Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

Salsa kirjoitti:

Oltiin pyöräilemässä tänään ja Riku meni edellä ja minä puuskutin perässä. Vastaan tuli vanhempi pariskunta ja mies tokaisi ensin läskinojan nähtyään että ohhoh ja mulle sitten, että tuo on kyllä lapsi :D :oops:

Tarkoitti varmaan pyöriä. Pieni matala pyörä näyttää ison korkean paksurenkaisen lapselta. Olitko vielä kolmipyörällä; sehän kaiken lisäksi konttaa. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Salsa »

jori kirjoitti:
Salsa kirjoitti:

Oltiin pyöräilemässä tänään ja Riku meni edellä ja minä puuskutin perässä. Vastaan tuli vanhempi pariskunta ja mies tokaisi ensin läskinojan nähtyään että ohhoh ja mulle sitten, että tuo on kyllä lapsi :D :oops:

Tarkoitti varmaan pyöriä. Pieni matala pyörä näyttää ison korkean paksurenkaisen lapselta. Olitko vielä kolmipyörällä; sehän kaiken lisäksi konttaa. :mrgreen:

Joo trikellä olin liikkeellä :) toivottavasti tarkoitti nimenomaan pyöriä!

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Tämä oli hauska ketju, luin läpi kokonaan. Vähän niin kuin peruskurssina. Kommentteja epäilemättä taas tulee, kuin tuolla valmistuvalla retro-kinnerillä lähtee pyörimään Stadiin.
Toisaalta olen niille kahden vuoden sähköpyöräilyn jälkeen jo jossain määrin karaistunut. Mielelläni en enää kuulisi kertaakaan kysymystä "voiko tuota ladata polkemalla?". Että eihän siinä sitten mitään järkeä ole, jos töpselistä voi ladata.. Se on niin syvällä ihmisissä se urheilun ja pyöräilyn yhteys. Että joko urheilet, tai sitten autoilet. Loput ovat jotain ihme säätäjiä. Että sähköpyörässä on järkeä vain, jos sen sähkön tuottaa lihasvoimalla. Muuten menee ihan mahdottomaksi, osta auto :wink:
Ei täällä hirveästi kinnereitä näy. Yksi itse asiassa on näkynyt. Se oopperan Mango on tullut monta kertaa vastaan, ja joskus pari sanaa vaihtanutkin. Kriittisillä pyöräretkillä on joskus näkynyt muistaakseni joku toinen. Se yhden kaverin paksu-nojakki on näkynyt usein, samoin Ilpon trike on hyvin tuttu näky. Siinäpä ne ovat aika pitkälle.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

E-Cruiser kirjoitti:

Toisaalta olen niille kahden vuoden sähköpyöräilyn jälkeen jo jossain määrin karaistunut. Mielelläni en enää kuulisi kertaakaan kysymystä "voiko tuota ladata polkemalla?". Että eihän siinä sitten mitään järkeä ole, jos töpselistä voi ladata.. Se on niin syvällä ihmisissä se urheilun ja pyöräilyn yhteys. Että joko urheilet, tai sitten autoilet. Loput ovat jotain ihme säätäjiä.

Tämä on niin totta!! :D Ostin keväällä sähköavusteisen pystärin, varsinkin tätä talven työmatkakautta silmälläpitäen. Kommentit esim. työkavereilta on olleet just tuota. Se ajatus, että kyseessä on kulkuneuvo, jolla saa lisäksi treeniä (oman halunsa mukaisesti) tuntuu olevan täysin mahdoton käsittää. :) Kommentit on tyyliin "aijaa, ajat sähkömopolla", "ei se nyt ainakaan mitään urheilua ole". No saa siinä varmasti enemmän treeniä, kuin autoillessa. :) Lisäksi korkeampaa kadenssia on varsin hyvä treenailla, kun moottori antaa vähän lisäpotkua ylämäkiin ja vastatuuleen. :)

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ajelin tuolla talvipyörälläni luistelukentän ohi ja kaksi pikkupoikaa katseli kiinnostuneena. Pikkupoika 1: "Vähä kai siisti. Määki haluan tuommosen" johon pikkupoika 2: "Mulla kai on tuommonen mummolassa". Minä epäilen kyllä vahvasti, ettei just samanlaista löydy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Liitteet
20141223_113720.jpg
20141223_113720.jpg (27.29 KiB) Katsottu 3919 kertaa
Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Menin tässä pyörällä töihin ja miespuolinen koiranulkoiluttaja huusi vihaisella äänellä, että tuohan on hengenvaarallinen kulkupeli kun olet niin matalalla.

Meinasin kommentoida, että eipä käyny viime kesänä nokkakolarissa toisen pyöräilijän kanssa juuri mitään kun hän lensi mun yli :D mutten sitten viittinyt alkaa kommentoimaan mitään.

Paluumatkalla viimeisessä ylämäessä oli jo puuskutus sitä mallia, että happi meinas loppua. Nainen käveli vastaan ja kysyi, että eikös tollasella ole raskasta ajaa lumella. :mrgreen:
Wacky ajeli läskillänsä vaan hymy korvissa vieressä.

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Salsa kirjoitti:

Menin tässä pyörällä töihin ja miespuolinen koiranulkoiluttaja huusi vihaisella äänellä, että tuohan on hengenvaarallinen kulkupeli kun olet niin matalalla.

Meinasin kommentoida, että eipä käyny viime kesänä nokkakolarissa toisen pyöräilijän kanssa juuri mitään kun hän lensi mun yli :D mutten sitten viittinyt alkaa kommentoimaan mitään.

Paluumatkalla viimeisessä ylämäessä oli jo puuskutus sitä mallia, että happi meinas loppua. Nainen käveli vastaan ja kysyi, että eikös tollasella ole raskasta ajaa lumella. :mrgreen:
Wacky ajeli läskillänsä vaan hymy korvissa vieressä.

Ihmiseen on kai sisään rakennettu joku hyökkäys/puolustus reaktio kun säikähtää jotain odottamatonta, ensimmäiseksi hyvin nopeasti yrittää keksiä jonkun vian tai laittomuuden joka kyseiseen asiaan liittyy ja joka siis on hyvin vaarallinen ja siksi pitäisi kieltää, koska se poikkeaa totutusta ja yleisesti hyväsytystä toiminnasta. Varsinkin jos on itse tehnyt jotain typerää, esim. liikenteessä, ensireaktio on ett virhe on tuossa omituisessa kanssa kulkijassa :shock: tuon täytyy olla jollain tavalla vaarallista ja kiellettyä.
Vastaan väittäminen ja kommentointi ei varmaankaan hyödytä mitään :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:
Salsa kirjoitti:

Menin tässä pyörällä töihin ja miespuolinen koiranulkoiluttaja huusi vihaisella äänellä, että tuohan on hengenvaarallinen kulkupeli kun olet niin matalalla.

Meinasin kommentoida, että eipä käyny viime kesänä nokkakolarissa toisen pyöräilijän kanssa juuri mitään kun hän lensi mun yli :D mutten sitten viittinyt alkaa kommentoimaan mitään.

Paluumatkalla viimeisessä ylämäessä oli jo puuskutus sitä mallia, että happi meinas loppua. Nainen käveli vastaan ja kysyi, että eikös tollasella ole raskasta ajaa lumella. :mrgreen:
Wacky ajeli läskillänsä vaan hymy korvissa vieressä.

Ihmiseen on kai sisään rakennettu joku hyökkäys/puolustus reaktio kun säikähtää jotain odottamatonta, ensimmäiseksi hyvin nopeasti yrittää keksiä jonkun vian tai laittomuuden joka kyseiseen asiaan liittyy ja joka siis on hyvin vaarallinen ja siksi pitäisi kieltää, koska se poikkeaa totutusta ja yleisesti hyväsytystä toiminnasta. Varsinkin jos on itse tehnyt jotain typerää, esim. liikenteessä, ensireaktio on ett virhe on tuossa omituisessa kanssa kulkijassa :shock: tuon täytyy olla jollain tavalla vaarallista ja kiellettyä.
Vastaan väittäminen ja kommentointi ei varmaankaan hyödytä mitään :?

Myötätunto voisi herättää: "Niin on, hirrrmu vaarallista!" Ja hymy perään. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Joo, tuo olis hyvä kommentti. Tilanteet tulee vaan ittellekin yllättäen ja pyytämättä ett leuka loksahtaa auki ja hitaana ja tyhmänä jää helposti sanattomaksi tai siis nopeena ja tuppisuuna ei kerkee mitään lohkasta ennenku pyörä on jo vienyt tilanteesta pois :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Joko mä kerroin kun jo vuosia sitten työkaveri hirmuili kanssa että miten on vaarallisia noi nojapyörät kun mennään jalat edellä. Kysyin siltä että kumpiko on jännenpää - pää vai jalat edellä, pyörällä tai vaikka sukeltaessa laiturilta oudossa paikassa.

niko
Viestit: 117
Liittynyt: 30 Maalis 2012, 18:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja niko »

Ainoa huonopuoli jonka ite keksin jalat edellä menemisestä on kaupungissa kun pitäis nähä kulman taa. Siinä vaiheessa ku näkee että sieltähän tuleeki joku niin on jo jalat pitkästi eellä

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

niko kirjoitti:

Ainoa huonopuoli jonka ite keksin jalat edellä menemisestä on kaupungissa kun pitäis nähä kulman taa. Siinä vaiheessa ku näkee että sieltähän tuleeki joku niin on jo jalat pitkästi eellä

Pitäs askarrella keulaputkeen periskooppi :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

PW kirjoitti:
Salsa kirjoitti:

Menin tässä pyörällä töihin ja miespuolinen koiranulkoiluttaja huusi vihaisella äänellä, että tuohan on hengenvaarallinen kulkupeli kun olet niin matalalla.

