Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

Tätä olen ihmetellyt aina. Autourheiluhommissakin. Muutaman sadan gramman kevennykseen tuhlataan tolkuttomasti aikaa, vaivaa ja rahaa,

Kuulostaa harrastukselta? Toisten harrastukset on ihan tyhmiä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Mieli on nopea liikkeissään

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Törmäsin Garminin kadenssi- ja nopeusantureihin. Asennus on akselin ympärille ja poljinkammen ympärille, eikä tarvita mitään magneetteja. Perustuu ilmeisesti ihan pyörimisliikkeen havainnointiin.

Tulipa tilattua, ja samalla vielä lämpötila-anturi. Minun rannesykemittarikelloni siis on yhteensopiva näiden kanssa. Huippunopeus on sellainen speksi, jota ei saa ilman nopeusanturia, hetkellinen jälkikäteen katsottu GPS nopeus ei ole luotettava. Jos mittaria voisi tuijottaa jatkuvasti, niin sitten nopeuteen voi toki luottaa kun pystyy katsomalla poissulkemaan hetkelliset virheet mittauksissa.

https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/107335

https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/146897

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mulla on ollu käytössä jo vuoden verran. Kadenssi anturi ei ole kaikkein nopein reagoimaan suuriin muutoksiin kuten polkemisen aloittaminen tai lopettaminen, mutta muuten toimivat kivasti. Kadenssianturin kiinnityksen kanssa kannattaa olla tarkkana koska sen vakio kiinnitys on kumilenksulla joka kuluu erittäin helposti puhki jos kenkä hiertää siihen yhtään.

DSC_0135.jpg
DSC_0135.jpg (239.67 KiB) Katsottu 11915 kertaa
DSC_0136.jpg
DSC_0136.jpg (41.2 KiB) Katsottu 11915 kertaa
Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Kiitos vinkistä tuon kadenssianturin suhteen. Täytyy laittaa siihen joku omatekoinen viritys lisäksi. Kun poljen fläteillä, niin kenkä kulkee missä sattuu.

Kuinkahan pitkään nuo paristot mahtavat kestää?

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Mulla on kestänyt jo pari kesää .

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Paristot kestää ihan kuin muissakin antureissa. Vuoden käytön aikana yhdestä meidän talouden neljästä on paristo loppunut.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Kuulostaa hyvältä! :D

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Huhhuh! Ei sitä työpäivän jälkeen oikein jaksa muuta kuin nukahtaa sohvalle. Heräsin juuri...kohta edessä käynti yöunille :(

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Murkkuja liikkeellä!

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

ANT anturit on nyt testattu, hyvää ja helppoa!

410 m reissu korttelin ympäri :lol:

Kuva

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Omin käsin onneen!

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Kuva

Katto pään päälle ja kamina - mitäpä sitä mies muuta tarvitsee 8)

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Kuukkeli on palannut!

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Talvilepo on ohi. Kuukkeli nostettiin ulos kellarista, jossa se oli talven ajan pölyttynyt. Onneksi Kuopiossa oli runsaat sateet muutama päivä sitten ja ne puhdistivat pahimmat pölyt pois. Tänään sitten kävin ensimmäisellä pihakierroksella. Kaikki toimii kuin unelma. Toki renkaisiin piti pumpata ilmaa, olivat vajunneet vajaaseen 2 bar:iin talven aikana.

Nyt on tavoitteena ajella Kuukkelilla myös kaupunkiajot. Pitää saada kilometrejä, jotta voin luottaa pyörään kuin vuoreen. Työmatkalla on nimittäin noin 1 km nousuja, joissa pahimmillaan 10% jyrkkyys. Niiden ajaminen vaatii tarkkuutta, ettei ala sutimaan. Tarkkuus taas vaatii voimaa ja kuntoa. Aiemmin olen taluttanut nuo pahimmat kohdat. Toinen päivittäisen käytön rajoite on, että nojapyörän kanssa ei oikein reppu kulje. Mutta siihen täytyy kehitellä joku ratkaisu kesän aikana. Pyörälaukussa on omat ongelmansa, josko olisi joku sopivan kokoinen reppu vatsan päälle. Toisaalta, tavarankuljetustarve on niin harvinainen, että voin silloin ottaa Korpin käyttöön. Ja ehkä tuo läppäri kulkee vatsan päällä pienessä repussa tuon työmatkan.

Talven ajot Korpilla tuntuvat tehneen hyvää, ainakin lähellä oleva jyrkähkö ylämäki nousi ilman suurempia ponnisteluita. Samoin ajotekniikka on säilynyt, ylämäessäkin sain pidettyä kädet suhteellisen rentoina. En nyt tietenkään heti ensimmäiseksi lähtenyt ilman käsiä ajelemaan - se on ohjelmassa vasta myöhemmin tänään. :D

Ajoin ensimmäiset sadat metrit ilman kypärää, ja kylläpä silmistä valui vesi. Kypärän kanssa tuo visiiri on osoittaunut tarpeelliseksi, jopa Korpilla, ilman ei halua ajaa. Mutta nyt kun vauhti nousee yli 35 km jo pienessäkin alamäessä nähdään kuinka hyvä Bexleyn visiiri on nojakin kanssa. Koska ajoasentoni ei ole makaavimmasta päästä, niin luulisin visiirin toimivan.

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1624
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Viesti Kirjoittaja Härski »

Itte virittelin omaan fillariini "tarakalle" sellaisen tankoon ripustettavaksi tarkoitetun, noin 10litraisen tavarakorin. Siihen on todella näppärä heittää työmatka-ajossa tarvittavat kamat, kun pysyvät mukana ilman mitään sitomista.

Onhan se vähän mummotyylinen, mutta olkoon.. :D

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Härski kirjoitti:

Itte virittelin omaan fillariini "tarakalle" sellaisen tankoon ripustettavaksi tarkoitetun, noin 10litraisen tavarakorin. Siihen on todella näppärä heittää työmatka-ajossa tarvittavat kamat, kun pysyvät mukana ilman mitään sitomista.

Onhan se vähän mummotyylinen, mutta olkoon.. :D

Kiitos vinkistä, täytyy harkita. Nykyinen punainen Ortlieb tarakkalaukku on ihan kiva pienelle tavaralle, varsinkin sateessa, mutta mitään isompaa sinne ei mahdu. Jos vaikka pari maitötölkkiä haluaisi hakea kaupasta kotimatkalla, niin ei tule mitään. Ja tuo läppärin kun saisi heitettyä sinne, niin hyvä olisi. Täytyy miettiä asiaa tämän päivän lenkin jälkeen. Kunhan ensin syön aamupalan. :D

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Mulla kanssa on monta vuotta ollut tavarakori tarakalla. Hyvin on toiminut. Mikäs tämä visiiri homma on? Onko se valmiiksi kiinni kypärässä?

Liitteet
07CB1143-6A65-4085-BF03-784799EA3142.jpeg
07CB1143-6A65-4085-BF03-784799EA3142.jpeg (52.33 KiB) Katsottu 5636 kertaa

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike QX100 aka Kuukkeli

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

eemeli kirjoitti:

Mulla kanssa on monta vuotta ollut tavarakori tarakalla. Hyvin on toiminut. Mikäs tämä visiiri homma on? Onko se valmiiksi kiinni kypärässä?

Joo, visiiri on piilotettuna kypärän sisälle. On myös kilpamalleja, joissa visiiri on kypärän päällä. Girolla on ainakin, ja näyttää muillekin tulleen.

Lisäksi tykkäsin valosta, joka on takaraivossa. Tämä Bexley on varmaan joillekin liian painava, mutta minua ei haittaa.

https://www.youtube.com/watch?v=yaJ_bDRLMKE (Minä en ole videossa! :lol: )

Näyttäisi siltä, että Bexley on ainoa, jossa Visiiri katoaa kypärän sisään. Muissa Giron malleissa sen saa laitettua "otsalle" kypärän päälle.

https://www.giro.com/en/men/mens-bike/m ... ike-helmet

Mutta muillakin valmistajilla on tullut vastaavia. Syy on kai se, että sähköpyörillä ajavat ihmiset ovat iäkkäämpiä ja tarvitsevat silmäsuojan kuivine silmineen. Aiemmin vanhat ajoivat niin hiljaa, etteivät silmät ruvenneet valumaan vettä, mutta nyt sähköllä mennään ja suhina vaan käy.

Bexleyssä on muuten myös irrotettavat korvaläpät, jotka olivat mukavat kun tuli takatalvi. Visiiri toimi kohtuullisesti sateessakin, kun ajelin tässä päivänä muutamana sellaisessa. Vesi valuu ihan hyvin pois. Ja tärkeintä on se, että silmälasit pysyvät kuivina.

Minun L-koon Bexleyni painaa 820 g ilman korvaläppiä.... joku ei tykkää... 8)

Oli muuten hyvä myös Kuukkelin kanssa. Ilman mitään yritystä maksimivauhti 58,2 km/h, eikä pisaraakaan kosteutta kehittynyt silmiin.

Vastaa Viestiin