Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?

Harrastan hikiliikuntaa...

päivittäin.

6
32%

viikottain.

10
53%

silloin tällöin.

2
11%

musiikki on pelastanut liikunnalta.

1
5%
 
Ääniä yhteensä: 19

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja janx »

Miten liikut? Ehkä tätä joku muukin siellä koneen äärellä pohtii. Minä pohdin sitä tänään työmatkalla autossa kököttäessä, kun en taas ehtinyt pyörällä töihin.

Nojapyörä voi olla vain osaratkaisu, kun talvikin on tulossa. Yritystä ympärivuotiseen ajoon on, mutta en laskisi sen varaan. Lisäksi nojapyöräily ei paljon ylävartaloa liikuta/vahvista. Parhaasta ajokaudesta olen monta viikkoa lomalla, joten silloin ei ajamista ole.

Säännöllinen (hiki)liikkumiseni on nyt ollut kesäpaussilla ehkä 3 vuotta, kun kuntonyrkkeily jäi silloin kesätauolle. Nyttemmin pyörittäjä on lopettanut sen kokonaan (jo ennen koronaa). Taisi olla liian halpaa, kun oli niin vähän kävijöitä. Olen ryhmäliikunnan ystävä (sosiaalinen paine - kotona kaikki jää tekemättä), mutta viime aikoina se on sattuneesta syystä ollut poissa valikoimista. Uimahalliin on kortti, mutta syksy näyttää pääseekö sinne ilman sorkkarautaa. Eikä kerta viikossa tunnin riitä mihinkään, vaikka se auki olisikin. Ajattelin, että jospa snorklaisi, kun hallit meni kiinni, mutta sopivaa märkäpukua ei ole yrityksistä huolimatta löytynyt. Ovat liian pieniä.

Kävely on koiran kuoleman jälkeen 4v sitten jäänyt lähes kokonaan (Se kävelytti vuodessa 2000km). Ei uusi koirakaan ehkä mikään ratkaisu ole, koska sille ei ole tarpeeksi aikaa. Lisäksi se tuo omat murheensa ja niitä nyt riittää omastakin takaa. Muutenkin tuo jalkojen päällä liikkuminen vielä työliikunnan lisäksi on hieman epämiellyttävä ajatus. Työliikuntakaan ei ole, jos joudutaan taas etätöihin. Maastossa liikkuminen tuntuu olevan hyväksi, koska pehmeää ja epätasaista. Kipeät jalat tykkää. Ne tykkää myös sähköstä. Sekä TENS-laitteella että sähköpyörällä. :)

Olen kärsinyt +10v kroonisesti jalan virheasennosta, jalkojen jänteiden tulehduksista, ja kireistä lonkankoukistajista ja pohkeista. Oikeastaan kireästä takaketjusta kantapäästä päälaelle. Tästä syystä myös frisbeegolf radasta riippuen on välillä epämiellyttävä ajatus ja sekin nykyään liikuttaa ihan liian harvoin (kaverien ruuhkavuodet jne).

Talvi on tosiaan tulossa, mutta suksien ostaminen tuntuu rahan haaskaukselta näillä etelän talvilla...

Edit: Istuminen. Sen määrä on nykyään aivan infernaalista. Töissä (onneksi vain osa ajasta, mutta lisääntyi), etätöissä, kotona, autossa... joten vinkkejä istumisen lisäämiseksi ei tarvita. :roll:

