Yhdellä kädellä liikkeelle?

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
ukram2
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 471
Liittynyt: 25 Heinä 2014, 15:33
Paikkakunta: Espoo

Yhdellä kädellä liikkeelle?

Viesti Kirjoittaja ukram2 »

Ajoin pystypyörällä vähän matkaa kipeallä kädellä, ja huomasin että olisi ollut tarvetta lähteä liikkeelle yhdellä kädellä, mutta ei ole tullut mieleen opetella moista temppua... Osaako kukaan lähteä pystypyörällä liikkeelle siten että vain yksi käsi tangossa, ja polkaistaan ekalla jalalla, ja sen jälkeen toinen jalka nousee pyörän toiselle puolelle? En löytänyt netistä nopella haulla...

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5024
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Yhdellä kädellä liikkeelle?

Viesti Kirjoittaja tm »

ukram2 kirjoitti:

...polkaistaan ekalla jalalla, ja sen jälkeen toinen jalka nousee pyörän toiselle puolelle? En löytänyt netistä nopella haulla...

Siis miksi ihmeessä pitäisi lähteä liikkeelle noin, jos on vain yksi käsi käytettävissä? Huomattavasti paljon helpompi paikallaan ollen ensin nostaa se toinen jalka toiselle puolelle pyörää, jonka jälkeen vasta yrittää liikkeelle lähtöä polkaisemalla.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Yhdellä kädellä liikkeelle?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Mulla on jonkin verran kokemusta yhdellä kädellä ja puolellatoista jalalla pyöräilystä, niin pysty- kuin nojapyörällä.
Yksikätisenä homma numero 1 on ohjaustanko ihan hemmetin korkealle. Vähintään 40 cm penkkiä ylemmäs.
Kakkosena tulee treenaus, treenaus ja treenaus.

Aluksi pitää olla rohkeutta polkaista ensi polkaisu täysillä, sitten voi asetella jalkaa polkimelle. Vielä parempi jos on peukkukaasullinen sähköpyörä, silloin ei temppuja tarvi, kaasu vaan pohjaan ja menoksi.

Avatar
ukram2
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 471
Liittynyt: 25 Heinä 2014, 15:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Yhdellä kädellä liikkeelle?

Viesti Kirjoittaja ukram2 »

Se jalka ensin pyörän yli on kömpelöä ja hidasta :) Mietin että nojaamalla lantiolla satulaan saa sen verran vakautettua pyörää että voisi onnistua. Muuten olisi varsin dynaaminen systeemi, vain kaksi tukipistettä: poljin ja ohjaustangon pää.

Vastaa Viestiin