Meinasin kommentoida, että eipä käyny viime kesänä nokkakolarissa toisen pyöräilijän kanssa juuri mitään kun hän lensi mun yli :D mutten sitten viittinyt alkaa kommentoimaan mitään.

Paluumatkalla viimeisessä ylämäessä oli jo puuskutus sitä mallia, että happi meinas loppua. Nainen käveli vastaan ja kysyi, että eikös tollasella ole raskasta ajaa lumella. :mrgreen:
Wacky ajeli läskillänsä vaan hymy korvissa vieressä.

Ihmiseen on kai sisään rakennettu joku hyökkäys/puolustus reaktio kun säikähtää jotain odottamatonta, ensimmäiseksi hyvin nopeasti yrittää keksiä jonkun vian tai laittomuuden joka kyseiseen asiaan liittyy ja joka siis on hyvin vaarallinen ja siksi pitäisi kieltää, koska se poikkeaa totutusta ja yleisesti hyväsytystä toiminnasta. Varsinkin jos on itse tehnyt jotain typerää, esim. liikenteessä, ensireaktio on ett virhe on tuossa omituisessa kanssa kulkijassa :shock: tuon täytyy olla jollain tavalla vaarallista ja kiellettyä.
Vastaan väittäminen ja kommentointi ei varmaankaan hyödytä mitään :?

Niin totta. Kategoriat ovat ihmisille hirveän tärkeitä ja rakkaita. Ehkä se liittyy juuri tuohon outouden kokemukseen. Usein keskustelun ainoa taso jää pohdinnaksi siitä, että mikä on tämä nyt oikein tarkalleen ottaen on. Että onko se polkupyörä, mopo, moottoripyörä, auto, polkuauto, mäkiauto, kinneri, nojapyörä, vaiko mikä. Muille alueille keskustelu menee hyvin harvoin, kuten esimerkiksi hintaan, suorituskykyyn, tekniikkaan, jne. Ne eivät kiinnosta ihmisiä. Ihmisiä kiinnostavat vain kategoriat. Kaikki omaan laatikkoon just ny ku mä sanon, tai maailma kaatuu.
Kahden ensimmäisen koeajoreissun saldo oli kaksi kertaa "mäkiauto!" :wink: Polkuautoa hieman odotin, mutta että mäkiauto. Kohta viisikymppinen ukko työntämässä.
Naapuri,(joka jeesasi kantamaan vehkeen pihalle), tervehti rapussa että "mitä autoilija!". Sillai hyväntahtoisesti. Täytys vähän infota sitä tässä joku kerta wikipedialla.
Jonkun verran keskusteluja on kieltämättä alkanut vältellä. Katselee välillä muualle, on kuin ei huomaisi eikä kuulisi. Kun jo pelkässä sähkömoottorissa kiinnitetynä polkupyörään on monelle ihan liikaa outoutta, niin tällainen retro-kinneri sähköllä menee ihan ulos taajuudelta.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Salsa »

PW kirjoitti:

Joo, tuo olis hyvä kommentti. Tilanteet tulee vaan ittellekin yllättäen ja pyytämättä ett leuka loksahtaa auki ja hitaana ja tyhmänä jää helposti sanattomaksi tai siis nopeena ja tuppisuuna ei kerkee mitään lohkasta ennenku pyörä on jo vienyt tilanteesta pois :mrgreen:

Vähän sama. Ei kerkee siinä tilanteessa sanomaan mitään, jälkikäteen ajateltuna olis ollu vaikka mitä takaisin kommentoitavaa :mrgreen:

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

PW kirjoitti:
niko kirjoitti:

Ainoa huonopuoli jonka ite keksin jalat edellä menemisestä on kaupungissa kun pitäis nähä kulman taa. Siinä vaiheessa ku näkee että sieltähän tuleeki joku niin on jo jalat pitkästi eellä

Pitäs askarrella keulaputkeen periskooppi :mrgreen:

Ei se ole periskooppi, koska sillä on tarkoitus katsoa vaakatasossa oikealle - eli siis horisontaalisesti. Olkoon siis sen nimi tämän takia horoskooppi. Jooko?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Vastaa Viestiin