Äänetöntä menoa

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Äänetöntä menoa

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Minua on jo pitemmän aikaa ärsyttänyt, kun M5 Shock Prooffista kuuluu varsinkin hitaassa ajossa ja ylämäissä ketjunohjaimesta aikaa kovaa rahinaa. Kaiken lisäksi istuin toimii jonkinlaisena kaikupohjana ja lisää äänen voimakkuutta.

Uusimmassa Velovision lehdessä kehuttiin Terracyclen ketjunohjaimia ja varsinkin äänettömyyttä korostettiin. M5:n alkuperäinen ohjain on yksinkertainen muoviläpyskä ja pyörällä on jo ajettu aika paljon. Joten tilasin Icletta nimisestä saksalaisesta liikkeestä uuden ohjaimen. Siinä on muista ohjaimista poiketen keskellä titaaninen tai alumiininen ratas ja kunnon laakerit ja kalliimmassa mallissa alumiininen runko.

Ohjain tuli tänään ja totta tosiaan nyt on äänetöntä menoa! Ja luultavasti ketjun kulussa on vähemmän kitkaa.

http://www.icletta.com/en/index.en.php

Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Äänetöntä menoa

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

Niin... Viriosat ovat aina antaneet hyvän mielen. Varsinkin jos ovat huokeita :) Itseäni kiinnostaa Rohloff-vaihteisto. Ehdottivat, että ajan tuon SRAM Dualin loppuun ja vaihdan sitten :)

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Äänetöntä menoa

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Olen kyllä kanssa vähän ihmetellyt miksei kaikki valmistajat käytä hammastettuja ohjaimia. Toisaalta kun omakin pyörä rutisee viidestä eri paikasta, ei siinä yksi ääntelevä rulla paljon tunnu. Paluupuolen muovirulla pitää minulla paljon pahempaa meteliä kuin vetopuolen hammastettu (jälkiasennettu, Terracyclen) rulla. Paluupuolella vain ei ole tilaa kuin 50-milliselle ohjaimelle, joten jos siihen haluaisi hammastetun ratkaisun, pitäisi varmaan laittaa joku takavaihtajan ohjainratas tai vastaava.

Vastaa Viestiin