Pääkaupunkiseudun saunaporukka

Suunnitteletteko oman kaupunkinne paikallista nojapyörä kokootumista, vaiko kenties suurta kansainvälistä tapahtumaa. Ilmoita ja keskustele "kokoontumisajoista" täällä!
Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun saunaporukka

Viesti Kirjoittaja janx »

Kivahan tuo oli porukkaa nähdä. Savusaunaan asti ei kukaan päätynyt, mutta ei siellä ruuhkaa kuulemma ollut (kaveri kertoi).

Riippukamat, jotka minulla oli esillä:

Puhetta oli:

torneol: jos tohdit, teetkö samanlaisen listauksen omistasi?

ajou kirjoitti:

Tehty. Ajelen muutenkin useimmiten niin, että otan sähköt pois, kun ajovauhti on saavutettu, ja laitan taas päälle, kun vauhti hiipuu. Prosentteja on tosi vaikea arvioida.

Eli ajelet kuten minä pelkällä peukkukaasulla. Harmi, että se on laitonta. :I

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 843
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: Pääkaupunkiseudun saunaporukka

Viesti Kirjoittaja torneol »

Mulla samat puunhalaajat, whoopiet ja jotkut DMM karabiinit TTTM Doublen kaverina. Välissä Bushmen hyttysverkko ja alla Onetigris UQ.

https://scandinavianoutdoor.fi/bushmen/ ... quito-net/

https://www.varusteleka.fi/fi/product/d ... arut/29257

https://www.varusteleka.fi/fi/product/d ... haka/28890

https://sickman.fi/retkeily/testissa-ti ... -kahdelle/

https://m.onetigris.com/under-quilt-01-01.html

Linkit ei välttämättä korreloi ostopaikan kanssa.

Paikalla oli kaksipyöräisiä ja trikeja sekä peräpyörä. Oli alaohjattua ja tillerimallia.

3.6. 2020 Kuusijärvellä
3.6. 2020 Kuusijärvellä
Viimeksi muokannut torneol, 03 Kesä 2020, 21:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Nazca Fuego

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Pääkaupunkiseudun saunaporukka

Viesti Kirjoittaja ajou »

ajou kirjoitti:

Tehty. Ajelen muutenkin useimmiten niin, että otan sähköt pois, kun ajovauhti on saavutettu, ja laitan taas päälle, kun vauhti hiipuu. Prosentteja on tosi vaikea arvioida.

Eli ajelet kuten minä pelkällä peukkukaasulla. Harmi, että se on laitonta. :I[/quote]

En suinkaan, ei Shimanossa ole peukalokaasua. Kahdella napsauksella on teho 0%. Ajelen pääsääntöisesti nyt Tricon GR:llä. Sitäpaitsi ei peukalokaasulla ajo ole laitonta. Pitää vaan olla liikennevakuutus, niin kun mun Arcuksessa on.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun saunaporukka

Viesti Kirjoittaja janx »

ajou kirjoitti:

En suinkaan, ei Shimanossa ole peukalokaasua. Kahdella napsauksella on teho 0%. Ajelen pääsääntöisesti nyt Tricon GR:llä. Sitäpaitsi ei
peukalokaasulla ajo ole laitonta. Pitää vaan olla liikennevakuutus, niin kun mun Arcuksessa on.

Mulla oli muistikuva, että pelkällä peukkukaasulla toimiva sähköavustus ei olisi sallittu. Sama idea siinä kuitenkin on. Jos en käytä peukalokaasua, avustusteho on 0. Poljinanturi hajosi heti alussa jo ennen asennusta.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Pääkaupunkiseudun saunaporukka

Viesti Kirjoittaja ajou »

Tsekkaa Trafin ohje oikea alanurkka.
Kuva

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun saunaporukka

Viesti Kirjoittaja janx »

Tuolla tekstissä olikin enemmän kuin olen aikaisemmin kuvasta tulkinnut:

"Sähköavusteinen tai moottorilla varustettu polkupyörä
Sähköavusteisen polkupyörän suurin teho saa olla enintään 250W, avustuksen on kytkeydyttävä pois päältä kun nopeus saavuttaa 25km/h, ja avustus saa toimia vain poljettaessa.

Moottorilla varustetun polkupyörän (L1e-a) suurin teho saa olla enintään 1000 w, moottorin voi toimia ilman polkemista, mutta sen on kytkeydyttävä pois päältä kun nopeus saavuttaa 25km/h.

Sähköavusteisiin polkupyöriin sovelletaan polkupyörän teknisiä vaatimuksia eikä niille tarvitse ottaa liikennevakuutusta. Sen sijaan liikennevakuutus on otettava moottorilla varustetuille polkupyörille, jotka eivät täytä sähköavusteisen polkupyörän ehtoja.

Yli 25 km/h moottorin avustuksella kulkevat sähköavusteiset tai moottorilla varustetun polkupyörät eivät ole tieliikennekelpoisia polkupyöriä. Ne on rekisteröitävä mopoiksi, jos se on laitteen ominaisuuksien osalta mahdollista. Käytännössä tämä edellyttää sitä, että laite on tyyppihyväksytty mopoksi."

Lähde: https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tie ... isvalineet

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Pääkaupunkiseudun saunaporukka

Viesti Kirjoittaja ajou »

Mulla siis Arcuksessa 750W, peukalokaasu ja liikennevakuutus.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Pääkaupunkiseudun saunaporukka

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Mutta jos ottaa ketjut tai polkimet pois, niin silloin saa olla 1000w, peukkukaasu ja eikä tarvitse liikennevakuutusta. :wink:

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Pääkaupunkiseudun saunaporukka

Viesti Kirjoittaja ajou »

Vilijami kirjoitti:

Mutta jos ottaa ketjut tai polkimet pois, niin silloin saa olla 1000w, peukkukaasu ja eikä tarvitse liikennevakuutusta. :wink:

Mitäs kivaa tuossa nyt sitten on? Minä olrn kuitenkin pyöräilijä Kuva
Se vakuutus maksaa 52€ vuodessa. Maksan sen mielihyvin siitä ilosta, että on vakuutus, jos itse töppään ja ajan vaikka jonkun päälle!

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Pääkaupunkiseudun saunaporukka

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

ajou kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Mutta jos ottaa ketjut tai polkimet pois, niin silloin saa olla 1000w, peukkukaasu ja eikä tarvitse liikennevakuutusta. :wink:

Mitäs kivaa tuossa nyt sitten on? Minä olrn kuitenkin pyöräilijä Kuva
Se vakuutus maksaa 52€ vuodessa. Maksan sen mielihyvin siitä ilosta, että on vakuutus, jos itse töppään ja ajan vaikka jonkun päälle!

Ei mitään kivaa. Jälleen kerran se todistaa järjettömyyden lakipykälissä.

Vastaa Viestiin