DF XL #35 uusi elämä

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

DF XL #35 uusi elämä

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Päivitystä sen verran että Velonautin DF XL #35 muutti Porvooseen :)

Ajovaikutelmia myöhemmin, koska tännekin tuli ensilumi ja pyörässä on Kojakit alla + kaikki väylät varmaan sepelöidään. Eli sukkula pääsee ihan ekana talviunille, joulukuu ei ole ehkä ihan optimaalinen aika vuodesta kinnerin ostamiselle :D

Markus Heikkilä

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2002
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Mahe kirjoitti:

Päivitystä sen verran että Velonautin DF XL #35 muutti Porvooseen :)
joulukuu ei ole ehkä ihan optimaalinen aika vuodesta kinnerin ostamiselle :D

On se. Joulukuussa käytetyt kinnerit ovat halvimmillaan ja juuri silloin niitä kannattaa ostaa. Pari kolme, jos tilaa riittää...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Mahe kirjoitti:

Päivitystä sen verran että Velonautin DF XL #35 muutti Porvooseen :)

Ajovaikutelmia myöhemmin, koska tännekin tuli ensilumi ja pyörässä on Kojakit alla + kaikki väylät varmaan sepelöidään. Eli sukkula pääsee ihan ekana talviunille, joulukuu ei ole ehkä ihan optimaalinen aika vuodesta kinnerin ostamiselle :D

Onnittelut tuoreelle velonautille :lol:

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 843
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja torneol »

Mahe kirjoitti:

Päivitystä sen verran että Velonautin DF XL #35 muutti Porvooseen :)

Eli Specbike on kohta myynnissä :lol: ?

Nazca Fuego

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja janx »

torneol kirjoitti:
Mahe kirjoitti:

Päivitystä sen verran että Velonautin DF XL #35 muutti Porvooseen :)

Eli Specbike on kohta myynnissä :lol: ?

Eiku nää porvoolaiset kerää oransseja pyöriä. 8)

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja yaana »

janx kirjoitti:
torneol kirjoitti:
Mahe kirjoitti:

Päivitystä sen verran että Velonautin DF XL #35 muutti Porvooseen :)

Eli Specbike on kohta myynnissä :lol: ?

Eiku nää porvoolaiset kerää oransseja pyöriä. 8)

Onko se jotenkin ilmeistä :lol: Ruby on vähän ohi sarjasta, kun siihen ei saanut valita väriä.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Sain kuin sainkin vielä tän vuoden puolella polkimet ja ketjun säädettyä ja pakkohan se oli sitten käydä pieni lenkki heittämässä :)

8km, jonka matkalla päädyin ainakin 3 eri kännykkävideolle (tuon verran siis huomasin, kun autoilijat hidasti vierelle kuvaamaan :D ) Kauankohan menee että Porvoossa totutaan eikä kukaan enää ihmettele :)

Vehje tuntuisi liikahtavan varsin herkästi ja mäetkin noussee helposti kuhan saan vielä vähän polkimien paikkaa säädettyä, nyt ne tuli aavistuksen liian lähelle. Ventisitin pois ottaminen auttoi asiaa, ja penkki & jousitus on sen verran mukava ettei pehmustetta välttämättä edes tartte. Ketjun pituuskin asettunee sopivaksi kun polkimet on kohdallaan, ja lähes koko takapakan saanee käyttöön pienelläkin eturattaalla, tosin sitä ei varmaan meikäläisen työmatka-ajossa juuri tarvitse.

Odotin että ohjaus olisi tuntunut oudommaltakin, mutta aika hyvin pyörä totteli, pientä sivuttaisliikettä tulee kun vähän kovemmin polkasee, mutta tuo korjaantunee kun saa kilsoja alle ja tottuu käytökseen. Sivutuulen vaikutusta en päässyt vielä kokeilemaan. Uskaltaisin kyllä lähteä vaikka heti maantielenkille.

Markus Heikkilä

Zeppster
Viestit: 75
Liittynyt: 12 Marras 2019, 08:57

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Zeppster »

Kysyisn noista DF:n eturenkaista. Oliko ne mobiilisi Kojakit kokoa 35-406? Näköjään sinne eteen mahtuu vain sellainen tai kapeampi. Mietin, miten paljon tulee lisää tärinää 28mm leveillä kumeilla...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja PW »

Screenshot_20200102-165832.png

Intercitybiken tilastot näyttää viime vuodelle 92 kinneriä. Sillä pääsee jaetulle toiselle sijalle koko Df-tuotantojen historiassa. Muok. yksi kinneri lisätty vuoden -19 tilastoon = 93 yhteensä.
Jono 24 pyörää.

Viimeksi muokannut PW, 27 Tammi 2020, 09:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Zeppster kirjoitti:

Kysyisn noista DF:n eturenkaista. Oliko ne mobiilisi Kojakit kokoa 35-406? Näköjään sinne eteen mahtuu vain sellainen tai kapeampi. Mietin, miten paljon tulee lisää tärinää 28mm leveillä kumeilla...

Ainakin käyttämättömät vararenkaat on 35-406, joten eiköhän ne pyörässä olevatkin. Kapeemmat renkaat kait yleensä tarttee kovemmat paineet joten varmaan jonkun verran tärisevämpää on meno 28-millisillä.

Ajelen nyt noi pyörän mukana tulleet Kojakit (yksi varakertakin tuli mukaan) pois ja rengaskokeilut vasta sen jälkeen. BMX-osastossa on kiinnostavia renkaita, esmes Maxxis DTH joku kehui ulkomaan foorumilla että olisi Schwalbe Shreddan luokkaa pidon ja rullaavuuden suhteen. Toisaalta omassa hyllyssä on vähän ajetut trykerit joita voisi myös kokeilla jos ne vaan mahtuu.

Yhdet keltakylkiset duranot olisi myös, mahtaakohan maksaa vaivaa vaihtaa kojakkien tilalle kilvanajoon?

Kisoihin bongasin jostain keskustelupalstalta semmosen vihjeen, että valmiiksi kasattu ja pumpattu varapyörä mahtuu tarvittaessa DFn tavaratilaan, jolloin renkaanvaihto kävisi formulatyyliin yhden pultin avaamalla :) Jos siis viitsii investoida kokonaiseen varapyörään napoineen kaikkineen :roll: Meidän kisoissa tää nyt ei ehkä ole niin hyödyllistä kun varikolle ei ole kovin pitkä matka. Ja maailman nopeinta Teroa ei tääkään taida auttaa kun hänellä on ne rengaspeitteet kisoissa mitkä estää pyörän irrotuksen :)

Markus Heikkilä

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Mahe kirjoitti:

Yhdet keltakylkiset duranot olisi myös, mahtaakohan maksaa vaivaa vaihtaa kojakkien tilalle kilvanajoon?

Mikäli oikein muistan, niin ei maksa vaivaa. Taisivat olla käytännössä identtiset rullaavuuden osalta :?
Suurin ero lienee kohderyhmä, jolle renkaita markkinoidaan. Durano on kestävä maantierengas, kun taas Kojak on rullaava retkirengas.
Toisaalt hyvähän ne on joskus ajaa pois kuleksimasta. Miksei sitten kisassa :wink:

edit. Ai niin, leveyshän niissä on nykyään selvä ero, kun Duranoa ei ole enää vuosikausiin saanut Kojakin levyisenä.

Zeppster
Viestit: 75
Liittynyt: 12 Marras 2019, 08:57

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Zeppster »

Ok, hyvä tieää noista muistakin vaihtoehdoista

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja TMS »

Mahe kirjoitti:

Sain kuin sainkin vielä tän vuoden puolella polkimet ja ketjun säädettyä ja pakkohan se oli sitten käydä pieni lenkki heittämässä :)

Arvelinkin että näin saattaisi käydä :wink: Onnea uudelle kinnerikuskille muutenkin.

Renkaista kommentoisin että oman kokemuksen mukaan 35 vs 28 mm ei ole kovin isoa eroa mukavuutta ajatellen. Mutta tuo 35 mm Kojak rupeaa jo hieman rajoittamaan kääntösädettä, ei nyt kovin radikaalisti, mutta kuitenkin.

Zeppster
Viestit: 75
Liittynyt: 12 Marras 2019, 08:57

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Zeppster »

Ok, en veloilutouhujen tulevana vasta-alkajana uskaltanut venkoilla tilauskaavakkeen vakiona tarjottavia 28 -kumeja vastaan (takana sitten leveämpi) , joten kapeatkin on sitten kelvolliset.
Joo, DF:iä on näköjään tilailtu ennätystahtia, imu on tuntunut tänne pohjolaan asti :D Kovin hype taitaa silti olla Quattron ja Alphan 7:n pilttuissa

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja TMS »

Se tuli vielä tuosta Duranosta ja kilvanajosta mieleen, että Durano kesti huomattavasti paremmin kulutusta kovassa kaarreajossa kuin Contin Contact Speed. Kojakkia en ole kuitenkaan kisakäytössä kokeillut, niin en tiedä miten sen kumilaatu toimii sellaisessa käytössä. Eli Räyskälää varten voi olla järkeä säästellä noita Duranoita.

Vastaa Viestiin