verran ovat hoidot miestä verottaneet. Pääasia että että ajatukset vaeltaan tien päällä mukana .
Ei kun valitseen seuraava kirja . Mites olisi "Monta hyvää syytä pyöräillä ", ISBN 978-952-312-991-7 .
Siinä joksikin aikaa selattavaa ja luettavaa . Vaikka vain hengessä tutustuisin . :mrgreen: :mrgreen:
Niinkuin sanotaan , kannattaa elää joka päivä . Huomisesta emme kukaan tiedä .

Vastaa Viestiin