Francesco Russon Durastretto

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

Francesco Russon Durastretto

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

http://www.russo-speedbike.com/durastre ... peedtrike/

Toivottavasti tämä siirtyisi CADista radalle pian, aika suurella todennäköisyydellä rikkoisi paljon ennätyksiä. Onkohan tästä lisää tietoa jossain?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Francesco Russon Durastretto

Viesti Kirjoittaja jori »

Pentti M Reku kirjoitti:

http://www.russo-speedbike.com/durastre ... peedtrike/

Toivottavasti tämä siirtyisi CADista radalle pian, aika suurella todennäköisyydellä rikkoisi paljon ennätyksiä. Onkohan tästä lisää tietoa jossain?

En kovin tarkasti katsellut yksityiskohtia, joten voisitko kertoa, mikä saa sinut uskomaan tämän olevan edellisiä ennätyksiä tehneitä ajoneuvoja parempi. Minä en löytänyt mitään sellaista, mikä tekisi tuosta ylivoimaisen. :?

Kapea, veitsimäinen, kauas etupyörien etupuolelle työntyvä keula tekee tuosta tavattoman sivutuuliherkän. :shock:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

Re: Francesco Russon Durastretto

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

Tällä ajetaan siis selkä.menosuuntaan kuten Russon tunnin ennätyspyörällä.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Francesco Russon Durastretto

Viesti Kirjoittaja jori »

Pentti M Reku kirjoitti:

Tällä ajetaan siis selkä.menosuuntaan kuten Russon tunnin ennätyspyörällä.

Ahaa, perun heti pahat puheeni sivutuuliherkkyydestä. :oops:

Kolmipyöräinen, jos kilpapyörän täytyy olla, tuo yksi pyörä edessä on oikea ratkaisu, ettei laminaarista virtausta rikota niin pahasti kahden puolen runkoa. TOisaalta eturungon laminaarisuus voi olla niin ja näin, jos hartiat pitää saada mahtumaan noin lähelle etupyörän taakse.

Ei ole helppoa menestyä tuossa lajissa. Kokonaisuus pitää olla kunnossa, mutta yksityiskohdat ratkaisevat aerodynamiikan onnistumisen. Lisäksi kuskin pitää olla erityisen hyvin lämpöä ja suljettua paikkaa kestävä. :shock:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin