janx kirjoitti: ↑18 Heinä 2025, 21:21
Nykyään ei taida edes kesä herättää tätä foorumia ja sen harrastajia. Porin Lowride keräsi hädin tuskin 11 osallistujaa. Kiitos siitä! Reissu ja porukka oli hieno, mutta onhan meitä parhaimmillaan ollut kolmatta kymmentä. On tietysti niin, että kaikki eivät kaipaakaan fyysistä todellisen maailman kohtaamista. Edit: Niin paljon kun siitä puhutaan ja voivotellaan, että kun ei kohdata oikeasti.
Ecotrip ei kiinnostanut käytännössä ollenkaan - osin laitan sen Viron kohonneen hintatason piikkiin. Huomenna alkava Gotlanti II sai todella hienosti 2 reissaajaa lisää viime vuodesta, mutta ulkomaillekaan eivät kaikki halua. Yhä useammin törmään (heihin harvoihin joihin törmään oikeassa elämässä) keskusteluun, että sanotaan, että "En ole yhtään seurannut sitä foorumia pitkään aikaan ollenkaan.".
Määrä ei korvaa laatua, mutta... Mistähän mahtaa olla kyse? Kaikilla ruuhkavuodet estää osallistumasta? Talous? Täysikuu? Järjestelyt? Minä? 
No raportoidaan nyt julkisesti oma osuuteni:
Kaikessa matkailussa minne tahansa on aina ongelmana allergiat. Jos koitat etsiä majoituksen jossa lemmikit ovat kiellettyjä, niin ei ole helppoa. Ja sen lisäksi tarvisi välttää home-kohteet. Ja jos meinaa yöpyä siellä missä muutkin, niin lähinnä teltta/riippumatto vaihtoehtona, ei toki mahdoton mutta ei keski-ikäistyvälle mukavuudenhaluiselle ykkösvaihtoehto.
Jos majoituksen saa järkättyä niin että uskaltaa lähteä, niin seuraava on ruokailu. 'Käydään jossain kivassa paikassa syömässä', no allergiselle ei ole lainkaan taattua että ruokaa saa siinä paikassa jossa muut, tai ainakin pitäisi olla paikka kiinni naulattu jo etukäteen ja itse soitella sinne etukäteen. Jos ollaan porukalla liikkeellä, niin tosi kiva jos pyöräillessä ollaan paikassa jossa muut syövät, mutta itselle lähin toimiva ravintola oliskin N kilometria toisaalla. Tai pitäisi olla omat eväät mukana.
Itse tykkään ennen kaikkea tapahtumista joissa on mahdollisuus jutella ajaessa. Parhaiten tämä toteutuu radalla ajaessa. Nojapyöräilyn SM oli mainio, Juhannuspolkaisu samoin, koska radalla eri vauhtia ajavatkin kohtaavat silloin sun tällöin, ja radalla voi ajella vierekkän ja jutella. Muutaman lowriden olen joskus ollut paikalla, ja itselle ei sytyttänyt paloa. Siirtymät ovat siirtymiä, kovakuntoiset (ja nykyään sähköpyöräilijät) menevät menojaan, näkee ehkä sitten taukopaikalla. Yhdeltä foorumilaiselta kuultua, että ovat hitaamman saapuessa jo lähdössä eteenpäin. Hidastaminen vissiin vaikeaa. Kyseinen foorumilainen lopetti lowrideissä käymisen joitakin vuosia sitten.
Lisäksi tietty omalta osaltani, en minä nyt niin hirveän sosiallinen ole. Pärjään oikein hyvin keskenänikin, suuret ihmisjoukot väsyttää, ja matkustaminenkin vie aikaa 
Ja foorumi: itsellä paloa täällä keskusteluun oli silloin kun oli haussa se täydellinen, itselle paras nojapyörä, ostaen tai rakentaen. Sitten kun oli se nojapyörä, ja tuunaamiset oli tehty (ja osa purettu pois), niin aika vähän siitä on ollut keskustelemista. Ja sen lisäksi, jokseenkin kaikki perinteiset nettifoorumit ovat kuolemaa tekemässä. Kahvakuulafoorumi jota luin aikoinaan kuoli ainakin 10 vuotta sitten, ja pyöräilyn suuri fillari-lehden foorumi on varsin huonossa jamassa: https://www.fillarifoorumi.fi/forum/sho ... ulevaisuus
Kaikki keskustelu on siirtymässä jollekkin paskemmalle alustalle jossa on vain hetkellistä keskustelua, ilman että vanhoja keskusteluita voi edes löytää.