Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Suunnitteletteko oman kaupunkinne paikallista nojapyörä kokootumista, vaiko kenties suurta kansainvälistä tapahtumaa. Ilmoita ja keskustele "kokoontumisajoista" täällä!
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Sen verran on selvinny ettei pikku-bussia saa vuokralle Virosta ilman kuljettajaa käyttämäni matkatoimiston kautta. En alkanut kysymään hintaa kuljettajan kanssa, vaikka se ratkaisis kaikki ongelmat siirtää ajoneuvo tsekeissä pyöräilyn aikana. Aina sitä vois kysyy nyt kun hommat on tarkentunu.

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja ajou »

Lopullinen päivämäärä ja aikataulu selviää kuulemma vasta tammi-helmikuussa. Odotellaan siis sinne.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Azubin esiblogautuksen https://azub.eu/azub-recumbent-meeting- ... 0wwFakUeQM kommenteista löytyy seuraavaa:

Honza: Hello to all of you!
We already have the date for the meeting! It will be in Uhersky Brod from September 10th to 13th. We will meet on Saturday evening 5th of September for the pre-meeting tour. We will start riding from Vienna towards Uhersky Brod on Monday morning what would be the last time to join us.

Markus Heikkilä

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Lähtö pe 4.9. Tallinnan kautta, tiukkaa ajoa la-illaksi Wieniin, pre-tour + tapaaminen ja sitten ma 14.9. paluumatkalle? Kuin pitkään sitä Tallinna-Wien väliä ajaa, ei mitään käsitystä?

Mä ja Yaana ollaan kiinnostuneita, jos ei tullut jo selväksi :)

Markus Heikkilä

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mahe kirjoitti:

Kuin pitkään sitä Tallinna-Wien väliä ajaa, ei mitään käsitystä?

Google kertoo et n. 19,5 tuntia, eli kaks päivää

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja ajou »

Tallinna-Wien on n. 20h eli yksi yöpyminen tarvitaan välissä. Ellei sitten mennä Travemündeen, josta ajo Wieniin n. 11 h.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja yaana »

Mun tarvitsee tietää matkapäivät maaliskuuhun mennessä. Silloin mun työkalenteri täyttyy syksylle. Laitoin nyt alustavasti varatuksi torstai 3.9 - keskiviikko 16.9.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja ajou »

Tässä viimeisin tieto Azubilta, jossa lukittu ajankohta. 5. - 13.9.20 josta varsinainen Tsekin osuus 10. - 13.9.
https://azub.eu/azub-recumbent-meeting-2020-info/

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja janx »

ajou kirjoitti:

Tässä viimeisin tieto Azubilta, jossa lukittu ajankohta. 5. - 13.9.20 josta varsinainen Tsekin osuus 10. - 13.9.
https://azub.eu/azub-recumbent-meeting-2020-info/

Lukittu ajankohta siis tämän reissun ajankohdaksi meidän retkikunnan osalta?

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja ajou »

Juu. Mulla on se ongelma, että en vielä tiedä, olenko missä hommissa syksyllä. Jos olen koulussa, joutuisin ottamaan palkatonta lomaa ja se tulee turhan kalliiksi. Jos olen muualla hommissa, voin yrittää ajoittaa lomat tuohon.
Periaatteessa olen lähdössä, mutta asia selviää vasta maaliskuussa.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Me ollaan Yaanan kanssa edelleen kiinnostuneita reissusta mutta lopullinen päätös riippuu luonnollisesti järjestelyistä ja hinnasta. Riku jutteli saunaillassa selvittäneensä että bussi peräkärryllä + kuski tallinna-tsekki-tallinna maksaisi luokkaa 5000€. Jos lähtijöitä on vaikka toistakymmentä, tuon kuljetuksen hinta ei ole enää ihan mahdoton, toki päälle tulee vielä sitten majoitukset ja ruokailut. Budjetilla jos mennään niin halpamotellit ja leirintäalueet toiminee.

Tuolta Azubin sivuilta ei juuri yksityiskohtia itse tapahtumasta edelleenkään Irtoa. Onko niillä joku yhteismajoitus järkättynä vai pitääkö osallistujien järjestellä itse? Sijaintihan on pienessä 16k asukkaan kaupungissa, jossa ei kummoista majoituskapasiteettia varmaan ole

Markus Heikkilä

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja janx »

Yllätävän hyvin kuitenkin esim. AirBnb:ssä: https://www.airbnb.com/s/Uhersky-Brod-- ... blic/homes

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja janx »

Kyselin kontaktin kautta autoa vuokralle. Ei tyrmännyt, joten jatkan neuvotteluja tässä kevään aikana. 9-paikkainen uudehko Caravelle. Mukavasti kahdeksalle. Tästä ketjusta laskettuna lähtijöitä tähän retkikuntaan olisi 4 henkilöä, joten kannattaa postaa tähän ketjuun jos on aikeissa lähteä.
Käytännössä tuo 9 on tämän retkikunnan maksimi.

Myös kuomullinen peräkärry saattaisi järjestyä. Se on kokoluokkaa 125x326cm (nämä eivät ole ko. kärrystä mitatut mitat), mutta tosiaan riippuu ketä tulee mukaan ja millä kalustolla. Kuskien suhteen vaan pitää muistaa mahdollinen pikku-e:n tarve peräkärryä valitessa. Minulla ei ole pikku-e:tä. https://ajokortti-info.fi/perustietoa-a ... -vetaminen

Mä luultavasti lähden kaksipyöräisellä, mutta Spectri nyt menee aika pieneen pakettiin, jos sillä innostuisi lähtemään.

Kuomullinen peräkärry.JPG
Kuomullinen peräkärry.JPG (35.55 KiB) Katsottu 5431 kertaa

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Eli Be-kortti piisaa? Mulla on (muistaakseni :) )

Peräkärrin kanssa ajamisesta kokemusta sitten vähemmän, mutta siellähän se tulee perässä, kun ei peruuttele :)

Markus Heikkilä

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Azub 20 vuotta juhlakokoontumisajo

Viesti Kirjoittaja janx »

Mahe kirjoitti:

Eli Be-kortti piisaa? Mulla on (muistaakseni :) )
Peräkärrin kanssa ajamisesta kokemusta sitten vähemmän, mutta siellähän se tulee perässä, kun ei peruuttele :)

"BE-luokan ajokortilla saa kuljettaa ajoneuvoyhdistelmiä, joissa on B-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa on enintään 3 500 kg. Tällöin yhdistelmän kokonaismassa voi olla korkeintaan 3 500 + 3 500 = 7 000 kg" << riippuu siis kärrystä.

Em. laittamaani kuomulliseen kärry ei minusta tarvitse pikku-e:tä, mutta selvää on, että jos pitää saada useampi kinneri mukaan, niin tilaa tarvitaan enemmän. Tosin jos vain yhdellä on pikku-e, niin saattaa tuollainen ajorupeama käydä tuskaiseksi.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin