"Ojaanajo" ja muita hauskuuksia

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

"Ojaanajo" ja muita hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

Tämä on hauskaa!

Minkälaisia hauskuuksia teille on sattunut ajellessanne?

No, mehän olemme vasta kuukauden päivät harrastaneet tätä nojailua...

Wapunpäivän reissun paluumatkalla siippa pudotti kännykkänsä... Sitä mentiin sitten autolla (se siitä ekologisesta kyläilystä) etsimään seuraavana aamuna (kun katoaminen huomattiin), ei meinannut löytyä, ei - toivomme jo menettäneenä saavuimme paluumatkan lähtöpisteeseen, jossa kännykkä lojui maassa tyynen rauhallisena... :D

Tänään lähdettiin sunnuntai-ajelulenkille - muutaman kilometrin jälkeen kuului "klop" - mikä se oli? Se oli mun kännykkä! huusi musti. Ei muuta kuin pyörä stoppiin ja kännykän osia keräilemään asvaltilta. . . . Sillä välin Trice saikin päähänsä liukua ojaan. . . Siippa tuu apuun! (Oja oli aika jyrkkä ja syvä, onneksi ei ollut vettä pohjalla.) Oli siinä varmaan ohikulkijoilla ihmettelemistä. :lol:

Kotiin palatessa oli mustin kaikki taskunenäliinat leviteltynä portinpielessä kotitiellä. :lol:

Mitä tästä opimme? Vetoketjutaskut kiinni ennen nojailua! :oops:

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: "Ojaanajo" ja muita hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Tunnustan, tuo kännykkähomma on käynnyt vuoden aikana tutuksi,
luulisin että viitisen kertaa oon harrastanut tuota palapelin tekemistä ja just
samasta syystä, vetoketjut jääneet auki........mulla on paha tapa viime hetkellä
tarkistella että kaikki tarpeellinen ja tarpeeton on mukana ja silloin tuppaa nuo vetoketjut
jäämään auki........asiasta jonkin verran viisastuneena olen viime aikoina käyttänyt paljon
vyölaukkua ja sen saa ainakin mun KMX:ssä mukavasti jenkkakahvojen viereen eli
ei häiritse ajamista ollenkaan ja ei sieltä mitään ole pudonnutkaan vaikka joskus sekin on jäänyt auki......
Itse asiassa tarkemmin ajatellen vyölaukkua käyttäessä ajaminen tuntuu mukavammalta,
taskussa oleva kama jotenkin häiritsee ajaessa vaikka tuskin vauhtiin vaikuttaakaan......

Muutaman kerran oon ihmetellyt kotiin palatessa, että minne helvattaan ne avaimet on kadonneet
vaikka kaikki pitäjän taskut tarkistin ja olivat varmasti kiinni.........
Paniikkikohtauksesta toivuttuani huomasin että siinähän ne lukossa ovat, olin unohtanut noukkia ne pois
lukon avaamisen jälkeen.....onneksi olivat sen verran luonnonkiharaa mallia että pysyivät koko reissun...

Viime viikolla kävin tuulisena päiväna Vuosaaren satamassa ja laitoin tadpolen parkkiin silleen asfaltin reunan taakse,
että luulin pysyvän paikoillaan........väärä arvaus........ilmeisesti tuonmallinen leveä penkki toimii tuulisella
säällä eräänlaisena purjeena ja jo hetken kuluttua tuo fillari iloisesti reissasi itsekseen merta kohti.
Onneksi huomasin viime hetkellä ja sain napattua kiinni ennen Ahdin valtakuntaa......

Stapani

Viimeksi muokannut Stapani, 03 Touko 2009, 18:02. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: "Ojaanajo" ja muita hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Taskuista ei ole muistaakseni mitään tippunut, mutta pyöristä sen sijaan on :P Roiskeläppä, sivuseisontatuki yms. pikkuosaa. Mutta sekään ei paljo haittaa, kun töistä tullessa voi keräillä talteen.
Yhdesti ajoin python trikellä ojan puolelle, kun pehmeä penkka imaisi pyörän sinne. Ajoin liian lähellä tien reunaa kun väistin lumityökonetta. Tuohon aamuun asti taisi lumikonekuljettaja luulla minua liikuntarajoitteiseksi, kun pysäytti koneen ja oli jo koneesta ulos tulossa auttamaan. Ilme oli näkemisen arvoinen kun huomasikin että nousin omille jaloilleni ja vedin pyörän itse takaisin tielle. :D

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: "Ojaanajo" ja muita hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

Mekin tänään funtsattiin, että luulekohan autoilijat meitä invalideiksi, kun niin kohteliaasti aina antavat tietä?

R.reipas
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Marras 2006, 21:47
Paikkakunta: Espoo

Re: "Ojaanajo" ja muita hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja R.reipas »

Minänäkin olen yhden kännykän kadottanut housujeni taskusta ikuisiksi ajoiksi kaskun reisitaskujen läppä oli jäännnyt auki.No mikä neuvoksi, ompelin kaikista housuista kyseisten taskujen läppien takimmaiset reunat kiinni rouva kulla vieressä hymyillessä minkä jälkeen mitään ei ole taskuista pudonnut.Nojakilla ajaessa reisi taskujen rahdista ei ole juurikan haitaa.

Risto
reippaasti rekkulilla

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: "Ojaanajo" ja muita hauskuuksia

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

En pidä yleensä housujen taskuissa mitään, vaikken edes ajaisi pyörää. Kokemuksienne perusteella tähän voi esittää muitakin perusteita kuin mukavuuden.

Nojakissa on vähän hankalaa kun ei ole pystypyörien näppärää paidan takataskua avaimia ja eväitä varten. Pitäisi melkein virittää joku joustoverkko penkin alle, jossa patukat pysyisi. Avainnippua varten sitten joku karabiineri johonkin. Onko kukaan tehnyt tällaisia?

Vastaa Viestiin