Pakollinen takavalo

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ki »

Pyörään vaaditaan nyt takavalo. Millainen kannattaisi ostaa? Prismasta saa AAA-paristolla ja nappiparistolla toimivia ledvaloja parilla eurolla. Nappiparistolla toimii min 5-8h. Patteria saisi olla koko ajan vaihtamassa. Tai max n 48h.

Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

https://www.biltema.fi/vapaa-aika/lampu ... 2000042236

Kypärään kiinni, akkukin kestää varmaan punavalomoodissa pitkään.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

ki kirjoitti:

Pyörään vaaditaan nyt takavalo. Millainen kannattaisi ostaa? Prismasta saa AAA-paristolla ja nappiparistolla toimivia ledvaloja parilla eurolla. Nappiparistolla toimii min 5-8h. Patteria saisi olla koko ajan vaihtamassa. Tai max n 48h.

Esimerkiksi kun Aliexpressistä hakee termillä USB Rechargeable Bike Light Back, niin sieltä tulee ihan kivoja 1,61 euroa maksavia USB:llä ladattavia takavaloja. Suositellaan täältäkin, koska vastaavanlainen jo keväällä tilattu valo on nyt cyclocrossin satulatolpassa kiinni. Eikä tartte vaihdella paristoja...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ja sammuu pakkasella... Paristot kestää pakkasenkin

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Noin vajavaisilla lähtötiedoilla voi suositella aivan mitä tahansa. Pienintäkään rajausta ei ole annettu eli kaikki käy. Kannattais hieman panostaa kysymyksen asetteluun :roll:

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ki »

ajarmala kirjoitti:
ki kirjoitti:

Pyörään vaaditaan nyt takavalo. Millainen kannattaisi ostaa? Prismasta saa AAA-paristolla ja nappiparistolla toimivia ledvaloja parilla eurolla. Nappiparistolla toimii min 5-8h. Patteria saisi olla koko ajan vaihtamassa. Tai max n 48h.

Esimerkiksi kun Aliexpressistä hakee termillä USB Rechargeable Bike Light Back, niin sieltä tulee ihan kivoja 1,61 euroa maksavia USB:llä ladattavia takavaloja. Suositellaan täältäkin, koska vastaavanlainen jo keväällä tilattu valo on nyt cyclocrossin satulatolpassa kiinni. Eikä tartte vaihdella paristoja...

valo pitää irrottaa latausta varten. Tokmannilla 2.5-10h akun kesto. Pitäisi olla 2 akkua ja toinen latauksessa. Mulla ei oo etuvaloakaan. Taskulamppu löytyisi mutta sen sisään on patterit juuttunut. Mitä jos kiinnittäisi valot kypärään? Silloin valo kulkisi kypärän mukana ladattavaksi. Mites dynamolla toimiva lamppu? https://www.tokmanni.fi/polkupyoran-tak ... 9860242651

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ki »

jviirret kirjoitti:

Ja sammuu pakkasella... Paristot kestää pakkasenkin

jos ottaa patterillisen niin pitää olla pitkä toimivuusaika

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Löytyy myös valoja jotka toimii AA-paristoilla ja kesto on luokkaa 95 tuntia.

Itse tosin olen ajat sitten laittanut rahat dynamoon ja valoihin. Halvat ne ei ole, mutta kestää vuodesta toiseen eikä tarvii miettiä onko ladattu tai yllättyä kun patterit loppu.
Saa köyhät kattella :twisted: (propsit kaikille jotka tietää mistä tuo on) :oops:

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

jviirret kirjoitti:

Ja sammuu pakkasella... Paristot kestää pakkasenkin

Kuka nyt pakkasella tarkenee ajella?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ajarmala kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Ja sammuu pakkasella... Paristot kestää pakkasenkin

Kuka nyt pakkasella tarkenee ajella?

no ei ainakaan helsinkiläiset :lol:

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja jori »

Minun usbiladattava pipovalo toimii kyllä pakkasessakin, kun varastaa päästä lämpöä. Valitettavasti siinä ei vain ole kuin yksi lamppu pipoa kohti. Pitäisihän se nykyään olla se takavalokin. :?

Minulla on varoiksi noita valopipoja useampia. Pitäisi varmaan yhdistää kahden pipon valot yhteen pipoon ja teipata toinen punaiseksi. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja Ralii »

jori kirjoitti:

Minun usbiladattava pipovalo toimii kyllä pakkasessakin, kun varastaa päästä lämpöä. Valitettavasti siinä ei vain ole kuin yksi lamppu pipoa kohti. Pitäisihän se nykyään olla se takavalokin. :?

Minulla on varoiksi noita valopipoja useampia. Pitäisi varmaan yhdistää kahden pipon valot yhteen pipoon ja teipata toinen punaiseksi. :D

Mulla on kans tollanen pipo. Valoteho ei tosin päätä huimaa ainakaan omassa mallissa.

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Wacky kirjoitti:

Saa köyhät kattella :twisted: (propsit kaikille jotka tietää mistä tuo on) :oops:

Onko tää niitten paska-vitsi äijien juttuja :lol:

Sitten aiheeseen:
Mulla oli Hurricanessa Reelight napa-valot. Pinnoihin ruuvattiin magneetit kiinni ja siitä magneettien liikkeestä se generoi virran valoille. Eli aina, kun pyörä liikkui oli valot päällä. Ne oli sellaiset valot, joilla ei itse nähnyt mitään, mutta se valo kyllä näkyi. Eli varsinainen ajovalo mulla oli erikseen. Mutta näköjään Reelightin valikoimasta löytyy joku kirkkaampikin ajovalo jolla ilmeisesti saattais itsekin nähdä jotain.
https://www.reelight.com/

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja jori »

Ralii kirjoitti:
jori kirjoitti:

Minun usbiladattava pipovalo toimii kyllä pakkasessakin, kun varastaa päästä lämpöä. Valitettavasti siinä ei vain ole kuin yksi lamppu pipoa kohti. Pitäisihän se nykyään olla se takavalokin. :?

Minulla on varoiksi noita valopipoja useampia. Pitäisi varmaan yhdistää kahden pipon valot yhteen pipoon ja teipata toinen punaiseksi. :D

Mulla on kans tollanen pipo. Valoteho ei tosin päätä huimaa ainakaan omassa mallissa.

Joo, tämä pipovalo on vain kaupunkiajoa varten. Kaupungissa pyörän valot ovat viranomaisia varten. Ei niitä voi kovin kirkkaalla pitää, ettei aiheuta vaaratilanteita vastaantulijoille. Pyörätiellä ei kirkkaan valon taakse näe mitään ja voi vastaantulija törmätä näkymättömyyteen.

On ihan turhaa, ja jopa vaarallista kuvitella, että kaupunkiliikenteessä mikään valo tekee sinusta yhtään sen huomattavampaa. Parempi vain kuvitella, ettei kukaan sinua näe ja ajella sen mukaan. :|

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Pakollinen takavalo

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jviirret kirjoitti:
ajarmala kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Ja sammuu pakkasella... Paristot kestää pakkasenkin

Kuka nyt pakkasella tarkenee ajella?

no ei ainakaan helsinkiläiset :lol:

Kovat pakkasethan ovat aivan mahtavia ajokelejä. Teillä on rauhallista ja luonto on valtava. Pitää vaan osata pukeutua oikein :) -30:ssä tarkenee aivan hyvin ajaa muutaman kymmenen kilometrin lenkin.

Vastaa Viestiin