Ecotrip 2019

Suunnitteletteko oman kaupunkinne paikallista nojapyörä kokootumista, vaiko kenties suurta kansainvälistä tapahtumaa. Ilmoita ja keskustele "kokoontumisajoista" täällä!
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja PW »

Laitan tänkin kyselynä ja keskustelunavaukseks, onko kukaan suunnittelemassa ens kesälle Ecotrippiä?
Joku ajatus tais olla, ett voitas mennä laivalla Latviaan ja siellä polkea.
Onko Rikulla sisäpiiritietoa?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja Wacky »

En oo Ilposta kuullu joten en tiedä onko reissua tulossa. Jotain latvian suuntaista olis kyl kiva järjestää, mut laivalla ei tahdo päästä paikalle kovinkaan helposti

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja PW »

Laitoin Ilpolle sähköpostia.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Moi!

Minun puolesta voidaan kyllä aloittaa uuden Ecotripin suunnittelu.
6-14.7.2019 järjestän hepolaisille pyöräretken Puolaan Krakovan seutuville.
Joten vapaana olisi 18-21.7., mutta muitakin ajankohtia voisin harkita.

Ecotripin kautta ollaan jo aika paljon ajettu ympäriinsä moneen kertaan samat paikat,
sillä neljässä päivässä ei kovin pitkälle ennätä. Meillä on sen verran erikoisia pyöriä, ettei
mikään kuljetus sovi meille. Toisaalta itse olen tehnyt Viroon pyöräretkiä useita per vuosi yli 15 vuotta,
enkä ole vielä kyllästynyt. Minusta retkillä on parasta hyvä seura ja se että saa pyöräillä, eikä se että
aina olisi oltava uudet paikkakunnat.

Jos Riku suostuu tulemaan reitin suunnittelijaksi ja matkan vetäjäksi, niin sovitaan
ensimmäiseksi retken ajankohta ja sitten alan miettimään yöpymispaikkoja.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja janx »

Eikä saa unohtaa Ecotrip-neitsyitä, joita tälläkin foorumilla vielä saattaa (noja)pyöriä (heh heh). Minä kuulun heihin. Voisiko 2019 olla se vuosi omalla kohdalla... :D

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja jori »

Ilpo kirjoitti:

Moi!

Minun puolesta voidaan kyllä aloittaa uuden Ecotripin suunnittelu.
6-14.7.2019 järjestän hepolaisille pyöräretken Puolaan Krakovan seutuville.
Joten vapaana olisi 18-21.7., mutta muitakin ajankohtia voisin harkita.

Ecotripin kautta ollaan jo aika paljon ajettu ympäriinsä moneen kertaan samat paikat,
sillä neljässä päivässä ei kovin pitkälle ennätä. Meillä on sen verran erikoisia pyöriä, ettei
mikään kuljetus sovi meille. Toisaalta itse olen tehnyt Viroon pyöräretkiä useita per vuosi yli 15 vuotta,
enkä ole vielä kyllästynyt. Minusta retkillä on parasta hyvä seura ja se että saa pyöräillä, eikä se että
aina olisi oltava uudet paikkakunnat.

Jos Riku suostuu tulemaan reitin suunnittelijaksi ja matkan vetäjäksi, niin sovitaan
ensimmäiseksi retken ajankohta ja sitten alan miettimään yöpymispaikkoja.

Ilpo on oikeassa kaukoretken järjestelyn vaikeuden suhteen. Aika moni kulkee kinnereillä ja kymmenen kinneriä ja toista kymmentä avopyörää, joista iso osa kolmipyöräisiä, kuljettaminen Viron reunalta reunalle ei ole mikään helppo juttu.

Pienemmälle porukalle tällainen laiva - juna - pyörä - laiva -retki saattaisi onnistua helpostikin, mutta yli 20 porukalle vaikeudet kasvavat rajusti, vaikka siirtymä jaettaisiin pienempiin ryhmiin ja useisiin juniin. Ainakin se vaatii taitavaa organisointia ja systeemin tuntemusta.

Ehdotan, että katsotaan ensin ja otetaan oppia tästä Hepon retkestä Krakovaan. Heidän pyöränsä ovat enimmäkseen kaksipyöräisiä "tavallisia" polkupyöriä, joiden kuljettaminen on helpompaa. Jos tuo onnistuu, tai löytyy edullinen, pyörät mukaan kelpuuttava, laivamatka vaikkapa Riikaan, niin voimme palata tähän "paluu Tallinnaan pyörällä" reissumuotoon.

