Only in Finland

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Fastolfe
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Syys 2015, 22:25
Paikkakunta: Oulu

Only in Finland

Viesti Kirjoittaja Fastolfe »

Minulla on ollut monta onnettomuutta velomobileilla vuosien varrella, mutta tämä oli uusi :)

https://www.dailymotion.com/video/x80afda

Se tapahtui muutama viikko sitten Oulun lähellä. Pyörä on korjattu nyt (paikallinen autokorjaamo korjasi sen kovin hyvin). Ajattelin, että te nauttisitte videosta.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Only in Finland

Viesti Kirjoittaja jori »

Kuva H-hetkestä.

Törmäyshetki.jpg
Törmäyshetki.jpg (44.06 KiB) Katsottu 2779 kertaa

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Only in Finland

Viesti Kirjoittaja tm »

”Kyllä meidän Rekku voi hyvin kulkea vapaana, kun se on niin hyvätapainen ja kiltti...”. Huokaus...

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Only in Finland

Viesti Kirjoittaja janx »

tm kirjoitti: 13 Touko 2021, 17:26

”Kyllä meidän Rekku voi hyvin kulkea vapaana, kun se on niin hyvätapainen ja kiltti...”. Huokaus...

Minulla sanoi koiran omistaja, että "ei sitä satu, jos sen yli ajaa".

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Fastolfe
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Syys 2015, 22:25
Paikkakunta: Oulu

Re: Only in Finland

Viesti Kirjoittaja Fastolfe »

Unohdin sanoa - tärkein - että koirat ovat kunnossa. Paitsi koira, joka osui eniten oli ravistanut pari päivää.

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Only in Finland

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Mä meinasin myös lanata flexin päässä juoksevan koiran taannoin. Omistaja katseli jotian videota kännykästä kaverinsa kanssa ja koira juoksi missä sattuu.

Sain juuri ja juuri pysäytettyä, koira ulvaisi alta pois hypätessään varmaan sen takia että flexi oli jalan ympärillä. Väliä jäi ainakin 30 cm ja olen 100% varma, että en osunut. Valitettavasti olen myös 90% varma, että omistaja on sitä mieltä että koira vinkui sen takia että paha oranssi suppokuski ajoi sen päälle. Eihnä se edes nähnyt mitä tapahtui kun huomio oli ihan muualla :twisted:

En jäänyt selvittelemään.

Markus Heikkilä

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Only in Finland

Viesti Kirjoittaja PW »

Koiran omistaja otti aika rauhallisesti :shock:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Fastolfe
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Syys 2015, 22:25
Paikkakunta: Oulu

Re: Only in Finland

Viesti Kirjoittaja Fastolfe »

PW kirjoitti: 13 Touko 2021, 20:57

Koiran omistaja otti aika rauhallisesti :shock:

Hän oli yllättävän huoleton. 10 minuuttia myöhemmin, yksi koira ravisi ja hänellä oli vaikeuksia seisomaan, ja olin huolissa. Mutta hän ei ollut. Kuitenkaan en tiedä mitään koirista: olen kissa-mies :) Ehkä ei ollut mitään hätää koiran varten

Zeppster
Viestit: 75
Liittynyt: 12 Marras 2019, 08:57

Re: Only in Finland

Viesti Kirjoittaja Zeppster »

Tapahtuiko tuo pyörätiellä? Jos tapahtui, niin jälleen yksi hyvä syy kiertää ne niin kaukaa kuin mahdollista. Ja se toinen syy on ihmiset puhelimeen liimautuneina. Tarkoittaa kenkiä ilman kuljettajaa.

Fastolfe
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Syys 2015, 22:25
Paikkakunta: Oulu

Re: Only in Finland

Viesti Kirjoittaja Fastolfe »

Zeppster kirjoitti: 14 Touko 2021, 20:56

Tapahtuiko tuo pyörätiellä? Jos tapahtui, niin jälleen yksi hyvä syy kiertää ne niin kaukaa kuin mahdollista. Ja se toinen syy on ihmiset puhelimeen liimautuneina. Tarkoittaa kenkiä ilman kuljettajaa.

Kyllä, tapahtui pyörätiellä. Mutta törmäsin huomaamattomiin koiriin, ei ihmisiin. En usko, että koirat olisivat puhelimissa :)

Perus ongelma on, koirat eivät olleet hihnassa. Työkaveri sanoi minua, että koirien on oltava hihnassa aina, myös Suomessa, jossa pyörätiet ovat enimmäkseen liikennevapaita.

Vastaa Viestiin