Olin kyllä jo lopettanut tähän aiheeseen vastaamisen, mutta tähän pitää: tuo jarru on niin ruma, että sen tekijältä pitäisi kieltää muotoilu loppuelämäksi.
Päinvastoin! Jarru on ihana ja kaunis, siitä on vain jyrsitty kaikki turha metalli pois!
Viimeksi muokannut Nebulus, 28 Touko 2009, 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse en erityisemmin pidä tuon pyörän ohjaustangosta, niin aerodynaaminen kuin se ilmeisestikin onkin...
Varsinkin kun pienellä harjoittelulla ja mahdollisesti ohjausgeometrian muutoksella ei tarvitsisi koko tankoa
Jukka
Siksi niin fanitankin myös pythoneita... kaksi kiekkoa, penkki, kammet, ketju ja runko. That's it. Harmi vain, että pyörässä kaipaa usein myös takajarrua ja vaihteita, varsinkin jos haluaa ajaa lujaa. Muuten selviäisi täysin ilman vaijereita ja kahvoja.
Olin kyllä jo lopettanut tähän aiheeseen vastaamisen, mutta tähän pitää: tuo jarru on niin ruma, että sen tekijältä pitäisi kieltää muotoilu loppuelämäksi.
Päinvastoin! Jarru on ihana ja kaunis, siitä on vain jyrsitty kaikki turha metalli pois!
Jyrkkiä kulmia jotka on stressrisereita ja varmaan lopulta johtaa jarrun tuhoon. Sitä paitsi jyrkät kulmat on vain pahan näköisiä. Saman reikäfilosofian lopputuloksena on paljon kauniimpiakin jarruja kuten esim. Campagnolon uudet jarrut. Ne on sentään pyöreitä, vaikka niissä onkin reikiä.
Eri mieltähän näistä asioista väkisinkin on. Visuaalisuudesta voi toki keskustella, mutta vain jos on valmis siihen että kaikki ovat asioista eri mieltä. Jos on kymmenen keskustelijaa niin on yksitoista mielipidettä.
(Ja Sagrada Familiahan on hienoa paluuta siihen miten julkista arkkitehtuuria kuuluu tehdä. Isot projektit kestää pitkään, ja niissä näkyy väkisinkin useamman taiteilijan ja useamman aikakauden jälki.)
Olin kyllä jo lopettanut tähän aiheeseen vastaamisen
Älä nyt hyvä nimimerkki tuollaisia puhu!
Tämähän on ihanan rannaton valtameri. Tyrskyt käy välillä yli luojanluoman ymmärryksen mutta jatketaan kun piikki lihassa kiertää tunnetta toisen sanomasta... Tämähän on avartavaa, innostavaa, kehittävää, tuo näkökulmia...
Taiteella on pikkurilli tai koukku tai piikki jolla se pistää vaikka takapuoleen jos yrittää kulkea ohitse.
Taide vetää lähelle, resonoi sielua ja selkäydintä, tuppaa kaveriksi.
Eino Leino on tupannut minulle yhdeksi niistä arkunkantajista. Kun minä olen hyvässä kunnossa ja minulla menee hyvin, niin pidän Einoa "hulluna ja mielisairaana" mutta silloin kun minulla menee huonosti, silloin kun tuntuu että kaikki tökkii, niin silloin Eino on mitä paras kaveri ja nero – "Virta venhettä vie. Mihin päättyvi tie? Lyö kuohut purren puuta ja talkaa "
Etuveto ratkasu vaikuttaa fiksulta, ei ota ketjut renkaaseen eikä ylimääräsiä taittopyöriä.
Kyllä vaan, mutta kun tietäisi, minkälainen tuo on ajella pitkillä matkoilla ja kaupukiajossa. Epäilen, että polkeminen vaikuttaa kovasti ohjaukseen varsinkin jyrkissä vastamäissä ja kääntösäde on suuri. Vartalo vaatisi pitkän harjoittelun, ennenkuin ajo olisi nautittavaa.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Etuveto ratkasu vaikuttaa fiksulta, ei ota ketjut renkaaseen eikä ylimääräsiä taittopyöriä.
Kyllä vaan, mutta kun tietäisi, minkälainen tuo on ajella pitkillä matkoilla ja kaupukiajossa. Epäilen, että polkeminen vaikuttaa kovasti ohjaukseen varsinkin jyrkissä vastamäissä ja kääntösäde on suuri. Vartalo vaatisi pitkän harjoittelun, ennenkuin ajo olisi nautittavaa.
Näin on. Jos kymmenien kilojen voimalla polkeminen ei vaikuta ohjaukseen, niin miten sitä ohjausta jaksaa käsillä kääntää
Mutta kun polkemistekniikan ja jaloilla ohjamisen opettelee, niin on tehokas ja toimiva rakenne. Täysin siis verrattavissa pythoniin. Varsinaiset haitat pitkänkin opettelun jälkeen tulevat esille tilanteissa joissa vaaditaan nopeita ohjausliikkeitä, esim. liukkaalla. Jaloilla ei saa niin nopeita liikkeitä kuin käsillä. Pelkillä käsillä tuo ei taatusti käänny kun jalkojen paino lepää kääntyvällä etuosalla.
Sakari ja Jukka on oikeassa, että on ainakin aluksi vaikea opetella ohjaamaan, kun on ajanut kiinteäpuomisella pyörällä.
Minä rakensin talvella vähän samantapaisen etuvedon ja minulla kävi, niin että kun lähdin pihalta tielle ajamaan
ja yritin kääntyä, niin eipä kääntynytkään, vaan meni suoraan naapurin asuntoauton kylkeen, mutta onneksi sain
jalalla otettua vastaan ettei tullut lommoa,
Se on vaikeaa kun, yrittää käsillä ohjata ja jalat panevat vaistomaisesti vastaan. Tuossa pyörässä on edessä nexuksen
seitsikko ( 24 n.) ja takana (26 n.) Pyörä on vieläkin talven jäljiltä samassa kuosissa ja odottaa loppuun vientiä,
pitäisi vahvistaa, maalata ja penkki verhoilla.