Kinnerisuunnitelmia

Suunnitteletko velomobiilin tai polkuauton rakentamista? Täällä voit keskustella projektistasi ja hakea ratkaisua mahdollisiin ongelmiin.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12382
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jarcco kirjoitti:

Eli kannattaisi harkita tehdä ensin proto jossa erilaisia ratkaisuja olisi helppo kokeilla.

Sitte tuleeki niin hyvä että harmittaa kun ei tehnyt alusta asti kunnolla :wink:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11895
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Eli kannattaisi harkita tehdä ensin proto jossa erilaisia ratkaisuja olisi helppo kokeilla.

Sitte tuleeki niin hyvä että harmittaa kun ei tehnyt alusta asti kunnolla :wink:

Juuri näin siinä tahtoo käydä. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1838
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

jviirret kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Eli kannattaisi harkita tehdä ensin proto jossa erilaisia ratkaisuja olisi helppo kokeilla.

Sitte tuleeki niin hyvä että harmittaa kun ei tehnyt alusta asti kunnolla :wink:

Jukka

No joo ainakin itellä on sen verran verkkainen rakentelutahti että ketuttaisi jos vaikka vuoden hifistelisi jonkun projektin kanssa joka lopulta osoittautuisi sudeksi :roll:
Mutta huonoin vaihtoehto on kyllä tämä jahkailu. Mitään ei synny jos ei saa edes päätettyä mitä alkais tekemään...
(edelläoleva lähinnä itselleni, eli ei tarvi vetää herneitä :wink: )

Viimeksi muokannut Jarcco, 05 Loka 2017, 20:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4898
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

No tuossa ois piirtelyä MBB-vankkuri-kinneri-teemalla. Edessä vetää toinen kiekko ketjulla ja toinen sähköllä. Taakse ohjaus tai sitten ei. Katteiden väliin trikoota?

Liitteet
MBB quattro 1.JPG
MBB quattro 1.JPG (58.14 KiB) Katsottu 4674 kertaa
MBB quattro.JPG
MBB quattro.JPG (50.93 KiB) Katsottu 4681 kertaa
Avatar
PW
KOM
Viestit: 16788
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja PW »

Juu, tehdään tämä 8)
Siel on varmaan jo putkee hitsattuna 8)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4898
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Luggarionissahan ois valmis perä ja penkki jo tuohon. Pythonikeulan tilalle vaan mbb-vankkurikeula. :D

Avatar
PW
KOM
Viestit: 16788
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja PW »

Vilijami kirjoitti:

Luggarionissahan ois valmis perä ja penkki jo tuohon. Pythonikeulan tilalle vaan mbb-vankkurikeula. :D

Eiks se keulakin oo valmiina, laatikkopyörässä? ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4898
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

PW kirjoitti:

Eiks se keulakin oo valmiina, laatikkopyörässä?

Ylemmältä taholta on tullut määräys, että siihen ei kosketa :wink:

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4898
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

No mutta, takaohjaustahan käytetään vai hitaassa nopeudessa, niin eikö siihenkin sopisi vankkuriohjaus mainiosti?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 16788
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja PW »

Unohtuko noista kuvista otsikon telemarkominaisuus?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4898
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

PW kirjoitti:

Unohtuko noista kuvista otsikon telemarkominaisuus?

Ei unohtunut, mutta miten se toimii vankkuriakselin kanssa? Nytkäyttää joka patissa ohjausta linkkuun? Ei mutta tähänhän piti tulla kynsille lyömätön vankkuriohjaus, se on vielä piirtämättä.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12382
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jos jätät etu- ja takakatteen väliin tuollaisen välin niin pyörähän voisi olla flevo/python. Ei tarvis vankkuriakselia eikä erillistä takaohjausta ja voimansiirrossa voisi käyttää vakio-osia.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 16788
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja PW »

Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

Unohtuko noista kuvista otsikon telemarkominaisuus?

Ei unohtunut, mutta miten se toimii vankkuriakselin kanssa? Nytkäyttää joka patissa ohjausta linkkuun? Ei mutta tähänhän piti tulla kynsille lyömätön vankkuriohjaus, se on vielä piirtämättä.

Vaikee sanoo paitsi kynsillehän se ei lyö, koska jaloilla ohjattava ;)
Telemark tai ei mutta yhdistetty etu- ja takaohjaus olis tässä helppo tehdä kun edestä voi ohjata jaloilla ja takaa käsillä, eikö?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4898
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jviirret kirjoitti:

Jos jätät etu- ja takakatteen väliin tuollaisen välin niin pyörähän voisi olla flevo/python.

Joo. Pythonin vikoja tässä yritetäänkin korjata. Hiekka narskuu hampaissa tai sitten yltäpäältä katettu etukiekko on työläs huoltaa. Mulla ei tahdo Luggarionissa kiekon eikä kumin kantavuus riittää. Kahdella eturenkaalla nämä kaikki helpottuvat.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4898
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Telemark

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

PW kirjoitti:

Telemark tai ei mutta yhdistetty etu- ja takaohjaus olis tässä helppo tehdä kun edestä voi ohjata jaloilla ja takaa käsillä, eikö?

No pääpirteittäin nuin, jos ohjausiskari rittää vakauttamaan vankkuriakselia. Jos taas tarvitaan aiemmin mainittu geometrinen ohjausjarru, niin sitä on käytettävä käsillä? :roll:

Eikö ketään tosiaan häiritse vankkuriakselinelipyörän vino ohjausakseli? :D

Vastaa Viestiin