Ratapäivä Räyskälän Kiemurat 6.8.2022

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Ratapäivä Räyskälän Kiemurat 6.8.2022

Viesti Kirjoittaja tm »

Ratapäivä Räyskälän Kiemurat

Ajankohta: lauantai 6.8.2022
Paikka: Räyskälän Ilmailukeskus

Päivän ohjelma:

klo 10: Aloitetaan ajelut radalla. Ennen radalle menoa kukin kirjoittaa nimensä (foorumin nimimerkki/käyttäjätunnus) telttakatoksessa olevaan listaan.
klo 12: Kiiruhda hitaasti -kisa varikolla (vain 2-pyöräiset nojapyörät)
klo 16: Radan kiertäminen päättyy
n. klo 16:30: Palkintojen jako ja kunnianosoitukset:
- eniten rataa päivän aikana kiertäneet
- kiiruhda hitaasti -kisan taitavimmat hidastelijat
- muut palkittavat

Radalla voi poiketa ajamassa mihin aikaan vaan klo 10 ja 16 välillä, sen aikaa kun itselle sopii, tai viettää siellä täydet 6 tuntia.

Osallistumismaksu 20 euroa on sama kuin RRF:n jäsenmaksu. Eli osallistuminen sisältyy jäsenmaksuun :-). Maksu tilille FI87 3939 0060 7273 51, saajaksi Recumbent Racing Finland, ja viestiksi "Räyskälä 2022" + nimimerkki jolla ilmoittauduit.

Kukin huolehtii itse kilometriensä mittaamisesta. Halutessaan kilometrejä voi käydä merkkaamassa telttakatoksessa olevaan listaan pitkin päivää,
esim. tasatunnein. Eniten rataa kiertäneiden palkitseminen tapahtuu listaan merkattujen kilometrien perusteella päivän päätteeksi.

Huimia kilometrimääriä tärkeämpää on toki tapahtuman sosiaalinen puoli, eli kanssaharrastajien tapaaminen ja kuulumisten sekä ajatusten vaihto.

Koko päivän on käynnissä ehdotusten kerääminen:
A) vuoden 2022 nojapyöräsaavutus/teko
B) nojapyöräilyn suosion/näkyvyyden kasvattaminen seuraavan 12 kk aikana
Näitä voi äänestää päivän aikana/päätteeksi.
1 ääni per tapahtumaan osallistunut = rataa vähintään yhden kierroksen verran kiertänyt.

Illemmalla pääsee saunaan, ja nuotiolle makkaraa tahi muuta evästä grillaamaan. Notskilla kukin voisi palautella mieleen ensimmäisen nojapyörämuistonsa ja kertoa siitä muille paikallaolijoille (koska nähnyt tai ajanut ensimmäistä kertaa nojapyörällä + halutessaan muita muistoja nojapyöräilytaipaleensa alkuvaiheilta).

Ennakkoilmoittautuminen: käy ilmoittamassa osallistumisestasi viestillä tämän viestiketjun loppuun. Nimesi lisätään tämän jälkeen alla olevaan listaan.

Ennakkoilmoittautuneet:
- tm
- tavasti
- ukram2
- yaana
- Mahe
- takakeno
- Premnas
- Nixor

LISÄYS 2.8.2022:
Lisätty muistin virkistämiseksi lentokentän kartta sekä yleiset käyttäytymisohjeet lentokentällä:

kartta.png
yleiset käyttäytymisohjeet lentokentällä 2022.pdf
(45.95 KiB) Tiedosto ladattu 116 kertaa

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tämän viestiketjun alkuperäinen ensimmäinen viesti alla:
Nojapyöräilyn SM-kisat ovat kituuttaneet pienellä liekillä viime vuodet, miten käy tänä vuonna?
Sammuuko liekki kokonaan? Löytyykö tapahtumaan enää osallistujia, ja halukkaita vetovastuullisia?

Tälle vuotta kaikki on vielä auki: varauksia ei ole tehty paikan, majoitusten tai minkään muun suhteen.

Ehdotuksia?
Sana on vapaa.

Viimeksi muokannut tm, 02 Elo 2022, 21:01. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja janx »

Vain lauantaina ja sitouttava ennakkoilmoittautuminen (kisamaksu ilmoittautumisen yhteydessä). Minimimäärä (nollatilanne), jos ei täyty, ei järjestetä, jolloin voidaan palauttaa osallistumismaksu tai se mitä mahdollisten peruuttamissakkojen jälkeen on palautettavissa.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
ukram2
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 462
Liittynyt: 25 Heinä 2014, 15:33
Paikkakunta: Espoo

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja ukram2 »

Mä voin käydä kokeilemassa uutta sähköpyörä viritystä, siis jos se on Räyskälässä.

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Oma kisavietti ei ole niin hirveän vahva ollut ikinä enkä ole urheillakseni ikinä treenannut mitään lajia, en edes nojapyöräilyä. Kisalajeista pidemmät matkat on aina olleet itselle kiinnostavampia henkilökohtaisena suorituksena, mutta Nokian radan poistuttua kisanäyttämönä niiden järjestäminen ei ole ollut oikein mielekästä, ainakaan mun mielestä Räyskälän radalla tunti on aika maksimi mitä jaksaa pyöriä.

Sanoisin että Alastaron juhannuspolkaisu on ollut jo jonkun aikaa mulle kesän päätapahtuma, ja olisi vaikka en itse olisi järjestelyssä mukana. Siitä taas en halua "virallista" kilpailua, vaan mun mielestä sen hupiaspekti pitää säilyttää ja pitää osallistumiskynnys niin matalana kuin juhannuksena järjestettävällä 24h ajolla nyt voi olla :)

Pyöräilyinnostus on ollut vähän alamaissa tänä vuonna muutenkin täällä suunnalla, joten mahdollisia kisoja odotan lähinnä lajiväen tapaamisena. Järjestelyvastuista mulle riittää Alastaro, toki jelppaan tavaroiden roudaamisessa yms. jos kisat järkätään ja tulen paikalle.

Markus Heikkilä

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Kyllä mä kisoihin ehdottomasti tulen jos sellaiset aikaiseksi saadaan, ja voin kyllä paikan päällä avitella kisapäivän aikana.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

hakjami
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Touko 2016, 11:39

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja hakjami »

Mä olen ollut 2016 lähtien vuoso 2020 jäi väliin. Mikäli kisat järkätään, jossain päin maatamme mukana olen. Lemppareita mulle pitkätajot. Voin osallistua kisapaikalla talkoisiin. Todella hyvää ja mukavaa porukkaa ollut aina mukana. Mikäli kisat peruuntuu tai loppuvat. Tulee ikävä kisoja ja erityisesti mukana ollutta porukkaa.

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Tuun käymään jos makuulihakset on kehittyneet jo siihen vaiheeseen et voin 180km päivälenkin heittää ja löydän jonkun tavaratilan tai tailboxin.

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Itsellä sama kuin muillakin, pitkät matkat on se paras juttu, ja mulle 6-8h menis Räyskälässäkin, mutta kinnerikuskit ei taida tykätä niin pitkästä ajosta tolla radalla?

Järjestämiseen, järjestelyjä on vielä mahdollisuus keventää. Esim katokset ja pöydät ovat kiva optio, mutta eivät pakollisia.

Radan varaus ja maksujen kerääminen ovat pakolliset. Eikös kaikki muu hoidu paikan päällä porukalla?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja PW »

Viime vuonna tais miulta jäädä väliin, oisko ollut ainut kerta?
Tänä vuonna varovainen ehkä jos tää olis 6.8.
Tavastilta järkevä ehotus, mahollisimman pienin järjestelyin - tärkeintä on kuitenkin se paikalle vääntäytynyt porukka, siis me 8)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja janx »

Olen minäkin paikalle tulossa seuran vuoksi, mutta ajaminen kisassa... Se ei ole valitettavasti enää kiinnostanut hetkeen. Kipinää odotellessa.

Luvut vaan rohkeesti esiin. Millä määrällä osallistujia ratamaksu on katettu?
Tuo kaikille realiteetit näkyviin. Kaikesta muusta voidaan tosiaan karsia (ja on jo karsittukin).

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Aina voi unelmoida ja haluta . Nokian rata edes yhelle päiväälle . Ajettas siellä se 6h ja 12h, ihan vain ajamisen vuoksi . Jokainen kellottas omat kilometrit ja ilmoittas. Ei turhia järjestelyjä , vain osallistumismaksu . Miten helpommalla päästäs.
Majoitus ongelma , ei haittaa . Eiköhän sen viellä siellä Alisniemessä saisi jotenkin junattua.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja PW »

Nojanalle kirjoitti: 02 Kesä 2022, 12:34

Aina voi unelmoida ja haluta . Nokian rata edes yhelle päiväälle . Ajettas siellä se 6h ja 12h, ihan vain ajamisen vuoksi . Jokainen kellottas omat kilometrit ja ilmoittas. Ei turhia järjestelyjä , vain osallistumismaksu . Miten helpommalla päästäs.
Majoitus ongelma , ei haittaa . Eiköhän sen viellä siellä Alisniemessä saisi jotenkin junattua.

Jos saat sen Nokian radan jotenkin hoidettua, niin kyllähän myö tullaan :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

PW kirjoitti: 02 Kesä 2022, 12:44
Nojanalle kirjoitti: 02 Kesä 2022, 12:34

Aina voi unelmoida ja haluta . Nokian rata edes yhelle päiväälle . Ajettas siellä se 6h ja 12h, ihan vain ajamisen vuoksi . Jokainen kellottas omat kilometrit ja ilmoittas. Ei turhia järjestelyjä , vain osallistumismaksu . Miten helpommalla päästäs.
Majoitus ongelma , ei haittaa . Eiköhän sen viellä siellä Alisniemessä saisi jotenkin junattua.

Jos saat sen Nokian radan jotenkin hoidettua, niin kyllähän myö tullaan :wink:

Voin kyllä yrittää järjestää majoituksen ja saunomisen . Jos vaan saamme sovittua , sen radan jotenkin .

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja tm »

Onko tapahtuman nimi väärä? "Kisa" on monelle kauhistus, vaikka kuinka leikkimielistä touhua olisikin. Ja Suomen mestaruus on vielä astetta pahempi?

Miten olisi esim. "Euforia 2022" tms.?

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: SM-kisat 2022?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Joo, mutta päinvastoin, ku oon jo hallitseva Pohjoimaiden mestari, ni ei Suomenmestaruustaso sytytä :D

Vastaa Viestiin