Siinäkin Ilpo on oikeassa, että näkemistä riittää kyllä näissä rengasreiteissäkin. Vaikka ne ovatkin monelle jo tutuilla alueilla, iso osa nojapyöräilijöistä on käynyt vasta muutaman kerran ja osa ei vielä kertaakaan.

Näistä rengasretkistä on Ilpolla runsaasti kokemusta ja niiden järjestäminen ei vaadi erityistemppuja. Tehkäämme siis vielä sellainen, jollei erityisen soveliasta kuljetusta etelämmäksi ihmisille ja varsinkin pyörille suosiolla löydy. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Pyörien kuljettaminen kauemmaksi retkien alkuun ja sitten ehkä vielä takaisin on
aina vaikeata. Ainoa helppo tapa on niiden laivojen reittimatkat, jotka kuljettavat myös autoja.

Tallinnassa on yksi peräkärry, johon mahtuu 16 tavallista pyörää. Olen tällä hoitanut
kuljetuksen mm. Latviaan, niin että loput 4 pyörää saatiin bussin tavaratilaan.
Viron junissa on 12 pyöräpaikkaa, joita ei voi varata. Pyörät pitää ripustaa ylhäällä
oleviin koukkuihin. Olen nyt parina viime kesänä onnistunut 6 hengen porukalla
käyttämään junia kuljetukseen. Pitää muistaa, että junissa on aina myös muita
pyöräilijöitä.

Euroopan pyöräretkillä käytämme Hepon retkillä vuokrapyöriä. Se on niin paljon
helpompaa, kuin oman pyörän kuljettaminen lentokoneella.

Tallinkilla on näköjään laivareitti Tukhomasta Riikaan. Jos lähtis laivalla Helsingistä
Tukholmaan ja sitten Riikaan, niin aikaa menisi pari vuorokautta.

MikaH
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Minä olen ollut kahtena edellisenä vuonna mukana ja hauskaa ollut. Hyviä pyöräilyreittejä ja hauskaa seuraa. Tarkoitus olisi ollut lähteä taas mukaan ensi kesänä. Kovasti olin laskenut 11-14.7. ajankohdan varaan, sillä jääkaapin ovessa roikkuu tuttavien hääkutsu 20.7.2019 päivälle. Elän toivossa, että retki toteutuu vaikka heinäkuun ensimmäisellä tai viimeisellä viikolla.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Ilpo kirjoitti:

Jos Riku suostuu tulemaan reitin suunnittelijaksi ja matkan vetäjäksi, niin sovitaan
ensimmäiseksi retken ajankohta ja sitten alan miettimään yöpymispaikkoja.

Kyllähän mä lähden sinne vetäjäksi ja suunnittelen reitit.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja PW »

Ääni Virolle, ei sen väliä jos reitit on tuttuja, niinhän ne on kanssapolkijatkin ;)
Tuolla lowridekeskusteluissa on väläytelty Ahvenanmaata, sitä vois suunnitella, voisko sen toteuttaa Ecotriptyyppisenä? Semmonen lienee joskus järjestetty? Kokemuksia ja neuvoja.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Ongelma on majoitus menee kalliiksi kun aikoinaan on yövytty kouluissa yms. mut nyt ei taida olla sopivia yhteyksiä sellaisiin instuutioihin sillä alueella

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Ecotrip 2019

Viesti Kirjoittaja janx »

PW kirjoitti:

Ääni Virolle, ei sen väliä jos reitit on tuttuja, niinhän ne on kanssapolkijatkin ;)
Tuolla lowridekeskusteluissa on väläytelty Ahvenanmaata, sitä vois suunnitella, voisko sen toteuttaa Ecotriptyyppisenä? Semmonen lienee joskus järjestetty? Kokemuksia ja neuvoja.

Ei sitä ole vain väläytelty. Jos minussa henki pihisee ja jalat toimii, 2020 vuonna mennään ecotrip-tyyppisesti Ahvenanmaalle. Jos erona on siis se, että Lowridessa on yksi tukikohta ja Ecotripillä vaihtuva tukikohta.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin