Koukussa Tetrikseen

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja yaana »

Olisi varmaan pitänyt aloittaa päiväkirja jo aiemmin, mutta lähteehän se näinkin. Ensi alkuun voi ihmetellä alla olevaa käppyrää. Ei liene vaikea päätellä, milloin minusta tuli nojakisti. Palkkien korkeus kertoo, montako tuntia pyörän päällä on viihdytty viikottain. Yläreunassa on tunnit kuukausitasolla. Sininen käyrä kertoo kumulatiiviset ajokilometrit.

Fillarikilsat 2kk.JPG
Fillarikilsat 2kk.JPG (29.03 KiB) Katsottu 14571 kertaa

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja jori »

Minua hämmensi otsikko. Laitan tähän, jotta muut pääsevät vähemmällä. "Tetris" on AZUB T-Tris ei kuuluisa 80-luvun venäläinen tietokonepeli Tetris.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja yaana »

Älähän mene tarinan edelle :)

Kuka tai mikä on Tetris? Pyörän kanssa on sen verran fyysisessä suhteessa, että pitäähän sellaisella ystävällä ja matkakumppanilla olla nimi. T-Tris tosiaan taipui puheessa heti Tetrikseksi. Koska olen ollut hyvin vaikutteille alttiissa iässä Tetris-pelin syntyaikoihin, niin sekin on sydäntä lähellä. Triken taittelu ja sovittelu farmari-Astran takakonttiin muiden tavaroiden kanssa muistuttaa sekin välillä tetristä. Ystäväni nimeksi tuli siis Tetris. Nimipäivälahjaksi askartelin etulokasuojiin Tetris-pelit elikäs heijastintarrasta palikoita putoilemaan sekä viiriin sen lähinnä J-kirjainta muistuttavan palasen. Kävisin nappaamassa kuvan, mutta menopeli on vielä osissa reissun jäljiltä. Ehkä joku huomasi heijastimet viikonloppuna.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja yaana »

Olipas kevyt ajella kisojen jälkeen. Maitokauppaan on vain kilometri, mutta 8,5 km meni hupsis vaan. Taisi olla tehokas 6 tunnin intensiiviharjoitus pyöritystekniikkaan sunnuntaina. Hyvä kannuste olisi tuleville ensikertaa harkitseville.

Niin ne heijastimet. Tämmösiä:

Viiri
Viiri
Viiri.jpg (197.43 KiB) Katsottu 14404 kertaa
Lokari
Lokari
Lokari.jpg (318.84 KiB) Katsottu 14404 kertaa

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Aa, itse mielessä jossakin vaiheessa ihmettelin että mitäkähän tuossa lukee ja mikä fontti toi on :lol: En ehtinyt ajatella pidemmälle kun näin taas jotakin muuta mielenkiintoista...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Hienoja heijastinkuvioita :) .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja jori »

Se on siis tosiaan kunnianosoitus vanhalle pelille. Respect!

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja Salsa »

En mäkään tajunnu :D Hienot kuviot!

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja yaana »

Alkaa olla se aika kesästä, kun tarttuu kiinni jokaiseen kauniiseen päivään, jos vain aikaa on. Siispä heti aamupalan jälkeen tielle. 40,7 km lenkki, josta osa oli niitä reippaita mäkiä, jotka olivat melkoinen haaste ensimmäisellä nojailuviikolla. Eipä ole enää! Nyt on sekin ihme nähty, että isäntä kääntyy aikaisemmin kotiin ja minä jatkan pitemmälle. Eihän se malta lääkäriä kuunnella, muutakuin tekee vähän lyhyempiä polkaisuja.

Nyt olis vissiin 750 km nojailua takana ja mulla on vieläkin kivaa.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Kattelin tuubista videota trikestä. Hirmu näppärän oloinen kun sen saa purettua noin pieneen tilaan kuljetusta/säilömistä varten. Ominaisuus jota itse kaipaan talvisin :P

Quest Carbon -2015

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja yaana »

Kuljetusominaisuus on kyllä ihan huippua. Ensi viikolla koitan keväällä asetettua tavoitetta ajaa töistä kotiin pyörällä. Enää ei 60 km matka tunnu haasteelta muuta kuin ajallisesti. Lähinnä siis pitää aamulla viedä pyörä autolla Hesaan, että voi illalla polkea kotiin. Haasteeksi jää enää Helsingistä oikeaan suuntaan ulos löytäminen. :roll: Jos se onnistuu ilman tolkutonta määrää ärräpäitä, niin voisihan matkan tehdä vaikka kerran viikossa niin kauan kuin säät sallivat.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja yaana »

Tavoitteista toteutukseen. Oli mitä upein sää polkaista Helsingistä Porvooseen. Reilu 20 minuuttia meni vaihtaa toimistovaatetus, täyttää tippapussi ja pelata tetristä kuljetusasennosta ajoasentoon. Puoli neljältä starttasin.

Itä-Helsingin kevyen liikenteen väylät eivät olleet mulle lainkaan tuttuja. Hyvien ohjeiden perusteella suoriuduin lähes suunniteltua reittiä rantoja pitkin Herttoniemestä Itikseen ja siitä Itäväylää seuraillen kotia kohti. Herttoniemessä en heti löytänyt rantaan asti, kun siellä ei suotta ollut merkitty kevyenliikenteen väyliä. Ensimmäinen tauko Vartiokylän Teboililla. En kehdannut olla ostamatta mitään, kun vessassa kävin. Päädyin tummasuklaapatukkaan, sehän on terveellistä eikös juu.

Mellunmäen jälkeen olikin jo kevyen liikenteen viittoja Porvooseen. Liikenne väheni ja ajo lähti rullaamaan mukavasti. Gumbostrandissa pidin tauon kahvila Navetassa, josta olin saanut vinkin päivällä. Onneksi sinne oli isot siniset kyltit, joten paikka löytyi helposti. Suosittelen lämpimästi: paikka oli sisältä ja ulkoa nätti ja tarjoilut varsin maukkaan näköisiä. Ajattelin, että suolainen olisi fiksu valinta, joten päädyin savuporo-leipäjuustopiiraaseen ja oikeista aineksista tehtyyn mustikka-vadelmamehuun. Naminami. Tänne pitää mennä uudestaan.

Syömisen jälkeen matka taittuikin vauhdikkaasti. Söderkullan jälkeen klv loppui ja piti siirtyä 170-tien laitaan. Asfaltti on pääosin kohtuullisessa kunnossa, heräteraidat kuluneet melko sileäksi ja pientareellakin leveyttä riitti melkein triken verran. Vähän ennen Porvoota samalla tiellä mies tulikin jo vastaan ja loppumatkan sai ajella yhdessä. Olin suunnitellut ajavani Treksiläntien kautta Tolkkistentielle, koska siellä on parempi asfaltti ja klv tulee vastaan aiemmin. Inspiraatiota riitti kuitenkin kiepata vielä Haikkoontielle, koska sieltä on nätit maisemat. Edelfeltin tunnelmissa syötiin muutama pähkinäsnacks merelle katsellen. Rantareittiä seuraillen Hamarista Kokonniemeen ja keskustan läpi kotiin.

Matkaa kertyi 60,6 km ja liikkeelläoloa 4h 4 min. Taukojen, kamojen purkamisen ja venyttelyn jälkeen kello olikin jo puoli yhdeksän ennenkuin pääsin suihkuun. Ehdottomasti teen tämän reissun vielä useammin, jos vain säät ja aikataulut sallivat. Pitkä mutta erittäin rentouttava ilta. Nyt pitää keksiä uusia tavoitteita :D

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja Wacky »

N'avetta on tosiaan mainoi kahvila. Sallaa olen monet kerrat "kiduttanut" (lukekaa treenannut) ajolla sinne. Itä-Helsingistä kun lähtee sinne niin on aika jatkuvasti mäkiä ylös alas koko matkan.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja yaana »

Wacky kirjoitti:

N'avetta on tosiaan mainoi kahvila. Sallaa olen monet kerrat "kiduttanut" (lukekaa treenannut) ajolla sinne. Itä-Helsingistä kun lähtee sinne niin on aika jatkuvasti mäkiä ylös alas koko matkan.

Mulla tais olla hyvä flow päällä, kun en pitänyt niitä mäkiä minään :)

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koukussa Tetrikseen

Viesti Kirjoittaja Salsa »

yaana kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

N'avetta on tosiaan mainoi kahvila. Sallaa olen monet kerrat "kiduttanut" (lukekaa treenannut) ajolla sinne. Itä-Helsingistä kun lähtee sinne niin on aika jatkuvasti mäkiä ylös alas koko matkan.

Mulla tais olla hyvä flow päällä, kun en pitänyt niitä mäkiä minään :)

Mutkun ei huonokuntonen pullukka jaksa niin kyllä se on kidutusta :cry:

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Vastaa Viestiin