Pystypyöräsi kuva

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Re: Pystypyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ralii kirjoitti: 25 Huhti 2021, 11:22

...koittaa säätää sitä ajettavammaksi...

Eihän tuo oo ku 750mm korkeampi stemmi, niin ajoasento lähestyy jo siedettävää :D

Ralii
Sisällöntuottajakokelas

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Vilijami kirjoitti: 25 Huhti 2021, 13:47
Ralii kirjoitti: 25 Huhti 2021, 11:22

...koittaa säätää sitä ajettavammaksi...

Eihän tuo oo ku 750mm korkeampi stemmi, niin ajoasento lähestyy jo siedettävää :D

ajoasentoa säädetty ostamalla oma graveli. :mrgreen:

WhatsApp Image 2021-06-04 at 19.53.49.jpeg

1kw Python sähkötrike | 1kw sähköfatbike | 1kw sähkökinneri

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja jori »

Graveli on ilmeisesti jotain kyyrypyöräilijöiden omaa kieltä. Yritin selvittää asiaa ja päädyin sanoihin gravel grinder, joiden takaa löytyi mielestäni cyclocros-pyöriä. Mitä eroa näillä on, vai onko pyöräkauppias vain keksinyt uuden sanan, jolla myydä vanhat varastot cyclocrosstarvikkeita. Vai tarkoittaako graveli tässä renkaita.

Toivottavasti tämä oli muille selvä asia ja minä olin ainoa, jonka mielestä tämä oli kryptinen viesti. Tai ehkä kirjoittajan tarkoituskin oli selventää gravelgrinderin ja cyclocrossin eroavaisuuksien filosofiaa syvällisesti ja pitkästi ja vain houkutteli minut tarttumaan aiheeseen kryptisellä sanavalinnalla.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Ralii
Sisällöntuottajakokelas

Viesti Kirjoittaja Ralii »

jori kirjoitti: 07 Heinä 2021, 10:49

Graveli on ilmeisesti jotain kyyrypyöräilijöiden omaa kieltä. Yritin selvittää asiaa ja päädyin sanoihin gravel grinder, joiden takaa löytyi mielestäni cyclocros-pyöriä. Mitä eroa näillä on, vai onko pyöräkauppias vain keksinyt uuden sanan, jolla myydä vanhat varastot cyclocrosstarvikkeita. Vai tarkoittaako graveli tässä renkaita.

Toivottavasti tämä oli muille selvä asia ja minä olin ainoa, jonka mielestä tämä oli kryptinen viesti. Tai ehkä kirjoittajan tarkoituskin oli selventää gravelgrinderin ja cyclocrossin eroavaisuuksien filosofiaa syvällisesti ja pitkästi ja vain houkutteli minut tarttumaan aiheeseen kryptisellä sanavalinnalla.

Joo gravel grinderistahan se tulee. Aika moni jälleenmyyjä listaa noi sanojen "gravel" "gravel pyörät" jne. alle joten itellekkin on jäänyt alitajuisesti tuo lyhenne käyttöön. Oot aika pitkälti oikeassa et pyöräkauppias on keksinyt uuden sanan, jotta samaa kuraa voidaan myydä uudestaan kalliimmalla.

Erot on kutakuinkin näin:
Cyclocross pyörä on periaatteessa tehty cyclocross kilpailuihin ja noudattaa aika aggressiivista geometriaa. Havaittavissa tuosta aiemmasta kuvasta jossa satulan ja tangon ero on aika suuri.

Gravel grinder nyt mun käsityksen mukaan on enemmänkin maasto ja sekakäyttöön tehty käyräsarvi. Löytyy rennommilla geometrioilla ja noin 32-55mm renkailla.

Kuvan pyörä on Kona Rove, jota on aikojen saatossa myyty retkipyöränä, cycloross pyöränä ja nyt gravel grinderina koska se on muodissa. :D

1kw Python sähkötrike | 1kw sähköfatbike | 1kw sähkökinneri

Vastaa Viestiin