Touranilla en näe peruuttaa. Peruutusvalo valaiseen niin huonosti, ettei sillä näe edes sen vertaa, kuin jarruvaloilla. Kävin jo hakemassa "ei tieliikennekäyttöön" polttimot peruutusvalojen 21W hehkulamppujen tilalle, mutteivät palaneet lainkaan. Liekö joku can-väyläjuttu tuo. Onko vinkkejä?
Onko johdot oikein päin? Hehkulamppu toimii kumpaankin suuntaan, mutta ledi ei.
Mutta itse ratkaisisin ongelman pienillä huomaamattomilla ledityövaloilla. Asennetaan puskuriin , virta releen kautta ja heräte pakkivalosta. Vaikka tuollainen. https://www.lumise.fi/tyovalot/led-tyov ... 020110501/
Mitenkäs tuo toimisi, jos laitaisi 21W polttimon tilalle 5W polttimon ja vetäisi johdolla rinnalle tuon 15W ledilampun.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mitenkäs tuo toimisi, jos laitaisi 21W polttimon tilalle 5W polttimon ja vetäisi johdolla rinnalle tuon 15W ledilampun.
Hienosti, mutta mielestäni pitää kytkeä sarjaan, että kokonaisvastus tulee oikealle seinälle. Väylä ei ole edes hirmu tarkka wattimäärästä. 50w lamppujen paikalle olen onnistuneesti laittanut 25w ledejä.
Mitenkäs tuo toimisi, jos laitaisi 21W polttimon tilalle 5W polttimon ja vetäisi johdolla rinnalle tuon 15W ledilampun.
Hienosti, mutta mielestäni pitää kytkeä sarjaan, että kokonaisvastus tulee oikealle seinälle. Väylä ei ole edes hirmu tarkka wattimäärästä. 50w lamppujen paikalle olen onnistuneesti laittanut 25w ledejä.
Jos ne on sarjassa, tilanne on sama kuin pelkällä diodilla. Virta ei kulje läpi ennen kuin jännite ylittää diodin kynnysjännitteen, eli väylä ei vastusmittauksella sitä huomaa. Rinnan kytkettynä virtaa kulkee läpi kaikilla jännitteillä ja isolla jännitteellä sitten lähes saman kuin hehkulampulla.
Väylä tarkastaa startissa toimilaitteet. Vastusmittaus huomaa piuhan perässä kuorman ja kytkee sähkön peruutusvaloon. Ääretön vastus tarkoittaa palanutta lamppua, joka kertoo väylälle, että lamppu on palanut ja pitää sytyttää vikailmoitusvalo. Liian pieni vastus kertoo, että jotain on oikosulussa, jolloin virtaa ei kannata tuohon piuhaan laittaa, vaan myös tässä tapauksessa sytyttää vikavalo.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ihan kiitettävästi on tämäkin Toyota kulkijaansa kuljettanut. Hämmästyttävää on myös tarjousten määrä (65 kpl)... mutta huutokaupassa tuntuu ihmiset innostuvan liiankin usein. "Ostakkee juipelot poikkee..."
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Kertokaa mulle, miksi nuihin oikeisiin maastureihin kertyy huimia kilometrilukemia? Jos autolla ajetaan paljon, niin miksi valitaan auto missä on mahdollisimman suuret kulut? Ja ei ne niin älyttömän hiljaisia/mukavia ole ajaa.
Kuka näitä ostaa ja minkälaiseen pitkänmatkan ajoon?
Itse mitä tunnen oikean maasturin omistajia, niin ne on asuntovaunun, trailerin tai hevosvinkan vetureita. Tai sitten offroad ajossa. Näillä ei tule kilometrejä kuin muutama tuhat vuodessa.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Kertokaa mulle, miksi nuihin oikeisiin maastureihin kertyy huimia kilometrilukemia? Jos autolla ajetaan paljon, niin miksi valitaan auto missä on mahdollisimman suuret kulut? Ja ei ne niin älyttömän hiljaisia/mukavia ole ajaa.
Kuka näitä ostaa ja minkälaiseen pitkänmatkan ajoon?
Itse mitä tunnen oikean maasturin omistajia, niin ne on asuntovaunun, trailerin tai hevosvinkan vetureita. Tai sitten offroad ajossa. Näillä ei tule kilometrejä kuin muutama tuhat vuodessa.
Eihän kaikkee voi järjellä selittää . Toisaalta toisen euro on toisen miljoona , sano yksi eresmennyt bentleykuski . Kun yhtäaikaa lada kuskin kansa tankilla olivat .
Ihan kiitettävästi on tämäkin Toyota kulkijaansa kuljettanut. Hämmästyttävää on myös tarjousten määrä (65 kpl)... mutta huutokaupassa tuntuu ihmiset innostuvan liiankin usein. "Ostakkee juipelot poikkee..."
Voisihan sitä miljoonan puotella Peugeotin Partnerillaki
Vilijami kirjoitti:
Kertokaa mulle, miksi nuihin oikeisiin maastureihin kertyy huimia kilometrilukemia? Jos autolla ajetaan paljon, niin miksi valitaan auto missä on mahdollisimman suuret kulut? Ja ei ne niin älyttömän hiljaisia/mukavia ole ajaa.
Kuka näitä ostaa ja minkälaiseen pitkänmatkan ajoon?
Itse mitä tunnen oikean maasturin omistajia, niin ne on asuntovaunun, trailerin tai hevosvinkan vetureita. Tai sitten offroad ajossa. Näillä ei tule kilometrejä kuin muutama tuhat vuodessa.
Ei kaikki laske ja eikös autot osteta tunteella
Mutta mitä tiedän paljon ajaneita maasturinomistajia niin koneyrittäjä joka viikonlopuksi voi ajaa kotiin satoja kilometrejä jos työmaat kaukana, pärjää työmaateillä ja jos tankkaa virman kortilla niin ei samallalailla kiinnosta keskikulutus.
Syrjässä asuva (huonot tiet ja talvikunnossapito), pitkä työmatka, harrastuksissa nykii isompaa kärryä.
Jos on riittävän isot tulot niin kai on helpompi unohtaa kulupuoli?
Oli entisellä pomollakin moottoripyörä johon 10 vuodessa oli tullut 1000 km. markka-aikaan yli 300 000 mk maksanut asuntoauto jolla reissasi pari viikonloppua vuodessa, kehui se 300 000 euron mökiläkin mutta ei se koskaan jutellut, että olisi ollut mökille menossa
Isällä oli joskus työmaalla pieni Suzukin maasturi liikkumista varten, maantiet ja helpommat työmaat 60-70 tkm/v ajoi pikkudieselillä.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Hän hitsikoneen hollille on tuonut tallilleen
valo loistaa ikkunasta yöhön hiljaiseen
Saa auton alla koko illan laittaa parastaan
ja tuntea kun käry täyttää maan
Hän risti kädet, käänsi katseen hiljaa ylöspäin
ja mietti miten onkaan saanut hitsata hän näin
Aina toivoi kyllä vähää mutta saikin enemmän
vaan ei yhtä tiennyt hän:
Kertosäe:
Niin pienen hetken mersuni on leimakuntoinen
on ehjä niin kuin hienot autot vaihtoautoliikkeiden
Voi kunpa joskus kauemmin sen pellit kestää vois
vaan vuoden sisään happanee ja ruostuu aina pois
Ei koskaan kysy saapuessaan lupaa reikä uus
ja reikiä erottaa vain pieni soiro uus
Kun seppä pitkän päivän jälkeen talliin nukahtaa
tai tuikkaa auton palamaan
Kertosäe:
Niin pienen hetken mersuni on leimakuntoinen
on ehjä niin kuin hienot autot vaihtoautoliikkeiden
Voi kunpa joskus kauemmin sen pellit kestää vois
vaan vuoden sisään happanee ja ruostuu aina pois
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mää ole nii kauhia pal onnelline ko sain kuittiautoksein vanhan sitikan. Sanovat jot rapee ranskalainen, en tiedä, rapee ajella, istuu käteen ku hansikas ja koiranluut kilkkaa kotoisasti
7 - 8 vuotta vanha, justiin kattelin, että tonnia kalliimmalla saisi 16 vuotiaan Viton, kun kriteerinä on kylmäkone. Eikä vitossa ollut edes vasemmanpuoleista sivuovea
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"