Edit:
Lajeja, joita olen kokeillut tai harrastanut tai harrastan edelleen:
Ammunta - ei omia pyssyjä - skeettiä haulikolla, tarkkuusammuntaa ilmakiväärillä, ei hikiliikuntaa
Biljardi - lähisali purettiin, joten se jäi, maila on edelleen, ei hikiliikuntaa
Crosstraining - ryhmäliikunnassa, ajoittan vähän liiankin rankkaa etenkin nilkoille ja ranteille
Frisbeegolf - vaihtelevasti tulee nykyään käytyä, kamat löytyy, mutta pelikavereita liian harvoin'
Golf - korkeakouluaikoina, wrangella olen ollut muutamia kertoja lyömässä, minulle liian kallista
Hiihto - kouluaikoina ja vähän sen jälkeenkin, vaatii talven ja sukset
Jalkapallo - peruskouluaikoina, jaloille rankkaa, ei vaihtoehto
(Äijä)jooga - kuten pilates, mutta tämäkin jäi muiden menojen jalkoihin
Juoksu - Ei.
Kahvakuula - tehokasta, mutta aika tylsää
Keilaus - pidän lajista, mutta se on tukijalalle aika rankkaa, kallista, varusteet on edelleen
Kickbike - ehkä kovimmat hiet olen saanut tällä ikinä, myin pois, kun ei tullut käytettyä
Krav maga - pidin erityisesti mattopainista, mutta kamppailulajeihin pitää olla tietty "asenne" ja helposti rikkoo paikkoja
Kuntonyrkkeily - erittäin hyvää yläkropan treeniä, varusteet löytyy edelleen
Kuntosali - ei ole motivoinyt nykyään enää tarpeeksi, että olisi pitkäjänteistä ja säännöllistä, hieman tylsää
Kävely - koiran kanssa tai ilman. Melko tylsää. Koira kuollut.
Laskettelu - viimeksi ala-asteella, kuten rullaluistelu, ehkä sen oppisi, mutta traumat jäi
Luistelu - kouluaikoina jääkentillä, ei hyvä lonkankoukistajille, vaatii talven/jään
Musiikki - aktiivista edelleen, hikikin saattaa tulla, mutta enemmän henkistä hyvinvointia :)
Paini - Krav magan yhteydessä, kivaa jos on järkevä vastustaja, erittäin raskasta etenkin kun ei osaa
Pilates - tämä oli hyvä ja helposti saavutettavissa, mutta loppui, koska vaihdoin työpaikkaa
Pyöräily - aikoinaan pystärillä, nykyään lähinnä nojapyörällä, hupiajot aika nollissa
Pöytätennis - kivaa, mutta pelikaverin puute hankaloittaa
Rullaluistelu - kuten luistelu, ei yhtään minun juttu, liukuvia asioita ei pitäisi sitoa jalkoihin kiinni :P
Sulkapallo - mukava laji, mutta liian kova rasitus jaloille
Sähly - korkeakouluaikoina tuli pelattu kerran viikossa, jaloille rankkaa, ryhmä loppui
Tennis - joskus pienenä setien matkassa pelaamassa
Uinti - tekniikkakurssin kävin joskus, kortti uimahallille löytyy, mutta korona voi sulkea hallit, vain kerran viikossa korkeintaan

Viimeksi muokannut janx, 21 Elo 2020, 23:34. Yhteensä muokattu 12 kertaa.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pokemon GO :wink: Peli sanoo 1600km, mutta siinä on vain peli päällä liikutut kilometrit.

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 844
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja torneol »

Golf. En tiedä montaa muuta lajia, joka saisi minut kävelemään vajaa 10 kilsaa sateessa. On onneksi saanut tänä kesänä kiertää kenttää pääasiassa paisteessa.

Talvisin laskettelu tai metsähiihto, jos sitä lunta sattuu olemaan.

Kipeään selkään ja jalkoihin suosittelen paljasjalkakenkiä. Itselläni hävisi selkäkivut niiden myötä. Totuttelu ottaa aikansa, mutta enää en luovu.

Nazca Fuego

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja Ralii »

  • Pyörällä töihin. Pidempi reitti 36km ja lyhyempi reitti 32km / suunta. Koronan takia tää on nyt ollu hiukan vähemmällä. Sähköt alla ihan käytännön syystä mutta sykkeet pyörii välillä 130-190. Kunhan saan polarin kellon takas takuuhuollosta laitan sykevälit niin ettei mennä tonne anaerobiselle asti.

  • Kahvakuulatreeniä kotona. On nyt ollu hieman satunnaisempaa.

  • Maalla asumisen johdosta tulee aika paljon käveltyä hiekkateillä / metsäpoluilla.

Optima Baron | 1kw Velogatti

wwhv
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 822
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja wwhv »

eikös se sähköpöytä/säädettävä pöydänkorkeus/seisominen
vähentäisi sitä istumista? tai ison jumppapallon päällä istuminen,
tai satulatuolikin auttaa selkään, kuulemma.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja Premnas »

wwhv kirjoitti:

eikös se sähköpöytä/säädettävä pöydänkorkeus/seisominen
vähentäisi sitä istumista? tai ison jumppapallon päällä istuminen,
tai satulatuolikin auttaa selkään, kuulemma.

Satulatuoli on ihan paras! Tosin mun työ on sen lisäksi muutenkin vaihtelevan liikkuvaista, joten työpäivän aikana ei jumeja tule.

Vastasin harrastavani hikiliikuntaa viikoittain, koska en miellä työmatkapyöräilyä sellaiseksi vaikka siinäkin usein tulee kuuma. On niin lyhyt työmatka etten varsinaisesti laske sitä mihinkään liikuntakategoriaan, vaikka se onkin sitä.

Mulla on tullut nyt vähän sellainen vaihde päälle, etten jaksa kiinnostua maantielenkeistä. Niinpä vaikka olenkin nojapyöräilijä, viime aikoina olen suunnannut ennemmin metsään läskipystärillä milloin keräämään mustikkaa tai vain oleilemaan. Voi olla että stressaavalla ja ylikuormitetulla loppukevään työtilanteella on ollut tähän iso osuus. Sitä varjelee verenpainettaan ja kehoaan enää enemmältä stressiltä, ettei paukahda kokonaan. Olen taas siinä vaiheessa pyöräilyä että haen ennemmin iloa ja hyötyä, pyöräily tulee siinä sivussa.

Vastaukseni otsikkoon olisi: ainakin itselleni helpointa on lisätä liikuntaa jokaisen päivän arkitoimintoihin. Jos pitää erikseen lähteä liikkumaan tai suorittamaan jotain, sitä ei tule tehtyä, koska aina löytyy joku syy miksi juuri tänään ei jaksa.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Kinnerillä olis tarkotus jatkaa niin pitkään kun valoa ja kelejä piisaa, tavoitteena on hoitaa viikon ainoan toimistopäivän työmatka-ajo sillä, 4h yhteensä kun reippaasti ajaa, kerran viikossa.

Etätyö kyllä istuttaa ihan liikaa, pitäisi kotiinkin hankkia seisomakorkeuteen nouseva säätöpöytä. Olen huono pitämään venyttelytaukoja.

Viime syksynä juoksu maistui pitkästä aikaa yllättävän pitkälle syksyyn. Pitäis ehkä alkaa taas tunnustella.

Ryhmäliikunnat on vähän koronatilanteesta kiinni, oma sali on onneksi sen verran lähellä että suihkut voi hoitaa kotona (vähemmän aikaa yhteistiloissa), joten aion riskeerata sen verran että käyn jossain jumpassa edes kerran viikossa. Etätyö taas mahdollistaisi joustavamman tuntien valinnan, pitäis vaan hyödyntää.

Kinneri houkuttelee edelleen huviajeluillekin, uutuudenviehätystä?

Mietin tota ehtimisongelmaa pyörällä töihin. Onko töissä minuuttiaikataulu ja kellokortti? Jos työaika joustaa niin voisi auttaa jos antaa itselleenkin henkisen luvan joustaa, että ei tartte olla joka päivä kustannuspaikalla minuutilleen, niin pyörälläkin ehtii.

Vourokausirytmin muokkauskin voisi tuoda lisäminuutteja aamuun, esim. puoli tuntia vaikka parin viikon aikana viilaamalla saa jo ihmeitä aikaan.

Henkisen puolen asiat vaikuttaa paljon. Pitäisi osata aloittaa pienesti ja pitää odotukset maltillisina, antaa armoa itselle jos retkahtaa mutta ei kuitenkaan lupaa lopettaa vaikka aina ei olekaan helppoa ja kivaa. Uusien tapojen oppiminen vie yllättävän paljon aikaa.

Venyttelyn ja lämmittelyn merkitys korostuu kun ikää tulee lisää, sanoo rautakanki :)

Markus Heikkilä

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja jooseha »

janx kirjoitti:

Ajattelin, että jospa snorklaisi, kun hallit meni kiinni, mutta sopivaa märkäpukua ei ole yrityksistä huolimatta löytynyt. Ovat liian pieniä.

