Crank Forward (OT)

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
noja
Viestit: 153
Liittynyt: 23 Elo 2010, 06:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja noja »

Ihan koko viestiketjua en ole lukenut, mutta pistämpä silti kuvan (harjoittelen samalla kuvan laittamista). Huomasin vahingossa tehneeni Crank Forward pyörän (tai ainakin melkein), yrittäessäni taivuttaa mummopyörää nojapyöräksi :D . Kun ei nojapyöräksi taipunut, niin piti laittaa polkimet ja satula takaisin "paikoilleen".

Liitteet
IMG_7450.JPG
IMG_7450.JPG (73.5 KiB) Katsottu 7190 kertaa
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja jori »

noja kirjoitti:

Ihan koko viestiketjua en ole lukenut, mutta pistämpä silti kuvan (harjoittelen samalla kuvan laittamista). Huomasin vahingossa tehneeni Crank Forward pyörän (tai ainakin melkein), yrittäessäni taivuttaa mummopyörää nojapyöräksi :D . Kun ei nojapyöräksi taipunut, niin piti laittaa polkimet ja satula takaisin "paikoilleen".

Jotain kumman vetoavaa tuon rungon linjoissa on. Tuo on seeäffä oikein isolla äffällä. Olet oikein huolella linjaillut putkilinjoja yhteen niin, että tuo antaa sellaisen kalligrafisen vaikutelman. Vähän kuin ajettavan kiinalaisen kirjoitusmerkin. Öglandin runkoko alkujaan?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

noja
Viestit: 153
Liittynyt: 23 Elo 2010, 06:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja noja »

Rungon valnistaja Jonas Oglaend A.s Norja Pohjoismaista laatutyötä, lukee rungossa joo...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

noja kirjoitti:

Huomasin vahingossa tehneeni Crank Forward pyörän (tai ainakin melkein), yrittäessäni taivuttaa mummopyörää nojapyöräksi :D .

Tyylikäs. Raskaaseen talviajoon ehkä liian takapainoinen, mutta sitäkin hienompi muuten.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Bongasin tänään Joensuun katukuvasta tämmöisen street wise mallin.

cf_katu.jpg
cf_katu.jpg (69.35 KiB) Katsottu 7093 kertaa
Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Tämmöistä tarinaa blogissa:
"Nyt pääsin jo kokeilemaan. Ohjaustangon mallia ja paikkaa sai vähän hakea, mutta kun se löytyi niin hyvältä tuntui! Ihmeen paljon pieni rungon muutos vaikuttaa. Tai onko se nyt niin pieni, kun pystypyörien välillä erot on paljon vähäisempiä. Ensivaikutelma on, että pyörä on helppo hallita liukkaalla ja lumipöpperössäkin, leveä satula ei haittaa polkemista ja ajoasento on verrattain mukava. Jos aikoinaan tarjolla olisi ollut tälläisiä CF- pyöriä, en ehkä olisi lähtenyt kokeilemaan nojapyörää ollenkaan! Eli toisaalta hyvä että pyöränvalmistajat tekevät aina vaan sitä yhtä ja samaa, niin onpahan joutunut opiskelemaan kaikenlaista pyöränrakenteluun liittyvää…
"
Valitan huonoa kuvaa...
Kuva

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ihan hienon näköinen tulee kun tekee naisten pyörästä. Suoraputkisesta miesten pyörästä tulee paljon "pötkyläisempi", jopa hölmön näköinen.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Tässä tämän hetken tilanne. Takajarrun kanssa joutui pähkäilemään, se oli ensin normaalisti haarukan yläputkessa, mutta eihän siihen saanut yhtään pitoa koska vaijerilla oli liikaa mutkia matkassa ja kaikki voima hukkui kitkoihin. Tuossa alhaalla se toimii hyvin, miksiköhän kaupallisissa valmisteissa se ei ole koskaan siinä?
Kuva

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jarcco kirjoitti:

Tuossa alhaalla se toimii hyvin, miksiköhän kaupallisissa valmisteissa se ei ole koskaan siinä?

Pyörän kuraisin paikka. Mulla on LWB:ssä kans tuossa, talvella aina jäässä, keväällä ja syksyllä kurassa, rohisee ja rahisee jatkuvasti.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Tuossa alhaalla se toimii hyvin, miksiköhän kaupallisissa valmisteissa se ei ole koskaan siinä?

Pyörän kuraisin paikka. Mulla on LWB:ssä kans tuossa, talvella aina jäässä, keväällä ja syksyllä kurassa, rohisee ja rahisee jatkuvasti.

Etupyörän heittämää kuraa vastaan voisi laittaa suojan; kampikeskiön eteen läpän.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Viimeksi muokannut joe67, 17 Huhti 2011, 01:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

bowmonkey
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Tammi 2010, 18:06
Paikkakunta: Nivala

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja bowmonkey »

Toi on kyllä hienon näköinen, jotenki semmonen silmään passaava!

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Ja siinähän on se sähkövetokin, ilmeisesti vapaarissalla ja tässä häviöt jäänevät minimiin.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nyt sitten tilasin itselleni tuon Electra Townien ja heti vertailua "laikka-CF:n":

Kuva

Yllättävän lähelle on sama geometria. Townien tanko on ylempänä ja akseliväli n.5cm lyhempi. Townien penkki on tosi leveä ja hyvän muotoinen. Pitkää koeajolenkkiä en ehtinyt/tarennut ajaa, mutta tuon lyhyen perusteella vaikuttaa mun unelma pystäriltä :D
On niin pahasti oftopickkia tällä foorumilla että päivittelen enempi kokemuksia tuonne allekirjoituksen blogiin, kunhan niitä kokemuksia nyt ehtisi hankkia.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Simon
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 16:20
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Crank Forward (OT)

Viesti Kirjoittaja Simon »

Hieno on Jukan uusi CF. Pystäri,mutta minulla on ehkä enemmän Crank Foward
tyylinen tuo naistenpyörästä tehty omatekele.

Kuva
Kuva

TV. Simon

Vastaa Viestiin