Eilen oli sangen tuulinen päivä, ja kauppareissulla alamäessä tuulepuuska puhalsi nokka-aukon kautta sivuikkunan auki. Samalla myös sivuovi kääntyi raolleen. Nyt löytyi siis korin sulakekohdat "ylipaineistukselle" . Ylipaine voitti kiinnipitävien magneettien voiman. Mitään ei hajonnut, joten ongelmaa ei päässyt syntymään. Aika näyttää kuinka usein tällaiset tilanteet toistuvat.
4-pyöräinen Teppoën 1CV
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 13012
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
tm kirjoitti: ↑11 Touko 2022, 23:05Eilen oli sangen tuulinen päivä, ja kauppareissulla alamäessä tuulepuuska puhalsi nokka-aukon kautta sivuikkunan auki. Samalla myös sivuovi kääntyi raolleen. Nyt löytyi siis korin sulakekohdat "ylipaineistukselle"
. Ylipaine voitti kiinnipitävien magneettien voiman. Mitään ei hajonnut, joten ongelmaa ei päässyt syntymään. Aika näyttää kuinka usein tällaiset tilanteet toistuvat.
Tuohan kertoo, että painesuhteet ovat sitten oikein päin ja keula-aukon toiminta on juuri se, jota sillä tavoiteltiin. Kaihdinta vaan sitten eteen, jos liikaa ylipaineistuu. Jossain kohdassa on se piste, jossa kaihtimen osittain sulkema keula-aukko ei anna enää niin paljon ilmaa, kuin pohjan ja pyöräauukkojen vuodot päästävät ulos, ja kori on taas alipaineinen.
Tuo on siis merkki siitä, että kori todellakin ylipaineistui patopisteen aukon avulla ja pölyn tunkeminen sisään on ratkaistu.
Edellä ajavan nostattamaa pölyä ei kyllä tämäkään ratkaisu korjaa, mutta siihen voikin käyttää suodatinkankaasta tehtyä kaihdinta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma