Kottaraisesta Korppiin

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja tm »

Onnittelut uudesta muhkeasta pyörästä :D !
On se komee...

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Onnittelut uudesta pyörästä :)!

Nää lokariratkaisut kiinnostavat myös. Mistä olet tuota levyä hommannut?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Premnas kirjoitti:

Onnittelut uudesta pyörästä :)!

Nää lokariratkaisut kiinnostavat myös. Mistä olet tuota levyä hommannut?

http://tuotteet.etra.fi/fi/g2226684/tekniset-muovit Itse haen kaikki muovin täältä .

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Kiitoksia, kiitoksia! Olen kyllä todella ylpeä omistaja. 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Rengaspaineet edessä 0,52 bar ja takana 0,56 bar - pakkasta vajaat 10 astetta. Ja kuskilla siis painoa 117 kg ilman rihman kiertämää. Ajalen niin pitkään kunnes paineet laskevat ärsyttävän alas ja tarkistan mikä on paine silloin. Mutta lämpötila vaikuttaa voimakkaasti paineisiin, nuo samat paineet olivat huoneenlämmössä katsottuna edessä 0,68 bar ja takana 0,75 bar.

Etuhaarukan joustoa tai joustosatulatolppaa en ole ainakaan vielä kaipaillut. Pääsin siis eroon muutamasta liikkuvasta osasta, luotettavuus kunniaan!

https://muovia.fi

Vasta jälkeenpäin huomasin, että Muovia.fi toimitusehdoissa mainittiin minimitilauksen olevan yli 25€. Ovat vissiin huomanneet, että ei kannata moinen rajaaminen ja tavara tuli kuten tilattu. Parisen kymppiä taisivat lokariaihiot maksaa lähimpään K-Markettiin toimitettuna. Hyvä kate, mutta sainpahan mittatilaustuotteet.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Kyllä on kaikista omistamistani pyöristä MAKEIN ikinä! :D

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja irakas »

Nojanalle kirjoitti:
Premnas kirjoitti:

Onnittelut uudesta pyörästä :)!

Nää lokariratkaisut kiinnostavat myös. Mistä olet tuota levyä hommannut?

http://tuotteet.etra.fi/fi/g2226684/tekniset-muovit Itse haen kaikki muovin täältä .

Onnea täältäkin uudelle pyörälle! Jyväskylässä voi polyeteenilevyä ostaa tarvittavan määrän Etrasta.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Kyllä meilläkin on Etra, mutta siellä on onneton valikoima. On meillä Kuopion kumikin (tms.), mutta oli kyllä paljon helpompi tilata mitalla sopivat palat ja hakea ne lähikaupasta kuin juosta ympäri kaupunkia kyselemässä. Tuota 2 mm levyä en ole aiemmin löytänyt mistään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Etra on siittä harvinaisen hyvä kauppa että sieltä saa ostettua sellaistakin mitä he eivät myy :shock: Tilaavat mitä vain. Mutta halpakauppa se ei ole.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Juu, kallis on ja huono palvelu, ainakin Kuopiossa.

Sain Problem Solverin shimmi-palat, joilla sain laitettu 31,8 mm Loop Barin 35 mm stemmiin. Pyörä oli niin hyvä ajaa alkuperäisellä tangolla, että vasta ajamalla voin sanoa onko Loop Bar tarpeen.

Kuva

2XL renkaat ovat niin hiljaiset, että oli pakko hankkia soittokello. :shock:

Jonkinlainen yritys näyttää mihin kohtaan alkuperäiset kahvat osuvat - myös ne ovat ykkösluokkaa minun mielestäni.

Kuva

Yksi hauska puoli Loop Barissa on minusta sen, että jarrukahvat voi silloin kääntää reilusti maata kohti. Eivät sojota mihinkään ja tartu kiinni ohi kulkeviin asioihin.

Edelleenkään en ole kaivannut joustotolppaa enkä joustohaarukkaa. KISS rocks! :mrgreen:

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Kuva

wwhv
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 822
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja wwhv »

hieno pyörä. voisko joku kertoa miksi tuota eturatasta koko ajan
pienennetään (paitsi maavaran lisäämiseksi)? eikö ketju putoa
edessä helpommin rattaalta kun "tarttumapinta" lyhenee...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Sen koko vaikuttaa välityksiin :wink:
Okei, voisihan samat välitykset teoriassa saada erilaisella pakalla.
Tuossa taitaa olla 28 ratas ja 11-42 pakka? Jos eteen laittaa perinteisen 52 hampaisen, niin pitäisi löytää 20-78 pakka ja 58 hampaan muutokseen pystyvä takavaihtaja samoihin välityksiin. Silloin taitaisi vaihtajan häkki osua maahan jo tasaisella.

Tuo uusi muhkeampi satula sopii visuaalisesti pyörään paljon paremmin kuin alkuperäinen, joka on naurettavan pienen näköinen muuten muhkeassa fillarissa.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Takapakka on 10-50, edessä 28. Oikein hyvin sopii pyörään. Rengas kulkee 2440 mm pyörähdyksellä.

Eteen tilaan suojan, mutta en ketjunohjuria - ainakaan vielä.

https://77designz.com/de/crash-plates/1 ... te-iscg-05

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Kyllä se Loop Bar oli vielä parempi. Lämmin EVA käsissä, juuri oikeassa kohdassa, ranne täydellisessä asennossa. Olisikohan niin, että minulla on ensimmäistä kertaa oikean kokoinen ja mallinen pystypyörä. Sitä vaan ajaa, räntä kastelee farkut ja anorakin, ei haittaa. Silmälasit kastuvat, mitään ei oikeastaan näe, tuulee vastaan, ei haittaa. Sitä vaan ajaa. Erehdyin järvelle latupohjille, tunkkasin toista kilometri sohjossa, jossa oli 10 cm kosteaa nuoskalunta ja 5 cm vettä alla. Ei haittaa! Minä vaan tunkkaan ja ajan. Kyllä elämä on hienoa. Rengaspaineet 0,44 ja 0,48 bar, voisihan sitä olla nopeampiakin pyöriä, mutta minä olen jo perillä. Olen juuri oikeassa paikassa ja tekemässä juuri sitä mitä kaikkein eniten haluan ja mistä elämässä eniten nautin.

Tämä on varmasti upean ja pitkän ystävyyden alku. :D

Kuva

wwhv
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 822
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: Kottaraisesta Korppiin

Viesti Kirjoittaja wwhv »

jatkokysymys tuohon pieneen eturattaaseen liittyen: onko
tuollaisesta jätetty siis "ison vauhdin" välitys kokonaan pois
=myötätuuli ja alamäki ;) ?

eikö se saavuteta vain isolla eturattaalla ja pienellä taka-
rattaalla. niin pientä takaratasta ei kait ole olemassakaan...

mietin vaan että onko tuollainen sopiva esim. työmatka-
pyöräksi vai onko se pelkästään maastoajoon missä tarvi-
taan hitaita etenemisvauhteja.

Vastaa Viestiin