200 km rikki triken mittarissa ja kevään ensimmäinen vähän pidempi vauhtilenkki & kilometrikisan avaus omalta osaltani. 34 km maantielenkki taittui 21,6 km/h keskarilla, mitä voi pitää ihan hyvänä tuloksena tässä vaiheessa kautta
Jalat vähän ihmeissään täälläkin, pientä krampin uhkaa oli ilmassa koko ajan mutta ei lauennut onneksi.
Tiet on siinä kunnossa että täysjoustosta todellikin on iloa.
Pyörä siis liikkuu jo varsin liukkaasti, väittäisin että aurauskulmien säätö auttoi asiaan. Samalla muuten lähes katosi se taipumus ohjautua kallistuksen suuntaan ja jarrujen vetelykin väheni. Ilman käsiä ajokin onnistuu hetken aikaa. Herkkää on tuon ohjausgeometrian kanssa näköjään mutta pikkuhiljaa tuntuisi säädöt löytyvän.
Muita säätöjä oli penkin ylemmän kiinnikkeen nosto n. 10 cm. Tämä tukevoitti penkkiä, kiinnike oli ihan liian alhaalla, ja penkin selkänoja jousti sen takia ja otti kiinni tarakkaan. Väittäisin että tuo tukavoitus myös osaltaan paransi yleistä tuntumaa.
Myöskin siirsin polkimia sentin verran eteenpäin, tuota etäisyyttä varmaan haetaan vielä jonkin aikaa.
Over 200 km in odometer now. First slightly longer and faster ride of this spring, 34 km with 21,6 km/h average speed.
Adjusting toe-in angle made the trike fly. Angles were slightly asymmetric and a few mm toe-out, when neutral angle or very slight toe-in is preferable. The tendency to steer downwards on angled surface almost disappeared and the brake steer lessened. Steering geometry seems to be delicate, I'm slowly finding the correct settings.
Moved the upper seat support ca 10cm upwards. It was way too low and let the seat flex too much, hitting the rack.