Tesla Bjørn testaa Podbikeä. Kyseessä vielä pre-production malli, mutta videosta kyllä selviää miten se toimii. Sähköautomies ainakin tuntuu tykkäävän siitä
Lisää vain vesi. Vuodenajan saa itse valita. ^_^
Just tuota mietin itekin. Miten sattuikin, että testasi aurinkoisena päivänä
https://youtu.be/Ug2CeavExeg
Laidback bike rebortissa pitkät höpinät Fricarista. Saksalainen kinneristi Josef Janning mukana testaamassa. Puoliakaan en ymmärtäny mutta kehujakin tuntui tulevan. Kolmisen tuhatta tilausta kuulemma sisällä. Podbike/Frikar aihe alkanee kohdassa 47min.
En huomannut että keskustelussa olis sivuttu missään kohtaa vettä ja sen eri olomuotoja vaikka filmissä pyörällä kurvailtiinkin lumessa.
Kävin Oslossa koeajamassa tuon marraskuussa 2021.
Oli se jännän hauska. Hyvä näkyväisyys. Ei niin meluisa kuin ennakkoon kuvittelin. Mukavaa oli se, kun polki takaperin, alkoi peruuttamaan. Pyyhkijä oli hyvä, jossain vaiheessa oli kuurosade.
Sisäänmeno oli helppoa. Olisin itselleni toivonut, että jalat jauhaisivat vähän korkeammalla, mutta sitten ovat taas näkemisen tiellä.
Ohjautui näpäkästi, kulki suoraan vaikka ajopinta kallisteli, ketterä ja pienehkössä tilassa menee ympäri.
Kiihtyi ihan mukavasti ja jarrutti tehokkaan tuntuisesti takaperin polkiessa, samalla akku latautuu.
Tuuletin piti canopin huurteettomana, vaikka olin vähän "hikinen" ja ulkona kosteutta.
Ainut negatiivinen seikka joka häiritsi oli se, että oli liian kevyt polkea.
Kakkosproto oli jonkin verran raskaampi.
Jos englanninkielisistä puheista oikein ymmärsin, alkaa automaattisesti jarruttamaan isossa alamäessä ja lataa akusta. Päästäni en laita pantiksi, mutta niin olin ymmärtävänsä.
Ennakkotilasin tuon ja jo nyt suunnittelen päässäni, että asennan siihen ylimääräisen generaattorin lataamaan akkuja, polkemisvastuksen lisäämiseksi.
Onkohan viisasta?
Hienoo jos tämmönenkin on tulossa Suomeen, onnittelut. Onko tietoo millon vois valmistuu? Onko varsinainen tuotanto jo alkanu?
Mitään tämänkään tekniikasta en ymmärrä mut luulis, ett vois säätää tuota polkemisen raskautta/keveyttä Vai pitääkö vaan laittaa lyhyemmät kammet
Niin minulle kerrottiin, että avustus lakkaa 25 km/h kohdalla. Se alue, jossa testiajo suoritettiin oli teknillisen museon parkkipaikka. Siinä ei pystynyt ajamaan kovempaa.
Sillä kakkosprotolla olisi voinut mennä kevytliikenne väylälle, mutta jalkatuet oli siinä kiinteät ja mitoitettu toisen kehittäjän mittojen mukaan. Minulle ehdottoman liian tiivis polkuasento. Sillä oli ajettu jo 10000 pintaan.
Laki on laki, ja rapakon taakse menevät avustaa siihen 32 km/h.
Muistaakseni jossain 40 - 50 kohdalla alkaa jarruttamaan lataamalla akkua..
Tuo painaa 98 kg.
Alustava ennakkoilmoitus tilaukselle 1523 on keväällä 2023.
Olen ilmoittanut valmistajalle, että vehkeeni voi olla testiajokki Suomessa. Toivottavasti vaikuttaa hintaankin.
Mutta, oli se niin hauska, ettei tuo nopeusrajoitus haittaa. siinä pitäisi olla jopa ilmastointi, lämmitys nyt ainakin on sen puhaltimen kautta. Puhaltaa kyllä paljon, kun täysille laittaa.
Kabiinin saa helposti pois ja kuumina päivinä jättää sen kauttaaltaan 10 cm avoimeksi. Ei kuulemma tule tukala olo siellä silloin, toisin kuin ellaisessa kuomullisessa lentokoneessa kuten Muhinu.