Kuten sanoin, ero on hiuksen hieno. Ei se takarengas yhtäkkiä muutu paineettomaksi. Vaikka räjähtäisi, paineen purkautuminen renkaasta vie aikaa.
Sivuttaisvoimien kantavuus riippuu siitä, pysyykö makkara vanteen urassa. JOs pysyy, ajoneuvo on ohjattavissa paremmin kuin tyhjän renkaan tapauksessa vaikka päällä olisi täysin tyhjä ulkorengas.
Täysin ilmatilan täyttävä makkara ei ole hyvä idea, sillä se vaikuttaa vierintävastukseen erittäin radikaalisti. Enduro moottoripyörissä käytetään vaahtokumimakkaraa, joka täyttää koko renkaan. Noilla ei kuitenkaan voi ajaa maantienopeuksia, sillä kuumenevat kovissa nopeuksissa niin rajusti.
TUrvamakkara siellä kinnerin takarenkaan sisällä pitää siis olla niin pieni, ettei se painu normaaliajossa ja kaiken lisäksi vieläpä päästää renkaan sisällä olevan ilman virtaamaan myös maata vasten puristuneelta kohdalta, jottei kuluta vierintäenergiaa letkupumpun tapaan pumpaten ilmaa renkaan sisällä.