Leiba X-Stream kokemuksia?

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Yugi
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Marras 2021, 13:04

Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Yugi »

Laiton X-Streamin ranskasta tilaukseen kun oli valmiina varastossa ja nyt odottelen että koska mahtaa tulla tänne kylmään pohjoiseen.

Olisi kiva kuulla jos jollakin olisi kokemusta kyseisestä vehkeestä kun ei oikein tietoa löydy, jostain syystä jäänyt vähemmälle huomiolle kuin velomobile.nl vehkeet.

Siis mitään negatiivista en ole saksan foorumeilta löytänyt, että sen puolesta pitäisi olla ihan ok peli mutta käyttäjäkokemuksia olisi kiva kuulla.

Leiban nopeus taitaa jäädä hiukan muista mutta ei mahdottomasti ja suurin yksittäinen valintakriteerini oli iso kulkuaukko ja helppo kyytiin ja pois nouseminen ja oma kokoni tuotti kanssa omat haasteet muiden merkkien kanssa ja nyt katsotaan tuliko tilattua sutta vai sekundaa :D

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja PW »

Onnittelut tulevalle kinneristille. Yhtään Leiba x streamia ei taida Suomessa olla, en ainakaan foorumilta muista. Yksi Leiba classic on Vaasassa ollut vuosia mutta ei siitäkään ole foorumille kokemuksia saatu. Siis kokemukset kyseisestä merkistä lienee vähäiset.
Toivottavasti kirjoitat kokemuksiasi pyörästäsi tänne meijän luettavaksi kun niitä kertyy.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Yugi
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Marras 2021, 13:04

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Yugi »

Oho.

On kyllä jännää ettei yhtään olisi. No olenpahan jossain ainakin ensimmäinen tai ainakin kärkikahinoissa mukana 8)

Tarkotus olisi ruveta käymään töissä X-Streamin kanssa joten toivottavasti kokemusta karttuu nopeastikin ja jollei joku aamu huvita lähteä polkemaan niin kaivan laskun esille ja motivoin itseäni sitä lueskellessa :D

Mimmosia kokemuksia muuten on ollut autoilijoiden kanssa, annetaanko hyvin tilaa vai saako sammanlaiset vihat niskaan kuin jotkut mopoautoilijat ovat kertoneet.

Näkyvyydestä vielä, mitä keinoja käytätte lisänäkyvyyden saamiseksi?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja PW »

Omat kokemukset on, että kinnerille annetaan paremmin tilaa ku avopyörälle - mopoautoista ei oo kokemusta :mrgreen: Muutenkin suhtautumimen on autoilijoiden taholtakin ollut pääosin positiivista, toki torvikin on joskus soinut - kokeneet kinnerin tientukkeeksi kai. Tietty riippuu paljon millasilla teillä joutuu ajamaan. Ite ajan Imatralla pääasiassa kaupunkiajoo, ja aika hyvin pysyy autoliikenteen tahdissa kun ajelee ympyrästä toiseen :mrgreen:
Lisätakavaloani on kehuttu näkyväksi. Heijastin teippiä lisäilin kylkeen jonkinverran, harvoin on moitittu ettei keltainen Quest näkyisi.
Missäpäin asustelet jos saa kysyä?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Yugi
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Marras 2021, 13:04

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Yugi »

Asustelen Eurassa satakunnan sydänmailla 8). Se on hyvä että suhtautuminen on ollut positiivista, sillä hiukan hirvittää nuo tiet missä minä ajelen töihin kun on mutkanen pikkutie ja raskasta liikennettä aika paljon.

Pari kertaa on meinannut olla löysät housussa kun on rekka tullut edestä ja takaa minä siinä 5cm pientareella samaan aikaan, mutta katsotaan miten lähtee suttaantumaan kinnerillä, toivottavasti ei tule samanlaisia tilanteita.

Yugi
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Marras 2021, 13:04

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Yugi »

Niin ja sitä piti kysymäni kanssa että mitkä jälkiasennettavat takavalot on hyvät

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Minä asensin omaan kinneriini tällaisen led-maston: viewtopic.php?p=139761#p139761

Noita löytyy ebaysta / aliexpressista kun laittaa hakusanaksi "atv led whip". Amerikkalaiset tykää vissiin koristella hupimönkijöitään kaikenlaisilla led-virityksillä, joten noi on tyypillisesti tuumamitoituksella ja 12V jännitteelle. Oma kinnerini on sen verran vanhempi että siinä on 12V sähköjärjestelmä joten asennus oli helppo.

Tuon asennuksen jälkeen ei ole kukaan valittanut että ei näy :D

Markus Heikkilä

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Härski »

Jumpe!

Mehän saadaan pian lähitienoon alueelta kunnon kinnerien kokoontumisajot.. Mun ymmärtääkseni eura-pori välillä olis sitten jo ainakin viisi pulkkaa..

Yugi
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Marras 2021, 13:04

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Yugi »

No joo siinä on jo kunnolla pulkkia, yhtään en ole kyllä itse nähnyt vielä vaikka tulee sahattua ympäri eteläistä satakuntaa päivittäin.

Täytyy vähän aikaa odottaa ennenkun rupean porailemaan runkoon uusia reikiä. Masto jää vielä toistaiseksi asentamatta mutta mulla oli kyllä ajatuksen tasolla tommonen matalampi evä missä olis valot.

Zeppster
Viestit: 75
Liittynyt: 12 Marras 2019, 08:57

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Zeppster »

Xstream oli mullakin yksi vaihtoehdoista kun sukkulaa rupesin hankkimaan :D Tilasitko lasikuituisen vai hiilariversion? Olen ymmärtänyt että hiilikuitua saa lisämaksusta?
Olen rakennellut takakuupan päälle

20211124_214237.jpg

tällaisen lisävalon Classicbiken bulletvalosta, kieli valon edessä hajottaa valoa myös eteen ja sivuille

Yugi
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Marras 2021, 13:04

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Yugi »

Lasikuitu kopalla tää on.
Oli ranskassa cycles jv feniouxilla varastossa täysin varusteltuna ja valmiina lähtöön joten puntaroin odotanko 8kk ja saan vaikuttaa itse tilaukseen vai otanko heti sitä mitä saan, ja kärsimätön kun olen niin tilasin heti :mrgreen: Juu ja hiilikuitua saa kanssa tilauksesta.

Juu joku tommonen evä oli mielessä.

Yugi
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Marras 2021, 13:04

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Yugi »

Mikä oli muuten syy mikset tilannut x-streamia?

Zeppster
Viestit: 75
Liittynyt: 12 Marras 2019, 08:57

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Zeppster »

Siihen ei ollut mitään erityistä syytä muistaakseni... olen aina pitänyt Xstreamin muodoista, esimerkiksi :)

Vaihtoehtoina mulla olivat sen lisäksi Waw ja Df. Huomasin, että mittojen puolesta mahdun sittenkin Df:n xl - malliin. Df oli vielä sopivasti uudehko, mutta jo koeteltu vehje.. Xstream painaa hiilikuitukoppaisena vähän enemmän,, mutta uskoisin (kokeilematta) , että olisin ollut yhtä tyytyväinen Leiban kanssa. Olen enemmän kuntoilija/retkeilijä kuin ennätysvauhtien jahtaaja.

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Tässä muuten linkki X-Streamin myyntisivulle, jos joku ei tiedä mistä puhutaan: http://www.leiba.de/leiba_xstream.html Tää olis hauska nähdä ihan livenä joskus :)

leiba_xstream_header.jpg
leiba_xstream_header.jpg (156.02 KiB) Katsottu 3258 kertaa

lisäsin vielä kuvankin, niin helpottaa niitä, jotka eivät viitsi linkkiä avata –jori

Markus Heikkilä

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Leiba X-Stream kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jori »

Huomattavan edessä tuossa ovat etupyörät. Se tarkoittaa tavallista parempaa vetopitoa ja jopa rullausta, koska iso takapyörä kantaa suuremman osan painosta. Talviominaisuudet ovat tällä siis muita kolmipyöräisiä paremmat.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin