Quattrovelo #76

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
wwhv
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 822
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja wwhv »

ja mun mielestä koulussakin opetettiin ettei pienempiään saa kiusata ;)
hyviin tapoihin kuuluu myös että otetaan pienemmätkin huomioon.
muuallakin kuin liikenteessä.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja tm »

Joidenkin mielestä mikään henkilöautoa pienempi ei kuulu liikenteeseen. Jalankulkijat ja pyöräilijät vain häiritsevät autoilijan elämää. Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja PW »

tm kirjoitti:

Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain :? fiksua.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja NikoK »

PW kirjoitti:
tm kirjoitti:

Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain :? fiksua.

:lol: Välillä tuntuu että Maahanmuuttaja, mutta ei haittaa 8)

Oiskohan tämmönen 250 lumeninen hyvä-> https://www.feedthehabit.com/gear-revie ... ht-review/ Isompi akku pitäis tietysti virittää.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja PW »

NikoK kirjoitti:
PW kirjoitti:
tm kirjoitti:

Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain :? fiksua.

:lol: Välillä tuntuu että Maahanmuuttaja, mutta ei haittaa 8)

Joo, en miekään oo saanu yhtään negatiivista kommenttia ja peukkua tulee kaikenlaisilta kanssakulkijoilta. Ehkä ne negatiiviset pesii noissa määrätyissä faceryhmissä ja hyvä niin, pysykööt siellä ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja samuel »

NikoK kirjoitti:

Oiskohan tämmönen 250 lumeninen hyvä-> https://www.feedthehabit.com/gear-revie ... ht-review/ Isompi akku pitäis tietysti virittää.

Tuli koko perheelle ostettua 1€/ kpl takavalot lasereilla.
Laserit ei oo kovin kirkkaat mutta pimeässä näkyy aika kivasti.

Se on vähän huono kun noiden ledien valokeilan avautumiskulma on aika pieni niin kohdistus on aika tarkkaa että valo näkyy kunnolla.

takavalo.jpg
takavalo.jpg (7.24 KiB) Katsottu 8549 kertaa

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Mulla oli valmiiksi tuommonen Lupinen Rotlicht. Melko kirkas sekin on, 2w ledillä. Ei ollut muuta käyttöä sille nyt niin otin sen tähän projektiin. Alkuperäinen akku pois kiinnityspultin tieltä ja johto kinnerin sisään isompaa akkua varten niin voi käyttää aina täyttä kirkkautta lampussa vaikka pidemmälläki lenkillä. Kumilaatasta leikkasin pohjan valolle. Hetki piti funtsailla miten tämän tekis ennen kuin aloin reikiä porailemaan, mutta ihan hyvä tuli :shock:

(Uudet huiput 92,6km/h)

Liitteet
BCB472D1-8383-4A97-9A03-99165C1F11B9.jpeg
BCB472D1-8383-4A97-9A03-99165C1F11B9.jpeg (149.81 KiB) Katsottu 8278 kertaa
44B32753-B11F-43EB-9D6E-4225F36874BE.jpeg
44B32753-B11F-43EB-9D6E-4225F36874BE.jpeg (126.61 KiB) Katsottu 8278 kertaa
A83A3B5C-A3C8-4860-BA5F-B2A48FC7A109.jpeg
A83A3B5C-A3C8-4860-BA5F-B2A48FC7A109.jpeg (239.39 KiB) Katsottu 8278 kertaa

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Missä ja miten on 90 km/h ylittynyt ?
Mangolla en ole päässyt kuin 88 km/h.
Onko toi sininen sisäpuolella akku vai mikä (takavalossa) ?
T:Jere

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja NikoK »

takakeno kirjoitti:

Missä ja miten on 90 km/h ylittynyt ?
Mangolla en ole päässyt kuin 88 km/h.
Onko toi sininen sisäpuolella akku vai mikä (takavalossa) ?
T:Jere

Vanhalla Hämeenlinnantiellä Nurmijärven kohdalla. Satasen rikkominenkin mahdollista kenties Palojoen mäessä siinä lähellä, on hivenen jyrkempi ja välitys tuntuisi sen verran vielä riittävän kovempaan.

Joo, se on akku. 8100mAh ja painaa vain 150g, tarkoitettu johonki pieneen RC -autoon.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Nopea on peli. Ja ilmeisesti neljä rengasta tekee vauhtiajosta turvallisempaa. Itse en aikanaan Mango plussalla Savon kaltevilla, kapeilla ja kuoppaisilla teillä koskaan uskaltanut päästää pyörää yli 80 km/h vauhtiin.

Viimeksi muokannut Puusilmä, 19 Kesä 2018, 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja jori »

Puusilmä kirjoitti:

Nopea on peli. Ja ilmeisesti neljä rengasta tekee vauhtiajosta turvallisempaa.

Sen se nimenomaan tekee se toinen takapyörä. Perä ohjaa jäykemmin, jolloin yliohjautumistaipumus vähenee. Myös kallistelu vähenee tukikolmion muututtua tukinelikulmioksi ja takarenkaan rengasrikko ei kaarteessakaan heti aiheuta sivuluisua ja kaatumista.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Hankin paremman laturin akuille. Siitä näkee paljonko virtaa on ladattu, selvittelin sen avulla tuon varaustilan näytön (jännitemittarihan se vaan) skaalaa. Lopputulos käytännössä se että kaksi ylintä lediä kertoo että akku on melkein täynnä, tai melkein tyhjä... :roll:

Liitteet
BBF1B1D8-4BA6-445A-A133-CEE43CFB66C4.jpeg
BBF1B1D8-4BA6-445A-A133-CEE43CFB66C4.jpeg (141.46 KiB) Katsottu 7166 kertaa

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun aina samat valot pällä. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja NikoK »

jviirret kirjoitti:

Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun aina samat valot pällä. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.

Jukka

Joo, sama kuorma oli päällä. No, onhan tuo näyttö parempi kuin ei mitään.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja jori »

NikoK kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun aina samat valot pällä. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.

Joo, sama kuorma oli päällä. No, onhan tuo näyttö parempi kuin ei mitään.

Olisiko jännitevalot tehty käytettäväksi ilman kuormaa. Aika paljon jännite muuttuu kuorman mukaan.
Kuva
Myös lämpötila vaikuttaa merkittävästi.
Kuva
Lisäksi akkujen kehitys nostaa jännitettä hitu kerrallaan.

batteryuniversity.com-confusion_with_voltages.png
batteryuniversity.com-confusion_with_voltages.png (83.99 KiB) Katsottu 7101 kertaa

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin