uusi kilometrikisa 2020 ...

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
wwhv
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 822
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja wwhv »

totesinpahan vain että näin koronakeväänä paitsi
että pyöräkauppa on käynyt kuumana niin näköjään
niillä myös ajetaan nyt enemmän... tai sitten tämä
kisa on saanut innokkaampia joukkueita/aktivoitumaan.

jvuotila
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 10:16

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

torneol kirjoitti:

Toivottavasti ei vaikuta muuhun elämänlaatuun, kuten nukkumiseen :lol:.

Koko kauden olen pyörinyt vain hikisenä lakanoissa.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Premnas »

wwhv kirjoitti:

kyllä on kilometrimäärät kovassa kasvussa (ainakin
muilla joukkueilla) kun ollaan vasta 12. sijalla. edellä
on muun muassa 2 eri poliisilaitosta ja Karjalan lennosto.

aikaisempina vuosina ollaan sentään oltu 3. sijalla mutta
nyt sinne on niin iso ero ettei taida tänä vuonna onnistua
millään ilveellä.

Valitan. Kun ei huvita ajaa pitkää rupeamaa, niin ei vaan huvita ja väkisin en aja. Ei ole tänä vuonna oikein kisaviettiä löytynyt.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Silloin kun homma rupee oleen pakkopullaa. Ei kannata sillä itseensä kauheesti kiusata . Kyllä se tahto ja into aikanaan taas löytyy . Välillä on vaan hyvä kutoo vaikka sukkia.
Itse olen sen huomannut . Jos sataa en lähde itseeni tonne väkisin kasteleen , vaikka sokeria en olekkaan .
Tekemistä on mailma täynä ja aina löytyy korvaavaa nojapyöräilynkin tilalle. Itselle tää on itseni purkamista . Kun tää korona karanteeni , tekee elämästä tukalaa.
Sosialiset kontaktit on lähes netin varassa. Helpompi polkasta muutama kilometri ja hakee ulkoo lisää viilistä .
Samalla saa muutaman kilometrin kisaan kasaan . :mrgreen: :mrgreen:

wwhv
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 822
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja wwhv »

ei ollut tarkoitus ketään moittia. vertasin vain että nyt
tänä vuonna näyttää rima nousseen ylemmäs. eikä tarvi
valtavan pitkiä ajaakaan kunhan ajaa usein ;)

itse ajan 6 päivää viikossa työmatkaa 18 km per päivä.
ajopäiviä on tässä kisassa jo yli 100 pv.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Premnas »

wwhv kirjoitti:

ei ollut tarkoitus ketään moittia. vertasin vain että nyt
tänä vuonna näyttää rima nousseen ylemmäs. eikä tarvi
valtavan pitkiä ajaakaan kunhan ajaa usein ;)

itse ajan 6 päivää viikossa työmatkaa 18 km per päivä.
ajopäiviä on tässä kisassa jo yli 100 pv.

No itellä tulee 5pv viikossa 10-12km päivässä työmatkaa. Ei niistä työmatkoista siten kauheesti kerry. Tänä vuonna olen painottanut vapaa-aikaa metsässä oleiluun ja käsitöihin. Jostain se aika on aina pois, kun kaikkea ei voi yhtäaikaa tehdä :wink:.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Sehän on kilometriKISA, eli kilpailu. Joukkueet luetellaan pareemuusjärjestyksessä ja esim. viestijuoksusta poiketen myös joukkueiden jäsenet laitetaan sisäiseen paremuusjärjestykseen. Kaikki muutkin kilpailujen erityispiirteet täyttyy, parhaat palkitaan, voittajat saa sijoituksestaan hyvän fiiliksen ja tulostasostaan jääneet selittelee.

Ja sitten, "leikkimielinen" kilpailu, sehän on käsitteenä kuin vaaraton syanidi, palamaton bensiini tai kilpailuhengetön koululiikunta :lol:

No, jos se olisi vaikka kilometritalkoot jossa näkyisi vain kaikkien osallistujien yhteen lasketut kilometrit niin osallistujia ei montaa olisi. Kuten ei talkoissa yleensäkkään :roll:

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1230
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Mua hiukan kummastuttaa tän keskustelun sävy joka kerta kun joku KEHTAA mainita kisan ja joukkueen sijoituksen vartavasten kisaa varten perustetussa ketjussa.

Miksi pitää vinoilla tai epäillä motiiveja jos joku mahdollisesti saa jotain pientä lisäbuustia harrastukseensa kilometrien kirjaamisesta ja joukkueen sijoituksen seuraamisesta? Väärin harrastettu?

Joukkueen nimi on nojapyorafoorumi.fi. Miksi se pitäisi vaieta kuoliaaksi nimeään kantavalla foorumilla? Onko sen olemassaolo joltain jotenkin pois? Pitääkö jatkossa keksiä joku muu nimi joukkueelle?

Markus Heikkilä

jvuotila
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 10:16

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

Mahe kirjoitti:

Joukkueen nimi on nojapyorafoorumi.fi. Miksi se pitäisi vaieta kuoliaaksi nimeään kantavalla foorumilla? Onko sen olemassaolo joltain jotenkin pois? Pitääkö jatkossa keksiä joku muu nimi joukkueelle?

En tiedä pahoittiko mun sarkastisista kommenteista joku mielensä, mutta mä en ainakaan ole edes miettinyt mikä meidän sijoitus on. Nyt kun joku sen nosti esille niin huomasin vasta koko sijoituksen tuossa sivulla. Olen vain kirjannut kilometreja ja siinäpä se. Kaiken lisäksi mun ajo on hyvin sekalaista ajoa maastossa ja maantiellä. Tielläkin pystärillä ja nojakilla sekaisin. Kyllä mä ajan ihan vain siksi että se on kivaa. Jos ei olisi niin en ajaisi metriäkään. Kilometrikisa ei vaikuta omiin ajoihin mitenkään.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4624
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja janx »

jvuotila kirjoitti:

Viiden sakkiin ei tarvitsisi edes mitään suurta parannusta per hlö.

Ei mulla ole ollut edes mittaria pariin vuoteen pyörässä. Sen hankkiminen ja asentaminen se vasta rankkaa onkin. :lol: Olen kyllä tässä parin vuoden aikan miettinyt, että pitäisikö sellainen hankkia. :roll:

.

Viimeksi muokannut janx, 23 Elo 2020, 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Yhdessäkään kilometrikisassa ei oo ollu mittaria. Työmatka vakio ja muut lenkit kartalta arvioimalla.

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Ehkä tota ryhmän tavoitetta pitäis sit terottaa jos porukalla on noin eriäviä mielipiteitä. Onko tää foorumin nimellä kulkeva joukkue johon kaikki voi osallistua vai onko joku minimitavoite jne mitä varten sit katotaan sopiva porukka?

Henk.koht ei haittaa kumpikaan ääripää mut vois selkeyttää näitä vähän ristiriitaisia käsityksiä tavoitteesta. ^_^ Mikäli sille nyt on edes tarvetta.

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1230
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Mun nähdäkseni mitään tavoitteita osallistujamäärän lisäksi ei tarvita.

Määrätavoite on perusteltu, suursarja on (minun mielestäni) oikea tälle porukalle. Siellä joukkueet ei koostu pelkästään himopyöräilijöistä, vaan joukkue voi pärjätä vaikka kilsoja ei kaikille kertyiskään valtavasti, ja meitä on tarpeeksi että saadaan se suursarjajoukkue kasaan kun vähän houkutellaan, niin tänäkin vuonna.

Itse en osaa tän ketjun viesteistä lukea erityistä painostusta, tai mitään paheksuntaa vähemmän polkeneita kohtaan. Sähköpyöräilijöitä patisteltiin merkkaamaan minimimäärä lihaskilometrejä ihan vaan johtuen kisan totautustavasta.

Fakta on, että joskus aiemmin on meidän suoritustasolla oltu korkeammalla, ja on ihan relevanttia ja mahdollisesti vähän kiinnostavaakin pohdiskella mistä se voisi johtua.

Oma motivaatio osallistumiseen on, että kilometrikisa on kiva yhteisöllinen tapa kannustaa ihmisiä pyöräilyn pariin, ja on kiva seurata omaa ja muiden kilometrimäärien kehittymistä. Itse toivoisin, että muistakin joukkueista näkisi myös yksittäisten polkijoiden tuloksia vaikka sitten nimettömänä. Olisi kiinnostavaa nähdä millainen jakauma kilometreissa muilla kärkijoukkueilla on, mennääkö sielläkin kapean kärjen vetäminä vai onko kilsat jakautuneet tasaisemmin. Jos foorumi ja nojapyöräily saa sitä kautta pienen tipan lisää huomiota niin en pysty näkemään sitä negatiivisena asiana, vaikka se ei itselle ykkösasia olekaan.

Jos kilometrikisaa ei olisi, olisin saattanut itse avata jonkun "Merkkaa kilometrisi" ketjun. Esim Bentrider Onlinen velomobiilifoorumilla on tämmönen, sen kätevyydestä / toimivuudesta voi olla montaa mieltä, kilometrikisa on välineenä näppärmpi.

Se mikä mua kaihertaa tässä keskustelussa on kisaan osallistumattomien ilmeinen pyrkimys kertoa osallistujille että heidän tapansa harrastaa nojapyöräilyä on väärä, mitaaminen on tyhmää ja omien kilometrien kirjaaminen ja julkaiseminen vähintäänkin ajanhukkaa. Sitten heitetään vielä sekaan epäilys mittaajien yöunen laadusta. Miten tällainen edistaa yhtään mitään? Miksi tää pitää tulla kertomaan kilometrikisa-aiheiseen ketjuun?

Sori, kuppi meni nurin. Koittakaa kestää.

Markus Heikkilä

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4624
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja janx »

Mahe kirjoitti:

... Se mikä mua kaihertaa tässä keskustelussa on kisaan osallistumattomien ilmeinen pyrkimys kertoa osallistujille että heidän tapansa harrastaa nojapyöräilyä on väärä, mitaaminen on tyhmää ja omien kilometrien kirjaaminen ja julkaiseminen vähintäänkin ajanhukkaa. ...

Ei ole tarkoitus, mutta olet oikeassa. Kommenttini oli tarpeeton eikä sillä ollut mitään lisäarvoa, joten poistin sen. :roll:

jviirret kirjoitti:

Yhdessäkään kilometrikisassa ei oo ollu mittaria. Työmatka vakio ja muut lenkit kartalta arvioimalla.

Mä en ole koskaan edes ajatellut asiaan noin. Omat ajot on sen verran epämääräisiä ja reitit eksyileviä (eksyin hieman viimeksi työmatkalla), joten en aina pysty sanomaan jälkikäteen missä tuli ajettua. Oma arviohan se on mittarilukeman tulkintakin, että sinänsä.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

wwhv
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 822
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja wwhv »

kiitos Mahe. hyvä puolustuspuhe.

Vastaa Viestiin