Kyllä kesällä voi vedessä olla myös ilman märkäpukua. Just eilen olin 40 minuuttia meressä uimassa eikä tullut yhtään kylmä. Pitää vaan liikkua, jotta keho tuottaa lämpöä.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja janx »

jooseha kirjoitti:
janx kirjoitti:

Ajattelin, että jospa snorklaisi, kun hallit meni kiinni, mutta sopivaa märkäpukua ei ole yrityksistä huolimatta löytynyt. Ovat liian pieniä.

Kyllä kesällä voi vedessä olla myös ilman märkäpukua. Just eilen olin 40 minuuttia meressä uimassa eikä tullut yhtään kylmä. Pitää vaan liikkua, jotta keho tuottaa lämpöä.

Mä sanoinkin että sillon kun hallit meni kiinni. Kaitalammen vesi oli +9. Eikä mua toi mökkijärven +17 houkutellut sekään. Sinänsä turha vertailla, koska se on yksilöllistä. Mut se mikä toteutuu, on se millä on merkitystä.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja janx »

wwhv kirjoitti:

eikös se sähköpöytä/säädettävä pöydänkorkeus/seisominen vähentäisi sitä istumista? tai ison jumppapallon päällä istuminen,
tai satulatuolikin auttaa selkään, kuulemma.

Kaikki nää löytyy sekä kotoa että töistä. Ainoa joka todella on vähentänyt istumista (liian jyrkkää lonkkakulmaa) on nojatyöpiste kotona. Ei vaan tule vaihdettua tarpeeksi usein näiden välillä. Mikään näistä ei myöskään lisää liikuntaa, joka oli tämän ketjun oleellisin pointti.

Perinteinen satulatuoli on kaikista pahin ja kivuliain. Ei sovellu mulle alkuunkaan. Mulla on sellanen selkänojallinen satulatuoli, mutta siinä ei ole niin terävää kiilamaisuutta, kun esim. Salli -satulatuolissa.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja janx »

Mahe kirjoitti:

... Mietin tota ehtimisongelmaa pyörällä töihin. Onko töissä minuuttiaikataulu ja kellokortti? Jos työaika joustaa niin voisi auttaa jos antaa itselleenkin henkisen luvan joustaa, että ei tartte olla joka päivä kustannuspaikalla minuutilleen, niin pyörälläkin ehtii. ...

Joo "kellokortti" on. On perusliukumat 7-9, mutta menen yleensä yhdeksäksi. 8:30 ei enää ehdi pyörällä töihin. Jos uni maistuu, se maistuu, koska ei se aina ole niin itsestäänselvyys - nukahtaminen heti nukkumaan mennessä. Tänään heräsin ilman kelloa 7:30 ja kamat oli poikkeuksellisesti pakattu valmiiksi, niin kerkisi vielä vähän eläimiäkin matkalla katsomaan ja peseytymään töissä. Suurin este useimmiten on aamuväsymys tai se, että joudun työpäivän jälkeen hoitamaan asioita autolla.

Viimeksi muokannut janx, 21 Elo 2020, 22:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pitäisikö vain hyväksyä että ihmiset on erilaisia?

Toiset tykkää liikkua, heitä etoo ajatus 24/7 oleilusta ja liikkuvat mitä mielikuvituksemillisilla tavoilla aina kun tilanne sallii ja kunto kestää.

Toiset taas ei tykkää, jos eivät keksi tekosyytä liikkumattomuudelleen keksivät syitä olla aloillaan.

Sitten on eriasteisia välimalleja. Mutta yhtä kaikki, se on varmaan synnynnäistä ja lapsuudessa opittua. Ei siihen voi väkisin vääntämällä mitään pysyvää ratkaisua enään aikuisena keksiä. Ikävä kyllä tarkoittaa varmaan sairaampaa ja lyhyempää elämää, kuten muutkin perinnölliset vaivat.

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja janx »

jviirret kirjoitti:

Pitäisikö vain hyväksyä että ihmiset on erilaisia? Toiset tykkää liikkua, heitä etoo ajatus 24/7 oleilusta ja liikkuvat mitä mielikuvituksemillisilla tavoilla aina kun tilanne sallii ja kunto kestää. Toiset taas ei tykkää, jos eivät keksi tekosyytä liikkumattomuudelleen keksivät syitä olla aloillaan. Sitten on eriasteisia välimalleja. Mutta yhtä kaikki, se on varmaan synnynnäistä ja lapsuudessa opittua. Ei siihen voi väkisin vääntämällä mitään pysyvää ratkaisua enään aikuisena keksiä. Ikävä kyllä tarkoittaa varmaan sairaampaa ja lyhyempää elämää, kuten muutkin perinnölliset vaivat.

Tämäkään melko pessimistinen näkemys ei lisää liikuntaa. Siitä olen samaa mieltä, että joillekin liikunta on itsestäänselvyys, saavat siitä (helpommin) mielihyvää ja ovat tehneet niin ehkä lapsesta asti. Joidenkin täytyy ponnistella liikkuakseen ja jotkut eivät sitten liiku ollekaan. Mä pidän itselleni sopivasta liikunnasta, kunhan se ei aiheuta muita ongelmia häiritsevästi. Mä en lapsena halunnut mihinkään urheiluseuraan tms, vaikka sitä koitettiin ehdottaa. Musiikin perään olin. Siitä tuo gallupin viimeinen vastaus. :)

Nykyään minua parhaiten houkuttelee liikkumaan jonkun toisen henkilön seura tai porukka. Nojapyörätapaamiset, eräretket, juhlien ja tapahtumien järjestäminen, ryhmäliikunnat (jos mukava ryhmä) ja muut sellaiset. Nimenomaan, että mennään jonnekin liikkumaan vartavasten. Hyötyliikunta tulee itsekseen, jos sitä pystyy arkeensa upottamaan. Aikataulut ei vaan tahdo oikein kohdata henkilöiden tai porukoiden kanssa...

Teen muuten aina jotain. 247. Se ei vaan ole tarpeeksi usein liikuntaa.

Edit: Naisten lehdissä on totuus. Kovinkaan paljon ei tarvitse liikkua, että saa merkittäviä terveyshyötyjä. https://anna.fi/hyvinvointi/liikunta/ta ... veyshyotya
Edit2: Ehkä mulla pitäisi olla semmonen älyttömyyskello. Näkisi onko tää mun liikkumattomuus niin isoa, kun luulen sen olevan. :)

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Armeijassa törmäsin "runners high" ilmiöön täyspakkausmarssilla, se avasi silmät liikunnan riemulle. Sitä aiemmin liikunta oli mielestäni varsin tylsää.

Se on vaan aika tarkkaa hommaa päästä "nousuihin" liikunnalla, pitää olla tarpeeksi raskasta, mutta ei liian. Kesto pitää olla riittävä, mutta euforiassa helposti repii yliväsymykseen, tällöin ilo on kaukana.
Runners high vaatii myös tarpeeksi lepoa liikuntasuoritusten väliin, olen kokenut myös ylikunnon, joka oli aika inhottava kokemus.

Mutta onnistuessaan runners high, on verrattavissa seksiin, nikotiiniin, alkoholiin, morfiiniin, jne...

Muoks. Flevotrike on ainoa pyörä millä olen päässyt "nousuun" kunnolla. Se onkin aivan todella kokonaisvaltainen kehon rasittaja. Yksikään kropan lihas ei pääse laiskottelemaan.

Viimeksi muokannut Vilijami, 21 Elo 2020, 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Liikunta - vinkkejä liikunnan lisäämiseen

Viesti Kirjoittaja janx »

Tässä kun olen miettinyt keskustelun käydessä, niin ainakin kävely ja siihen äänikirjojen kuuntelu voisi olla helpoin lisäys. Koiran kanssa lenkkeillessä kuuntelin usein podcasteja tai äänikirjoja, mutta kotona ei kukaan enää pakota lähtemään kävelemään. Jos joku sisälaji, jossa saisi hikeä pintaan, se voisi olla pöytätennis. Se on ollut aina mun suosikkeja myös selain- ja wii-konsolipelinä.

Taloudesta löytyy nykyään myös vastakaarijousi. Ajatuksena on kuitenkin tehdä jotain omaa, sillä etenkin etätöissä kotona myös siihen toiseen ihmiseen tarvitsee järjestää välillä etäisyyttä.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin