Polkuauto Ruotsista, Podride

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Viesti Kirjoittaja irakas »

irakas kirjoitti:

Kyllä minusta projektin suurin ongelma on, että tuote on pökön näköinen. Muoto detaljeineen on jotenkin tökerö eikä miellytä silmää. Markkinoilla on paljon paremman näköisiä vastaavia tuotteita kuten esim. Elf https://www.google.fi/search?q=elf+velo ... 3&biw=1280 ja Arton Arcus.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Viesti Kirjoittaja janx »

irakas kirjoitti:

Kyllä minusta projektin suurin ongelma on, että tuote on pökön näköinen. Muoto detaljeineen on jotenkin tökerö eikä miellytä silmää. Markkinoilla on paljon paremman näköisiä vastaavia tuotteita kuten esim. Elf https://www.google.fi/search?q=elf+velo ... 3&biw=1280 ja Arton Arcus.

Kuten huomaamme. Makuja on monenlaisia. Minä en pidä kummankaan mainitsemasi tuotteen ulkonäöstä. Juuri näiden tuotteiden ulkonäkö on merkittävin syy jättää ne ostamatta (minun mielestä). Arcus2 ilman kattoa on jo omaan mieleen. Podride miellyttää enemmän autoilijan silmää. Ei sitä ole suoranaisesti tehtykään pyöräilijälle. Tästä kertoo jo tuo 70 kilon paino, koska sähkö kun loppuu, paikalle soitetaan hinausauto...

"The inspiration for PodRide came when Mikael, an outdoor adventure sports lover, was unable to find a bicycle that’s good enough to use in rugged weather condition in Frösön, Sweden. So, he decided to develop to design and built a four-wheeled bike with full fabric body to keep dry and warm in all-weathers." Lähde: https://techstartups.com/2020/01/18/mee ... -mini-car/

Podridella tarvetta ja ostajia olisi globaalisti - ellei sitten ostaminen kaadu rahtimaksujen kalleuteen. Tai ainakin kiinnostusta (33k seuraajaa). Hinta määrittää kysyntää lopulta paljon. En siis tiedä tekevätkö he elektroniikankin itse. Elektroniikkaa pitää suunnitteluttaa silloin, jos halutaan jotain mitä ei markkinoilta suoraan löydy. Esim. yksittäinen emolevy, jolla ohjataan laitteen kaikki sähköt yhdestä paikasta.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Bafangin napamoottori ja 2 paikkaa. Nyt alkoi kiinnostaa! Edelleen oon sitä mieltä että tuotantoonpääsyssä on haasteita mutta sopivalla hinnalla olen kiinnostunut.

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Viesti Kirjoittaja janx »

Ralii kirjoitti:

Bafangin napamoottori ja 2 paikkaa. Nyt alkoi kiinnostaa! Edelleen oon sitä mieltä että tuotantoonpääsyssä on haasteita mutta sopivalla hinnalla olen kiinnostunut.

Oma veikkaus on, että 5000e + rahti (500-1000e). Paikallistoimijaverkoston luominen se vasta kallista olisi.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin