ICE Sprint 26 & Azub Max

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja kmb »

Kohta lähden polkemaan, toivoakseni kuvallista raporttia tien päältä tulossa...

Tässä pakkauslistaa:

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja irakas »

Varmaan pitkä matka, kun varustelu on näin kattava? Hyvää matkaa1 :mrgreen:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla on lukeminen vielä kesken - mutta KETJUTYÖKALU puuttuu listalta. Mulla on reissussa mennyt ketjut poikki, joten toi on hyvä tai sitten niitä irtopalikoita jolla voi korjata.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Mulla on lukeminen vielä kesken - mutta KETJUTYÖKALU puuttuu listalta.

Tuossa monitoimityökalussa(Topek Alien) on sellainen.

Kuva

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja kmb »

Jämsässä pizzaa odottamassa.

Juu ketjutyökalu on ehdoton, ja tosiaan tuosta monitoimityökalusta sellainen löytyy (mulla on Alien 2) Suosittelen ko työkalua, minusta se on nerokas monikäyttöisyydessään.

Ja matkan pituudesta, toiveena on piirtää kartalle n. 1000 km kolmio, jkl-mynämäki, sitten länsirannikkoa ylös, ja takaisin Jyväskylään.

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja kmb »

11.7 Jyväskylä - Kuhmoinen
107 km

Vähän turhan myöhään pääsin starttaamaan, joten meni hiukan suorittamisen puolelle.

Jo ennen Muuramea rupesi satamaan ihan kunnolla. En ehtinyt sateensuojaan odottamaan kuuron ohimenoa, joten ajelin sitten sen aikaa, ja sateen loputtua vaihdoin kuivaa vaatetta päälle. Ilma kun olis sen verran viileä, ettei viitsinyt vaatteita kuivattaa ajaessa. Märät vaatteet pistin verkkopussiin ja sen kiinnitin toisen sivulaukun päälle, jottei kostuttaisi sisältöä. Kuva otettu vaatteiden vaihdon jälkeen:

Kuva

Eka pysähdys oli Korpilahdella. Olin ajatellut mennä ravintola Satamakapteeniin pullakahville, mutta satamassa olikin jonkun sortin markkinat, ja ravintolan terassi varmaan siksi täynnä. No, vähemmän oli asiakkaita muurinpohjalettukojussa, joten pulla vaihtui lettuun.

Kuva

Tämän jälkeen Jämsään pizzalle, ja tänne Kuhmoisiin äidin luokse suihkuun ja nukkumaan. Vähän oli tylsä matka sekä isojen teiden vuoksi, että siksi että ajoin tämän pari viikkoa sitten. Huomenna sitten uudet ja pienemmät tiet.

Muoks: jos noi kuvat näkyy vain osittain kuten mulla tässä mobiilissa, niin tuolla näkyy paremmin:

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nyt on jo maanantai. Mites reissu kulkee?

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja kmb »

Päiväkirjamerkinnät taitaa tulla vasta huomenna, välipäivänä. Kun on aikataulutavoite (osoittautunut huonoksi ideaksi) Mutta tuolla lähes reaaliaikainen sijainti, tulkaa moikkaamaan jos oon ajamassa jonkun kodin ohi :)

http://www.gpsies.com/liveTracking.do?username=kb80

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja jori »

kmb kirjoitti:

Mutta tuolla lähes reaaliaikainen sijainti, tulkaa moikkaamaan jos oon ajamassa jonkun kodin ohi :)

http://www.gpsies.com/liveTracking.do?username=kb80

Tuohan on hyvä idea. Kurkin heti uteliaana ja siellähän oli saksalainen nojakisti Vuosaaren satamassa. Liekö tulossa vai menossa, mutta mielenkiintoinen tapa kertoa menemisistään. :D

Liitteet
2015-07-13-211743_1280x1024_scrot.png

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja kmb »

12.7 Kuhmoinen - Akaa
124 km (yht. 231 km)

Kuhmoisista lähdin polkemaan pienempiä 3-numeroisia teitä kohti Pälkänettä, jonne olin alustavasti suunnitellut ruokataukoa. Alkumatkasta sain kannustusaplodit ja leveän hymyn vanhemmalta sauvakävelijä-herrasmieheltä. Erikoinen kulkuväline saa aivan erilailla huomiota Jyväskylän ulkopuolella.

Kuhmalahden suuntaan menevältä tieltä löytyi merkkejä muistakin nojailun ystävistä:
Kuva

Landelooks goes cycling:
Kuva
Piti nuo pöksyt vanigta villasukkiin, kun meinasivat mennä vähän capri-mallisiksi jalkojen ollessa nojailuasennossa. Muutenkin olisi pari senttiä voinut olla lisää pituutta lahkeissa. Muuten kyllä ajavat asiansa "iltatelttailuhousuina" ja satunnaisessa viileämmässä kelissä ajeluun. Trikoot jätin kotiin.

Sivulaukut lukitsin pikkuvaijerilukolla. Tuli kyllä tuumittua, että noinkohan tuossa mitään järkeä on, mutta koska lukko oli matkassa mukana niin pistin käyttöön:
Kuva

Vähän ammatinkin puolesta kaikenlaiset tekniset vempaimet kiinnostavat, ja ehkä elektroniikkapuolella on kaikenlaisia juttuja, joista osa olisi voinut jäädä kotiinkin. Toistaseksi turhake on ollut aurinkopaneeli, mutta jospa aurinkokin tulisi loppumatkasta esiin... Testailin kuitenkin android-kellon lataamista pilvisellä säällä (latautui lähes täyteen kokeilun aikana):
Kuva

Koko päivää varjosti polvisärky, joka oli alkanut edellisen päivän polkemisista. Tällä kertaa vasen polvi oli kipeä, aikaisemmin oikea on ollut ongelmallisempi. Yritin pitää rytmityksen sellaisena, että kymmenen kilometriä poljen, jonka jälkeen polvijumppatauko. Vähän alavireiseksi meni matkan taittaminen.

Pälkänelle saapuminen piristi. Kiva ajella hiljakseen kesäisissä tajamamaisemissa. Toinen iäkäs sauvakävelijä pysähtyi ja ilmoitti että "en oo ikinä nähnyt tuollaista!". Ehkä piristävintä oli kuitenkin Aapiskukossa syöty kebab-annos tuplalihalla:
Kuva

Vielä Pälkäneeltä lähtiessä pikkutyttö pinkin Joponsa ääreltä tokaisi, että "On sinulla hieno menopeli!"

Pälkäneeltä matka jatkui Valkeakoskelle. Valkeakoskella silmiinpistävää oli pitkät tien vartta kulkeneet kevyen liikenteen väylät. Väittäisin, että noin 10 kilometriä sai näitä polkea sekä saapuessa että poistuttaessa, ja olivat vielä hyväkuntoisiakin - vasta lähellä keskustaa tuli poistettua lukitukset jousista.

Taajamassa Siwan kyltit bongasin tien varresta, mutta en oikein ollut varma siitä, missä päin kauppa oli. Tällä kertaa muuten verrattomaksi apuvälineeksi osoittautunut Garminin Touring-navigaattori ei osannut auttaa, koska sen "lähistön ruokakaupat"-haulla ei Siwaa löytynyt. Löytyi kyllä muita kauppoja, mutten ollut niiden aukiolosta varma. Siwan kyllä sitten löysin kun kävin tutkimsumatkailemassa.

Siwasta mukaan tarttui litra mehua, omenahillopurkki (iltapuuroa varten) ja suklaalevy. Mehun join kaupan pihassa, ja se tuntui kummasti antavan potkua polkemiseenkin. Polvivaivatkin hiukan hellittivät, ja ilta-aurinko loi tunnelmaa.

Telttapaikkaa aloin Valkeakosken jälkeen kaipailemaan, mutta sellainen löytyi vasta Toijalan jälkeen, hetken aikaa peltomaisemissa polejttuani:
Kuva

Korkkasin rektikeittimen ja keittelin iltapuurot ja -teet:
Kuva

Yö oli kylmä. Haltin kesämakuupussi on varmaan suunniteltu jonkun muun maan kesää silmällä pitäen. Lopulta minulla oli pitkä, talviliikuntaan tarkoitettu aluskerrasto, termo-pyöräilypaita ja avaruuspeitto apuna.

Kuvagalleria:

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja terppa »

Näitä reissutarinoita on kiva lukea :) Viikko enää niin pääsee itsekin tienpäälle.

kmb kirjoitti:

Koko päivää varjosti polvisärky, joka oli alkanut edellisen päivän polkemisista. Tällä kertaa vasen polvi oli kipeä, aikaisemmin oikea on ollut ongelmallisempi. Yritin pitää rytmityksen sellaisena, että kymmenen kilometriä poljen, jonka jälkeen polvijumppatauko. Vähän alavireiseksi meni matkan taittaminen.

Noihin polvi- ym. särkyihin ensiavun saa apteekista kun ostaa Voltaren Emulgeliä
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ ... -tai-100-g Ainaskin mulla on ollut tehokasta. Jos polvet on pitempään pahana niin polvituet voi tuoda avun, mä olen käyttänyt suurinpiirtein tämän näköisiä

Kuva

Tosin lyhyiden kampien takia käyttö on vähentynyt :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja kmb »

13.7. Akaa - Mynämäki
144 km (yht. 375 km)

Huonosti nukutun yön ja polvivaiva-päivän jälkeen oli vähän epävarma olo, mitähän tästä tulee? Onnistuin lähes tunnin kuluttamaan leirin purkamiseen ja tavaroiden pakkaamiseen, joten sillä saralla on optimointivaraa. Matkaan pääsin noin kello 10.

Alkumatkasta aurinko tuli esiin ja ilokseni huomasin, että polvikipu oli lähes kokonaan poistunut. Hyvillä mielin poljin Urjalaan, jossa K-kaupasta hain eväät ja söin ne pihalla. Urjalassa pyörin vähän turhankin pitkään kun ensin piti löytää vessa, ja sitten rupesin empimään reittivalintaan ja etsimään kartasta muita reittejä. Päädyin kuitenkin alkuperäisen suunnitelman mukaan polkemaan pätkän valtatietä Loimaalle asti.

Päivän teema oli polkeminen, oli kuitenkin melko paljon matkaa (polvikipuvaara huomioiden) hoidettavana että pääsisin siskon luokse ja saisin katon pään päälle. Näin ollen keskityin lähinnä tekemään polkemisesta miellyttävää, eli viettämään laatuaikaa pyörän päällä. Tuli hiukan kuunneltua musiikkiakin.

Paljoa ei siis tullut kuvailtua tai kahviloita koluttua, mutta pari tunnelmapalaa silti tuli otettua:

Kuva

Kuva

(14.7. on siis välipäivä; Siskon kyydillä kävin Turun Partioaitasta hakemassa kolmen vuodenajan makuupussin, joten jospa seuraava telttailu sujuisi hiukan lämpimämmissä merkeissä)

Viimeksi muokannut kmb, 15 Heinä 2015, 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja kmb »

terppa kirjoitti:

Näitä reissutarinoita on kiva lukea :)

Kiitos, hienoa, että kirjoittelusta on hyötä :)

terppa kirjoitti:

Noihin polvi- ym. särkyihin ensiavun saa apteekista kun ostaa Voltaren Emulgeliä

Mulla on ollut Voltaren Forte käytössä. On kyllä helpottanut, mutta olen yrittänyt pysyä ohjeistetussa käyttökerta per 12 tuntia ohjeessa. Eli ehkä se Emulgel voisi olla vähän parempi kun sitä kai "saa" käyttää useammin?

Pitää noita polvitukia katsella, kiitos vinkistä.

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja kmb »

Unohtui mainita, että sellainen pienempi vaiva mikä on ollut on se, että tekinset kalsarit tahtovat minulla hiertää haaroista pehmeistä kohdista (3 eri mallia/merkkiä kokeiltu). Tätä varten olin tälle reissulle hankkinut Craft-merkkiset "Bike Cool" bokserit, joissa on pehmuste. Nuo eivät hiertäneet yhtään. Pehmuste on melko ohutta sorttia, eli noiden kanssa on ihan kiva kävelläkin. Pikkuisen luksusta tuovat myös pyörän päällä istumiseen.

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: ICE Sprint 26 & Azub Max

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Merinovillaa jalkaan ja ei hierrä.

Kun mulla oli pahat polviongelmat lensi noi polvituetkin veke - ne painoi vaan lisää.

Kannustaisin pohtimaan pienempi vaihde - suurempi kadenssi vaihtista. Se tuntuis mulla auttavan. Seuraavaksi itselläni vielä lyhyemmät kammet ja polvivaivaisten polkimet/klossit testiin.

Vastaa Viestiin