Avus streamliner

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1510
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja ajou »

Sori, otin ton allekirjoituksen jo pois, oli ilmestynyt pöivityksen yhteydessä.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja tm »

ajou kirjoitti:

Hienon näköinen se kyllä on. Varmaan upea ajettava. Hatun nosto!

poistin mainoksen -jori

Kiitokset!
Moni kakku päältä kaunis vaan silkkoa sisältä...
Eli upea ajettavuus ei valitettavasti ole vielä toteutunut tuon vanhan proto1:n osalta.
Seuraavan yksilön (tulevana talvena?) kohdalla otettaneen lusikka kauniisti käteen, ja hyllytetään haasteita aiheuttanut takaohjaus. Korkein aika saada Avus oikeasti ajokelpoiseksi, ja laskea omaa kunnianhimon tasoa...

Takaohjausta ei julisteta vielä kuolleeksi, sen kanssa otetaan vain aikalisä.
Aikalisän pituus varmaankin jotain välillä vuodesta äärettömään...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

tm kirjoitti:

Seuraavan yksilön (tulevana talvena?) kohdalla otettaneen lusikka kauniisti käteen, ja hyllytetään haasteita aiheuttanut takaohjaus. Korkein aika saada Avus oikeasti ajokelpoiseksi, ja laskea omaa kunnianhimon tasoa...

Minkälainen ohjaus on tulossa?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Vilijami kirjoitti:
tm kirjoitti:

Seuraavan yksilön (tulevana talvena?) kohdalla otettaneen lusikka kauniisti käteen, ja hyllytetään haasteita aiheuttanut takaohjaus. Korkein aika saada Avus oikeasti ajokelpoiseksi, ja laskea omaa kunnianhimon tasoa...

Minkälainen ohjaus on tulossa?

Kääntyvät etupyörät?

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: RE: Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja tm »

Pastori kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:
tm kirjoitti:

Seuraavan yksilön (tulevana talvena?) kohdalla otettaneen lusikka kauniisti käteen, ja hyllytetään haasteita aiheuttanut takaohjaus. Korkein aika saada Avus oikeasti ajokelpoiseksi, ja laskea omaa kunnianhimon tasoa...

Minkälainen ohjaus on tulossa?

Kääntyvät etupyörät?

Jo vain.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Meneekö koko koppakin uusiksi?
Eikö tuossa alkuperäinen idea ollut, etteivät kääntyvät eturenkaat vie tilaa ja koko kinneristä saadaan kapea?

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1633
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja Härski »

Pastori kirjoitti:

Kääntyvät etupyörät?

Mä olisin veikannu lentokonetyppistä peräsintä. :lol:

Tjoo.. Aika värkkääminen on kääntyvissä etupyörissäkin.. Joskus tuumailin tovin semmosta vetävää ja kääntyvää etupäätä. Ei hommassa muuten mitään ihmeellistä ole kuin tilanahtaus. Hirveen pieniä [lyhyitä] murrosniveliä pitäis jostain keksiä.

Tietysti jos nöyrtyy väliakselin laittamaan saa vetoakseleille lisää tilaa helposti.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Härski kirjoitti:

Hirveen pieniä [lyhyitä] murrosniveliä pitäis jostain keksiä.

Entä tämä? Suojakumi (kondomi :D ) ja vaseliinia täyteen?

Liitteet
16275593-13A2-4824-BC79-3C3C566C3C51.jpeg
16275593-13A2-4824-BC79-3C3C566C3C51.jpeg (38.75 KiB) Katsottu 2973 kertaa
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: RE: Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja tm »

Vilijami kirjoitti:

Meneekö koko koppakin uusiksi?
Eikö tuossa alkuperäinen idea ollut, etteivät kääntyvät eturenkaat vie tilaa ja koko kinneristä saadaan kapea?

Samoilla muoteilla laminoidaan tuo seuraavan yksilönkin koppa: eturenkaiden ei tarvitse kääntyä paljon, kun on enempi vähempi rata/vauhtivekotin. Eli ei mennä käytännöllisyys edellä.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: RE: Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja tm »

Härski kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Kääntyvät etupyörät?

Mä olisin veikannu lentokonetyppistä peräsintä. Kuva

Tjoo.. Aika värkkääminen on kääntyvissä etupyörissäkin.. Joskus tuumailin tovin semmosta vetävää ja kääntyvää etupäätä. Ei hommassa muuten mitään ihmeellistä ole kuin tilanahtaus. Hirveen pieniä [lyhyitä] murrosniveliä pitäis jostain keksiä.

Tietysti jos nöyrtyy väliakselin laittamaan saa vetoakseleille lisää tilaa helposti.

Ihan perinteistä takavetoista ajattelin tässä vaiheessa -> onnistuu varmemmin ja nopeammin. Etuvetoista versiota voi miettiä uudemman kerran sitten joskus myöhemmin...

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja tm »

Videokooste Avuksen testiajosessiosta by takakeno:

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

tm kirjoitti:

Videokooste Avuksen testiajosessiosta by takakeno:

Katsottu on.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

MM
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 302
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 17:11

Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja MM »

Laitteessa on jo toimiva takaohjaus hydraulisesti. Voisiko ajatella, että koko etuakseli/ voimansiirtopaketti kääntyisi hieman etummaiseen poikkipuomiin sijoitetulla sylinterillä. Vankkuriakselin käsillelyöntiominaisuus kai olisi torjuttavissa hydrauliikan lukkoventtiilillä ts. paineohjatulla kaksoisvastaventtiilillä. Jori on aiemmin todistanut ihanasti tällaisen kombon eduista.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: RE: Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja tm »

MM kirjoitti:

Laitteessa on jo toimiva takaohjaus hydraulisesti. Voisiko ajatella, että koko etuakseli/ voimansiirtopaketti kääntyisi hieman etummaiseen poikkipuomiin sijoitetulla sylinterillä. Vankkuriakselin käsillelyöntiominaisuus kai olisi torjuttavissa hydrauliikan lukkoventtiilillä ts. paineohjatulla kaksoisvastaventtiilillä. Jori on aiemmin todistanut ihanasti tällaisen kombon eduista.

Voisi ajatella. Keskiökin tosin siinä samalla liikkuisi sivuttain -> jalkatila pienenisi korin takia. Tuosta tulisi siis jonkinlainen mbb, kun koko etupää "heiluisi" korin sisällä :-).

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: RE: Re: Avus streamliner

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

tm kirjoitti:

Voisi ajatella. Keskiökin tosin siinä samalla liikkuisi sivuttain -> jalkatila pienenisi korin takia. Tuosta tulisi siis jonkinlainen mbb, kun koko etupää "heiluisi" korin sisällä :-).

Eihän sen kampipuomin tarvitse välttämättä heilua, tätähän on käsitelty aiemminkin. Ketju salli jotain 2 astetta linjavirhettä.

Vastaa Viestiin