Kinnerin kate

Suunnitteletko velomobiilin tai polkuauton rakentamista? Täällä voit keskustella projektistasi ja hakea ratkaisua mahdollisiin ongelmiin.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 16783
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kinnerin kate

Viesti Kirjoittaja PW »

Hieno on kinneri! Miten herkästi nousee kahdelle renkaalle? Tuossa alussa taitaa rengas nousta kurvissa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

kuham
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Maalis 2016, 10:23

Re: Kinnerin kate

Viesti Kirjoittaja kuham »

Tuossa oli mutkassa jääpolanne, josta rengas otti pompun. Normaalisti tuntuu että pito katoaa renkaista ennen kuin kallistuu. Mutkat voi ajaa kovempaa kuin tavallisella fillarilla tai autolla.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kinnerin kate

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Lidlissä myydään ma alkaen rantatelttaa, jossa on lasikuituputkea ja vettä hylkivää kangasta. Ei hajua putken taipuisuudesta ja kestosta. Kankaassa useampi ura putkille. Hinta 20€.

Budget Sportissa on ainakin kahta eri kokoa telttoja halvalla siis olikohan 20-40 koosta riippuen. Komposiittiputkea 7,9 mm halkaisijalla yhdessä mallissa ainakin. Ei taivu tarpeeksi mielestäni kinnerin katteen runkoon. Lidlin teltasta ei tietoja putken koosta. Pitää olla ovella ma avausaikaan.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kinnerin kate

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Lidlin rantateltan putkisto tuntui liian paksuseinäiseltä, suurikaliberiselta ja taipumattomalta kinnerin katteen rungoksi. Paketti lupasi UPF 40. Paketti on niin pienihalkaisijainen, että se mahtuisi melko aerona monen pyörän runkoputken alle. Paino ei ole paha.

kuham
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Maalis 2016, 10:23

Re: Kinnerin kate

Viesti Kirjoittaja kuham »

Tässä on videonpätkä katteen rakentamisesta..

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3480
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Kinnerin kate

Viesti Kirjoittaja janx »

Vastaanpa tähän vanhaan viestiin, kun tuli heti mieleen, että tämähän on melkein "puolet" kinnerin katteesta. :lol:

18V 100W 1050MM x 550MM Efficient Semi Flexible Solar Panel:
http://www.banggood.com/18V-100W-1050MM ... 05467.html

Lisätty sivuston kommenteista: ">20v in full sunshine and >12v in the evening and shadow."

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx-
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kinnerin kate

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Matala jännite, parempi olisi pari paneelia isompaa jännitettä tarjoamaan. Taipuvia päälle astumisen kestäviä on tehty ainakin venekäyttöön.

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1040
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Vantaa - Kuninkaanmäki
Viesti:

Re: Kinnerin kate

Viesti Kirjoittaja ajou »

Hei. Eikös tämän tekemisessä ole käytetty lestiä eikä muottia? Upea on, hienoja oivalluksia ja tuttuja rakennusvaiheita.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy
050-4655 657
01 Flevotrike/bike - 03 TW Bent - 05 DIY trike - 13 ICE Adventure - 14 ICE Sprint + Bafang 750W ja Arcus - 20 Azub Tricon GR + Bafang 750W ja Veltop-kate - 21 ICE Sprint X Tour (Arcus II)

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1040
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Vantaa - Kuninkaanmäki
Viesti:

Re: Kinnerin kate

Viesti Kirjoittaja ajou »

Olisi muuten mukava nähdä videolta, miten tuonne sisään meneminen ja ulostulo luonnistuu.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy
050-4655 657
01 Flevotrike/bike - 03 TW Bent - 05 DIY trike - 13 ICE Adventure - 14 ICE Sprint + Bafang 750W ja Arcus - 20 Azub Tricon GR + Bafang 750W ja Veltop-kate - 21 ICE Sprint X Tour (Arcus II)

kuham
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Maalis 2016, 10:23

Re: Kinnerin kate

Viesti Kirjoittaja kuham »

ajou kirjoitti:

Hei. Eikös tämän tekemisessä ole käytetty lestiä eikä muottia? Upea on, hienoja oivalluksia ja tuttuja rakennusvaiheita.

Ensin tehtiin lesti, lestistä muotti ja muotista kate. Eli kuoren ulkopinta on ollut muottia vasten.

ajou kirjoitti:

Olisi muuten mukava nähdä videolta, miten tuonne sisään meneminen ja ulostulo luonnistuu.

Kyytiin pääsee samaan malliin kuin kanoottiin. Astutaan rungon päälle (kinnerin sisälle putkirungolle), toinen jalka viereen ja sitten perse penkkiin. Ulos pääsee päinvastaisessa järjestyksessä. Kaikilta koehenkilöiltä on onnistunut ilman ongelmia. Tässä ensimmäisessä protossa on melko iso aukko, pienempikin riittäisi. Toisaalta jos on tarve, niin voisi laittaa isommankin ja alemmas auki olevan.

Vastaa Viestiin